Pirmdiena, 15. decembris
Vārda dienas: Johanna, Hanna, Jana

Epopeja ap dzelzceļa ēku turpinās

Druva
23:00
12.06.2008
21
200806122144454376

Joprojām turpinās peripetijas ap a/s “CATA” autoostas likteni. Kur tai būt – būvēt jaunu ēku vai atrasties a/s “Latvijas Dzelzceļš” (“LDz”) piederošajā stacijas celtnē?

Lai arī 26. maijā “Druvas” redakcijā pie apaļā galda sēdās Cēsu domes, rajona padomes un a/s “CATA” pārstāvji un sacīja, ka priekšdarbi notiek un jau vasaras beigās, iespējams, sāksies jaunās autoostas celtniecība, dome joprojām turpina sarunas ar “Latvijas Dzelzceļu”.

Cēsu pašvaldības vadītāji 10.jūnijā pilsētas domē tikās ar “LDz” pārstāvjiem – tehniskā direktora vietnieku nekustamā īpašuma jautājumos Vitoldu Suksi un tehniskās vadības nekustamā īpašuma reģistrācijas daļas vadītāju Aivaru Deksni. Uz sarunu bija ieradies arī “CATA” valdes priekšsēdētājs Māris Ozoliņš un izpilddirektors Andris Malkavs. Rajona padome jau iepriekš pilsētas domei rakstiskā veidā bija apliecinājusi, ka sarunā nepiedalīsies.

Uzsākot sarunu, pilsētas domes priekšsēdētājs Gints Šķenders teica: “Sadarbībai ar “LDz” ir gara vēsture, to šobrīd negribētu pārstāstīt. Taču gala rezultāts ir tāds, ka Cēsu dzelzceļa stacijas ēka ir palikusi “LDz” īpašumā. Taču pilsētas dome vēlējās un cerēja, ka tajā varētu atrasties arī autoosta. Līdz šim par šo jautājumu mums nebija izdevies vienoties. Un pašreizējā situācija ir tāda, ka jau projekta stadijā ir jaunā autoosta Cēsīs, Raiņa ielā 33. Taču varbūt ir iespējams vēl ko mainīt?”

Pēc dzirdētā ievada “LDz” ieņēma visai kareivīgu nostāju un uzdeva “CATA” pārstāvjiem jautājumu,

kad viņi pēdējo reizi ar “LDz” ir kontaktējušies.

A. Malkavs norādīja: “Šī gada sākumā “LDz” jautājām, vai paredzēts ēku remontēt, par iespējām ierīkot apkuri, kanalizāciju un ūdensvadu. Jautājām, vai šajā sakarā “LDz” ir kādi tuvāki plāni vai projekti. Jāpiebilst, ka Ministru kabineta noteikumi, kas attiecas uz autotransportu, ir strikti, bet dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem tie ir izplūduši. Faktiski Latvijas brīvvalstī noteikumi, kas šajā jomā būtu jāievēro vai jāpilda dzelzceļniekiem, nemaz nav izvirzīti. Mēs gadu desmitus no jums nomājam telpas, krāsnis ir pavisam nolietotas, ūdensvada, tualetes nav. Prasības, kas izvirzītas mums kā

pārvadātājiem, atrodoties “LDz” telpās, izpildīt nevaram.”

Optimistiski noskaņots, V. Suksis norādīja, ka “CATA” vadītājiem jau sen vajadzējis vērsties ar priekšlikumiem par sadarbību.

“Neredzu īpašas problēmas. Tikai jādomā par finansējumu, jo “Latvijas Dzelzceļam” šādas naudas nav. Varētu talkā aicināt pašvaldību, domāt par ilgtermiņa līgumiem. Bet šādu sarunu nav bijis. Nevaru atbildēt par savu priekšgājēju darbībām. Es novelku līniju, neraugos pagātnē, mums ir jāsāk dzīvot tālāk. Dzelzceļnieki šobrīd ir atvērti sarunām. Ja ir kādi priekšlikumi, mēs izskatīsim. Ja nebūs šajās telpās autoostas, būs kādi komercobjekti. Bet kāpēc lai mēs neatbalstītu autoostu?” retorisku jautājumu uzdeva “LDz” pārstāvis, dodot vārdu a/s “CATA” valdes priekšsēdētājam Mārim Ozoliņam, kurš jautāja: “Kad jūs, Sukša kungs, šo saimniecību esat pārmantojis?”

