Trešdiena, 15. janvāris
Vārda dienas: Fēlikss, Felicita

112 zvanu centrs turpmāk Cēsīs

Jānis Gabrāns
23:00
04.10.2022
23
Zvanu Centrs1121

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) Cēsu depo telpās darbu sācis VUGD 112 Cēsu zvanu centrs. Atklāšanas ceremonijā piedalījās daudzas valsts amatpersonas.

Lai paātrinātu un uzlabotu sabiedrībai sniedzamo operatīvo dienestu pakalpojumu pieejamību, kā arī nodrošinātu vienota zvanu kontaktu centra funkcionalitāti valstī, jau pirms vairākiem gadiem tika pieņemts lēmums virzīties uz vienotas kontaktu centra platformas īstenošanu. Līdz šim Latvijā darbojās pieci 112 zvanu centri, viens katrā reģionā, Vidzemes zvanu centrs atradās Valmierā. Jaunā sistēma paredz, ka valstī ir trīs zvanu centri – Cēsīs, Jelgavā un Rīgā. Cēsu zvanu centrs jau sācis darbību, Jelgavā to atklās gada nogalē, Rīgā – nākamajā gadā.

Idejas, ka Cēsīs varētu atrasties šāds zvanu centrs, izskanēja jau tad, kad ekspluatācijā tika nodots jaunais VUGD depo, jo telpas bija piemērotas. Tomēr, kā atklāšanā atzina vairāki runātāji, projekts bijis ļoti lēns, prasījis gandrīz desmit gadus. Vairākkārt licies, ka tas beigs pastāvēt, tomēr vienmēr kāds uzturējis ieceri dzīvu, un beidzot tā nonākusi pie rezultāta. Cēsu novada domes priekšsēdētājs Jānis Rozenbergs uzrunā atgādināja, ka regulāri taujājis par šī procesa virzību un tagad esot gandarījums, ka tas beidzot realizējies.

112 zvanu centrs būs nozīmīgs pienesums pilsētai, novadam arī darbavietu ziņā. Kā pastāstīja VUGD Vidzemes reģiona zvanu centra priekšniece Inga Vein­berga, Cēsu zvanu centrā plānotas 48 darbavietas, jau strādā 27 darbinieces: “Šobrīd lielākā daļa, aptuveni divas trešdaļas, ir cēsnieces, pārējās brauc no Valmieras, Siguldas, Rūjienas. Arī turpmāk uzsvars tiks likts uz vietējiem spēkiem, vēl četras darbinieces ir sagatavošanas procesā, notiek viņu apmācības.”

I. Veinberga stāsta, ka jaunajās telpās jūtoties labi, tās ir plašas un gaišas. Valmierā darba telpas sen kļuvušas par šaurām, tur bija tikai piecas darba vietas, Cēsīs – 14, un plānots, ka vienā maiņā strādās 11 dispečeri.

“Ja radīsies sarežģīta operatīvā situācija, piemēram, izcelsies liela vētra, būs iespējams piesaistīt papildu dispečerus brīvajās vietās. Rezerves vietas ļaus reaģēt arī situācijā, ja kādā darba vietā radīsies problēmas ar iekārtām. Dispečers varēs pāriet uz brīvo vietu, kamēr tiek novērstas problēmas. Tagad varēsim arī pilnvērtīgāk, operatīvāk apmācīt jaunās darbinieces, jo mācības notiek reālā vidē, topošajam darbiniekam vērojot, kā strādā pieredzējušie dispečeri,” stāsta I. Veinberga.

Taču mainās ne tikai 112 zvanu centra atrašanās vieta, bet, kā atklāšanas pasākumā uzsvēra daudzi runātāji, jaunā digitālā zvanu centra darbības sistēma ļaus pakalpojumu sniegt jaunā līmenī. VUGD priekšnieka pienākumu izpildītājs Intars Zitāns skaidroja, ka, sniedzot palīdzību jebkāda veida negadījumā, svarīgas ir sekundes, bet tās iespējams iegūt, tikai uzlabojot pakalpojuma kvalitāti. Jaunā zvanu centru darbības sistēma ļaus iegūt šīs sekundes un, iespējams, arī glābt dzīvības.

Eiropā vienotais operatīvais tālrunis 112 sāka darboties 1991.gadā, Latvijā – no 1997.gada. Taču darbu turpina arī citu operatīvo dienestu – Valsts Policijas,    Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) – zvanu centri, un līdz šim katrā no tiem saņemto zvanu pieņemšana un apstrāde atšķīrās. Ieviešot vienotā kontaktu centra platformu, būtiski tiks mainīta zvanu saņemšanas un resursu vadības struktūra.

