Degvielas rekordcenas sasniegšana, pārkāpjot viena lata robežu, vērtējama vairāk kā negatīvs psiholoģisks aspekts, kas vienlaikus liek pastiprinātu uzmanību pievērst degvielas taupības pasākumiem, biznesa portālam “Nozare.lv” atzina aptaujātie uzņēmēji. “Degvielas cenu paaugstinājums negatīvi ietekmēs “Aldara” loģistikas izmaksas, kas palielināsies par vairāk nekā 3%. Ņemot vērā, ka uzņēmumam ir liels autoparks, izmaksu palielinājums mērāms vairākos tūkstošos latu,” atzina alus darītavas AS “Aldaris” pārstāve Laura Krastiņa. Savukārt AS “Cēsu alus” valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone-Zatlere sacīja, ka pie cenu svārstībām degvielas tirgū uzņēmums jau ir pieradis. “Cenu svārstības degvielas tirgū zināmā mērā jau ir ierasta lieta, jo tās galvenokārt sasaucas ar notikumiem pasaules tirgos. Patlaban degvielas sadārdzināšanās rezultātā, pat sasniedzot jaunu rekordu, neplānojam strauji reaģēt ar produkcijas cenu izmaiņām. Sekosim līdzi degvielas izmaksu attīstībai, apsverot, kā turpmāk samazināt degvielas patēriņu,” sacīja uzņēmuma vadītāja. Tikmēr maizes cepšanas uzņēmuma “Fazer maiznīcas” komunikāciju vadītāja Baiba Gulbe atzina, ka vismaz pagaidām degvielas cenas kāpums uzņēmuma darbību neietekmē. “Tas vairāk ir psiholoģisks aspekts jeb zināms slieksnis, kuram grūti “pārkāpt”. Biznesu šāds cenas kāpums neietekmēs, jo esam tam jau piemērojušies ar darbības optimizāciju, līdz ar to nekādu tūlītēju gatavās produkcijas cenu izmaiņu nebūs,” sacīja Gulbe. Kā ziņots, “Latvija Statoil” šodien par vienu santīmu paaugstinājis benzīna un dīzeļdegvielas cenas, līdz ar to 95.markas benzīns pārsniedzis viena lata robežu un maksā 1,009 latus. Dīzeļdegviela pagaidām maksā 99,9 santīmus. NOZARE.LV
Komentāri