“Oficiāli ar pagājušā gada jūliju. Taču “LDz” ir pārāk liels uzņēmums, lai to īsā laikā saprastu un sakārtotu. Kopumā akciju sabiedrībai ir 16 tūkstoši hektāru zemes, apmēram trīs tūkstoši nekustamo īpašumu vienību jeb ēku, nemaz nerunājot par inženiertehniskām būvēm. Taču esmu ar jums gatavs runāt arī par ilgtermiņa nomas līgumu, kas varētu būt 25 vai 50 gadi,” tā V. Suksis.

M. Ozoliņš norādīja, ka runa nav tikai par to, lai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs “CATA” varētu iegūt ilgtermiņa nomas līgumu vai pāris telpu vairāk, par kurām līdz šim nav bijis iespējams vienoties.

“Runa ir arī par infrastruktūru – ūdensvadu, kanalizāciju, siltuma apgādi. Vai “LDz” ir gatavs līdzdarboties un ieguldīt finansējumu šiem labiekārtojumiem? Nedomāju, ka rajona padome “LDz” īpašumiem iekārtos apkuri vai ūdensvadus,” piebilda M. Ozoliņš, saņemot atbildi no V. Sukša: “ Jā, “LDz” vēsturiski šīs tualetes ir izbūvējis, bet nevienā likumā nav prasīts, ka dzelzceļam tās būtu jāuztur. To savā laikā esmu stāstījis gan Jūrmalas, gan Jelgavas pašvaldībai. Mūsu pienākums nav uzturēt tualetes. Tā ir bijusi mūsu labā griba. Šobrīd šīs tualetes ir tādas, kādas ir. Var pasaukt sanitāro inspekciju un aizvērt ciet. Bet vai tas būs risinājums? Domāju, ka tā ir kopēja problēma, kas nav jārisina mums vieniem pašiem.”

Pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Mihaļovs norādīja: “Problēma ir tāda, ka ne “CATA” ar jums, ne jūs (“LDz”) ar “CATA” nerunājat. Tas pats attiecas arī uz rajona padomi. Arī tagad jūs neviens konkrētus piedāvājumus neizvir-zāt! Visi gaida debess mannu un to, ka kāds jūsu vietā kaut ko izdarīs!” bilda priekšsēdētāja vietnieks.

“Nē, mēs esam gatavi runāt un meklēt kopīgus risinājumus. Ja “CATA” nevēlas ar mums sadarboties, tad meklēsim citus variantus,” noteica V. Suksis.

“Nevajag runāt par nevēlēšanos sadarboties, jo ar dzelzceļniekiem ir runāts vairāku gadu garumā. Jums tomēr vajadzēja paskatīties, kas

vēsturiski bijis, kādus jautājumus gadu gaitā esam risinājuši un ne-esam tos varējuši atrisināt. Līdz šim bijis vienīgi pilnīgs atteikums un nekonstruktīvas sarunas,” argumentēja M. Ozoliņš.

V. Suksis atkārtoti norādīja, ka “LDz” beidzot ir gatavs diskutēt un risināt jautājumu, lai autoostu integrētu dzelzceļa ēkā. Viņš gan nenoliedz arī variantu, ka vilciens ir aizgājis, proti, nedaudz par vēlu runāt par šiem jautājumiem.

“Jūs paužat viedokli, ka esat gatavi sadarbībai, bet neesat apstiprinājuši, ka piekrītat iesaistīties ar investīcijām sava īpašuma sakārtošanā. Ja šobrīd runa ir tikai par nomnieku līdzekļiem, tad tas nav nopietni. Un kad “LDz” paredz sākt kaut ko darīt dzelzceļa ēkas uzlabošanā? Nākošo… daudzo gadu garumā? Vai jūs varat pateikt, ka jau nākamā gada budžetā “LDz” ir paredzējis līdzekļus, lai piedalītos ēkas rekonstrukcijā?” jautājumu uzdeva M. Ozoliņš, uz ko saņēma īsu atbildi no V. Sukša: “Varam izskatīt…”

“Gribu arī saprast, vai “CATA” vadītājiem ir kāds viedoklis un redzējums par variantu, kurā autoosta varētu atrasties dzelzceļa stacijas ēkā. Jums saka, ka “Latvijas Dzelzceļš” ir gatavs sadarboties. Jebkurā variantā “CATA” un rajona padome neizbēgs no jautājuma par līdzekļu ieguldīšanu,” piebilda A. Mihaļovs, norādot, ka “CATA” līdzekļus varētu ieguldīt arī stacijas ēkas renovēšanā.