VUGD Operatīvās vadības pārvaldes Zvanu apstrādes un resursu vadības nodaļas priekšnieks Hermanis Plisko skaidro, ka izmaiņas paredz Latvijā ieviest divu līmeņu 112 ārkārtas palīdzības izsaukumu apstrādes modeli: “Kontaktu centra dispečeri saņems iedzīvotāju ziņojumus un apstrādās saņemto informāciju, atsijājot zvanus, kur nav nepieciešama operatīvo dienestu palīdzība. Tālāk ar jaunās vienotās operatīvo dienestu resursu vadības sistēmas palīdzību informācija par notikumiem vienlaicīgi tiks nodota visiem notikumā iesaistāmajiem dienestiem. Tas ir būtisks laika resursa ietaupījums – dispečeri vairs nezvanīs, piemēram, neatliekamās medicīniskās palīdzības dispečeriem, lai informētu par ugunsgrēku un mediķu nepieciešamību notikuma vietā. Iedzīvotāju zvani vairs netiks pāradresēti citam operatīvajam dienestam, ja, piemēram, nepieciešama tikai Valsts policijas palīdzība. Agrāk cietušais vispirms visu izstāstīja 112 dispečeram, kurš, saprotot lietas būtību, zvanu pārvirzīja uz Valsts policijas zvanu centru, un cilvēkam atkal nācās stāstīt visu no sākuma, kas un kāpēc. Jaunajā sistēmā dispečers uzreiz redzēs, kur cilvēks atrodas, noskaidros, kas viņš ir un kas noticis, un informācija uzreiz nonāks Valsts policijā. Tādējādi tiks novērstas arī situācijas, ka zvana pāradresācijas laikā pārtrūkst savienojums un kavējas palīdzības saņemšana.”

Vienotā operatīvo dienestu resursu vadības sistēma nodrošinās arī ātru savstarpējo informācijas apmaiņu par notikumu un resursu vadību – tiešsaistes režīmā visi iesaistītie operatīvie dienesti varēs sekot līdzi notikumu attīstībai.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Jaunpiebalgas Kultūras centrā rosība ik vakaru

00:00
15.01.2025
20

“Lai gan varētu domāt, ka amatiermākslas kolektīvi pēc daudzajiem gadu mijas pasākumiem tagad kaut nedaudz atvelk elpu, tā nav. Katram savi mērķi, kurus grib sasniegt,” saka Jaunpiebalgas Kultūras centra vadītāja Egita Zariņa un uzsver, ka katru vakaru centrā kādam kolektīvam ir mēģinājums, tikšanās, lai apspriestu gaidāmos kultūras notikumus pagastā, novadā, Latvijā. Pagasta jauktais koris “Jaunpiebalga” […]

Skatītāji plūst uz “Straumi”

00:00
14.01.2025
62

Režisora Ginta Zilbaloža veidotās animācijas filmas “Straume” galvenais varonis kaķis vientuļnieks paceltu asti soļo pa pasaules nozīmīgāko kino festivālu sarkanajiem paklājiem un priecē ar aizvien jauniem panākumiem, balvām un atzinību Francijā, Kanādā, Meksikā, Austrālijā, Ķīnā, Polijā. “Straume” saņēmusi arī prestižo Ņujorkas kinokritiķu apvienības balvu kā gada labākā animācijas filma, un nu jau tās producents Matīss […]

Apciemo pagasta vientuļos seniorus

00:00
13.01.2025
48

Jau vairākus gadus Taurenes bērnudārza “Asniņš” bērni un vecāki    sadarbojas ar pagasta senioru klubu “Randiņš”. Jaunākā paaudze gatavo dāvanu pakas pagasta vientuļajiem senioriem, bet kluba biedri tās nogādā adresātiem. “Dāvanu kastē ir gan marinējumi, dažādi salāti no mājas krājumiem, gan pašu darinātas praktiskas lietas, veselīgi saldumi. Arī mēs vēl ko pieliekam klāt. Gandrīz katrā […]

“Rainis un Aspazija”, “Poruks” jau frontē, drīz sūtīs “Cēsis”