“Bet tad “LDz” ir jābūt ģenerāluzņēmējam, ne “CATA” vai rajona padomei. Mums nav jāizbūvē ne apkure, ne ūdensvads,” bilda “CATA” izpilddirektors A. Malkavs, saņemot atbildi no A. Mihaļova: “Autoostu pirmām kārtām vajag “CATA” un rajona padomei!”

“Vai tiešām mūsu uzņēmumam būtu jāremontē “LDz” īpašuma ēkas?” neizpratnē jautāja A. Malkavs.

“Lai nu kā, gan pilsētas domi, gan mūs, pasažieru pārvadātājus, “LDZ” savulaik ir uzmetis. Esam gaidījuši un gaidījuši. Man šobrīd ir diezgan grūti noticēt, Sukša kungs, jūsu kvēlajai runai,” pauda M. Ozoliņš.

Sarunas noslēgumā, kad tika uzdots jautājums, vai “CATA” ar “LDz” turpinās sarunas, vai tās izbeigsies uz visiem laikiem, A. Malkavs sacīja: “Uz visiem laikiem – tā nevar teikt. Nomainās amatpersona un, redzat, viss mainās. Mēs ejam to ceļu, kuru šobrīd esam iesākuši. Šī saruna ir novēlota, mēs būtu bijuši priecīgi, ja tā būtu notikusi pirms

gada vai pusgada. Taču jāpiebilst, ka 31. martā mūsu uzņēmumam beidzās telpu īres līgums ar “LDz”, bet jums pat neinteresē, ka mēs nemaksājam nomas maksu. Nemitīgi zvanām uz “LDz” un atgādinām par līguma pārslēgšanu, bet vēl līdz šai dienai dokumentu neesam saņēmuši. Tad kāda mums ir sadarbība? Tāpēc ir ļoti grūti noticēt, ka mēs tagad kopā strādāsim. Iet laiks, top jaunās autoostas skiču projekts, kuru mums arī neviens par velti netaisa,” sacīja A. Malkavs un deva vārdu M. Ozoliņam: “Nevaram teikt hop, visu pamest novārtā un atkal pusgadu skatīties, ko izdomās “LDz”. Pasažieriem autoostu vajag jau tagad.”

Sarunas noslēgumā tika pieņemts lēmums, ka “LDz” nedēļas laikā sniegs rakstisku atbildi a/s “CATA”, rajona padomei un pilsētas domei, kurā norādīs, uz kādiem nosacījumiem ir gatavs slēgt līgumu – par kādu ilgtermiņa nomu var būt runa, kā varētu notikt turpmākā sadarbība, cik daudz līdzekļu “LDz” ir gatavs ieguldīt Cēsu dzelzceļa stacijas ēkas renovēšanā, kāda varētu būt potenciālā nomas maksa.

Ir nolemts

Rajona padomes priekšsēdētājs Andris Neimanis:

– Sarunā ar “Latvijas Dzelzceļu” atteicos piedalīties, jo esam nolēmuši, ka autoostu būvēsim Cēsīs, Raiņa ielā 33. Pagājušajā nedēļā, sazinoties ar G. Šķenderu, vienojāmies, ka jaunās autoostas būvniecības process ir sācies un neredzam vajadzību piedalīties sarunā, kas skar Cēsu dzelzceļa stacijas ēkas nākotni. Teicu, ja kārtējo reizi notiks sarunas par autoostu, tas apliecinās, ka pilsētas dome ir pret jaunās autoostas būvniecību. Pilsētas domes priekšsēdētājs norādīja, ka nav ieinteresēts bremzēt celtniecību. Vienojāmies, ka šis lēmums no “LDz” nāk par vēlu. Tāpēc mēs turpinām darbu, lai uzsāktu autoostas celtniecību. Neuzskatām, ka ar “LDz” būtu kaut mazākā iespēja vienoties par kaut ko, kas gadiem ilgi nav sagaidīts. Jādomā plašāk

Pilsētas domes priekšsēdētājs Gints Šķenders:

– Trešdien, 11. jūnijā, Rīgā ar satiksmes ministru Aināru Šleseru tikās Cēsu novadu veidojošo pašvaldību vadītāji un sarunā aizskārām arī Cēsu dzelzceļa stacijas ēkas likteni. Arī A. Šlesers atzina, ka loģiski būtu, ja Cēsu stacijas ēkā atrastos arī autoosta. Un mans priekšlikums ir tāds, ka autoostai vajadzētu atrasties dzelzceļa ēkā. Un oficiāls lēmums par to, ka rajona padome piešķir finansējumu jaunās autoostas būvniecībai, vēl nav pieņemts. Domāju, ka šis jautājums jārisina pēc būtības. Vēl nekas neatgriezenisks nav noticis. Protams, jaunās autoostas skices un izdotā nauda ir jāņem vērā, bet tie vēl nav ne desmiti, ne simti tūkstoši latu. Negribu neko uzspiest ar varu. Lai situāciju, kāds būs autoostas liktenis, izvērtē arī citi rajona padomes locekļi.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Ar “Japānas pasakas” palīdzību veicina integrēšanu

00:00
15.12.2025
27

Koncertzālē “Cēsis” izskanējis Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra fonda (LNSO fonds) projekta koncert uzvedums “Japānas pasaka”, uz ko bija aicinātas Cēsu novada un Vidzemes skolu 3. – 12. klases, saņemot ielūgumu par piedalīšanos radošā aktivitātē. Pirms uzveduma notika sociālā darba, izglītības un kultūras profesionāļiem paredzēta ekspertu diskusija “Bērnu ar īpašām vajadzībām integrēšana sabiedrībā, izmantojot kultūras un […]

Vēsturisku ēku siltināšanas meistardarbnīca tiekas Ieriķos

00:00
14.12.2025
61

Nepieredzētu atsaucību piedzīvoja biedrības “Cēsu mantojums” sadarbībā ar Cēsu novada pašvaldību 5. un 6. decembrī rīkotā vēsturisku ēku siltināšanas meistardarbnīca, kas notika “Baložu mājā” Ieriķos jeb vēsturiskajā Ieriķu pasta ēkā. Sestdien Ieriķos sastaptie meistarklases organizatori “Dru­­­­vai” atzina, ka pieteikušies 40 dalībnieki, kas esot tiešām daudz. Meistardarbnīcas mērķis bija sniegt praktiskas zināšanas par vēsturisku ēku siltināšanu […]

Jaunās telpas Rainī apskatījuši pirmie interesenti

00:00
13.12.2025
82

Šajās dienās iespējams pieteikties biroja telpu nomas tiesību izsolei radošas un digitālas komercdarbības veikšanai Cēsīs, Raiņa kvartālā, Raiņa ielā 27. Cēsu novada pašvaldībai piederošajā ēkā, kas ieguvusi pilnīgi jaunas aprises, reizē saglabājot industriālās vides elpu, piedāvātas 11 biroja telpas ēkas pirmajā stāvā – piecas ar skatu uz iekšpagalmu un sešas ar skatu uz Raiņa ielu. […]

Katru gadu aizvien vairāk skaistu sētu

00:00
12.12.2025
153

Dzērbenes pils, tērpta greznā rotā un mirdzot Ziemassvētku ugunīs, jau attāli sveic ikvienu. Vecpiebalgas apvienības pārvaldes konkursa “Sakoptākā sēta”  dalībnieki un kaimiņi, saposušies šīgada laureātu godināšanas reizei, piepilda Tautas nama zāli. Jau astoto gadu vistumšākajā laikā, kad vakari gari un rīti vēli, cilvēki satiekas, lai atcerētos vasaru un domās jau būtu pavasarī, lai kopā priecātos par […]

Cēsīs izskan koncerts “Veltījums Djūkam Elingtonam”

00:00
11.12.2025
52
1

Djūks Elingtons noteikti ir bijis viens no galvenajiem personāžiem, kas veidojis džeza mūziku un lielās džeza mūzikas orķestrācijas. “Viņa darbības laikā arī pamazām izveidojies tāds klasiskais bigbenda sastāvs, kādu to redzam šobrīd, arī šeit uz skatuves,” sestdien, 6.decembrī, uzsākot uzstāšanos koncertzālē “Cēsis”, atzina Latvijas Radio bigbenda vadītājs Kārlis Vanags. Koncertā sestdien izskanēja Latvijas Radio bigbenda […]

Piparkūkas, vaska sveces, egļu smarža un dziesmas

00:00
10.12.2025
147

Skan Ziemassvētku dziesmas, muzicē Aivars Lapšāns. Tā ir sestdiena, kad Cēsu tirgus rosība dzirdama tālu, jo daudzi laiku velta, lai iepirktos. Jau rīta agrumā cēsnieki un iebraucēji no pagastiem ir klāt īpašajā Zie­massvētku tirdziņā. Tirdzi­nie­ki stendos radījuši gaidāmo svētku noskaņu, piedāvā gan saldus, gan ceptus, žāvētus, skābētus un marinētus kārumus, gan kaut ko jauku daiļumam […]

Tautas balss

Klientus necenšas piesaistīt

15:11
13.12.2025
25
Lasītāja I. raksta:

“Cēsīs “Latvijas Pasta” nodaļa tagad atrodas tirdzniecības centrā “Solo”. Ieejot lielajā ēkā, grūti saprast, kur atrodas pasts. Ir gan izlikta plāksne ar norādi, bet to var arī nepamanīt. Informācijas statīvs novietots uz grīdas, savukārt košie un pamanāmie veikalu nosaukumi virs tirdzniecības telpu durvīm neapzināti liek starp tiem meklēt pasta nosaukumu. Cilvēks skatās un nesaprot, kur […]

Latvijas preces - dārgas

15:11
13.12.2025
23
Seniore M. raksta:

“Visur mudina pirkt Latvijas pārtikas preces. Bet, kad veikalā paskatās, cik tās maksā, tomēr jāizvēlas ievestie produkti. Ne­zinu, vai pie vietējās produkcijas augstajām cenām vainojami tirgotāji vai ražotāji, bet kaut kas tur nav kārtībā. Vēl arī jāsaka, ka ne vienmēr vietējā produkta garša ir labāka nekā importētajām precēm. Protams, tas ir gau­mes jautājums, bet man […]

Ko mainīs likuma maiņa

11:58
07.12.2025
39
1
Lasītāja A. raksta:

“Lasu, ka mājdzīvnieks, suns, kaķis vai cits, nedrīkstēs būt īpašums. Bet kāds tad tam būs statuss, un kuram būs jāuzņemas atbildība par dzīvnieka ēdināšanu, uzraudzību, apstākļiem, kādos tas tiek turēts? Ja tas nav mans īpašums, kādu atbildību no manis var prasīt? Šķiet, juridisko formulējumu maiņa radīs daudz neskaidrību, nesapratnes. Kas sunīti, kaķīti vai papagaili mīl, […]

Cik dārgas dāvanas nes Ziemassvētku vecītis

11:57
06.12.2025
41
1
Vecmāmiņa raksta:

“Gatavojamies Zie­mas­svētkiem. Bērni raksta vēstules vecītim, stāstot, ko vēlas saņemt dāvanās, taču viņu vēlmes kļūst aizvien lielākas. Cits prasa jaunāko aifonu, cits ceļojumu uz Amerikas Disnejlendu. Saprotu, ka laiks sarežģīts, skolā, īpaši lauku mācību iestādēs, kopā mācās turīgā zemnieka un trūcīgā rokpeļņa bērns. Viens uz svētkiem saņems slēpošanu Austrijā, otrs varbūt jaunu džemperīti. Kā sadzīvot? […]

Veidenbauma prēmijas tradīcija izgaist

09:49
01.12.2025
39
G.Z. raksta:

“Uz Cēsīm nebraucu, uzskatu, ka Liepā dibinātās prēmijas tradīcija ir mirusi, to apliecina arī tas, ka prēmiju saņēmušie vairs uz pasākumu neierodas (tā bija arī iepriekšējo reizi). Iespējams, mūsdienu organizatori neprot pildīt savu misiju. Protams, laiki mainās, varbūt arī tradīcijām jāmainās, bet ir jāpaskaidro un jāpastāsta tautai, ka tiek radīts kas jauns,” atsaucoties uz “Druvas” […]

Sludinājumi