00:00
12.01.2025
74

Uzņēmuma “CATA” foajē izklāts paklājs, garāmgājēji noskatās, novērtē. Ne katrs saprot, ka tas ir 6×10 metru aizsargtīkls Ukrainas armijai. To sējušas cēsnieces. Todien, kad “Druva” apmeklēja aizsargtīklu darbnīcu, te strādāja septiņas sievietes. “Cik laika vajag, lai tādu sapītu, atkarīgs no brīvprātīgo skaita. Bija steidzams pasūtījums, tīklu vajadzēja pēc desmit dienām, mēs paguvām septiņās, nākamais tapa […]

Apbalvojumi liecina par paveikto

00:00
11.01.2025
88

Cēsu novadā drošību un sabiedrisko kārtību uzrauga Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes Dienvidvidzemes iecirknis, tā pārziņā ir arī Madonas un Varakļānu novads. Aizvadītajā decembrī, atzīmējot Valsts policijas gadadienu, iecirkņa darbinieki saņēma apbalvojumus. Virsleitnantam Kal­vim Retko par priekšzī­mīgu dienesta pienākumu izpildi un sasniegtajiem augstajiem darba rezultātiem pirms termiņa piešķirta nākamā dienesta pakāpe “Kap­teinis”, Dienvidvidzemes iecirkņa priekšniece pulkvežleitnante Inga […]

Desmit gadi pilni brīnumiem

00:00
10.01.2025
81

Sabiedriskā labuma organizācija “Brīnummāja” Cēsu Izstāžu namā svinēja jubilejas pasākumu “Mums jau viens desmits”, sakot paldies ikkatram, kurš palīdzējis – uzņēmējiem, sadarbības partneriem no valsts un pašvaldības iestādēm, nevalstiskā sektora, ziedotājiem, brīvprātīgajiem un speciālistiem. “Brīnummājas” vadītāja Liena Graudule sacīja: “Jūs katrs esat daļa no brīnuma – daļa no bērna smaida par izdošanos, daļa no vecāku […]

Tautas balss

Ar kādu ātrumu brauc kravas mašīnas

11:35
15.01.2025
7
J. raksta:

“Lasu par traģisko avāriju uz Ventspils šosejas, kurā bojā gāja skolotāja un mirusi arī viena skolniece, bet vēl dažām meitenēm nopietni jāārstējas slimnīcā. Laikam jau vainīgais būs mikroautobusa šoferis, kurš veda dziedātājas, jo, kā stāsta mediji, busiņš bijis braukšanai pretējā joslā un satriecies ar kravas mašīnu. Bet gribu gan teikt vienu lietu, vai bija pareizi […]

Jālabo pārbrauktuve

11:35
15.01.2025
7
Lasītāja raksta:

“Tā arī mēs, liepēneši, nevaram sagaidīt, kad “Latvijas Dzelzceļš” salabos pārbrauktuvi. No un uz būvmateriālu rūpnīcu sezonas laikā brauc daudz kravas mašīnu, pa Cēsu-Valmieras ceļu bieži pārvietojas kokvedēji, pārbrauktuves segums kļūst aizvien sliktāks,” pau­da lasītāja.

Bedres tikai dažas, bet nepatīkamas

11:34
15.01.2025
6
Cēsnieks raksta:

“Cēsīs Birzes iela tiešām ir labi sakārtota, izdevīgi to izmantot, ja jāapbrauc pilsētas centrs. Tikai nelielajā vecā asfalta daļā laikā, kad kūst sniegs un līst, padziļinās bedres. Tās nav lielas, bet diezgan dziļas, automašīnai var pārsist riepu, īpaši braucot tumsā un lietū,” sacīja cēsnieks, aicinot ielas apsaimniekotājus bedres aizbērt.

Pirts – ikdienai, ne atpūtai

10:44
13.01.2025
28
Lasītāja V. raksta:

“Līgatnē nav skaidrības par pirti. Tā iedota nomā uzņēmējam, bet vai viņš nepaaugstinās maksu par pēršanos? Tā nu ir, ka mazajā pilsētiņā ir daudz mājokļu, kuros nav vannas istabas, pirts ir ikdie­nas nepieciešamība, ne atpū­-tas procedūra. Saprotams, ka viss kļūst dārgāks, taču mazgāšanās ir ikdienas nepieciešamība, tāpēc pašvaldībai ir jāpadomā, lai tā ir pieejama arī […]

Vajag arī rīta pusē

10:43
13.01.2025
26
I. no Raunas. raksta:

“Raunā pasta nodaļa tagad atrodas pagasta centrā. Ir ērti ieiet, nav jākāpj pa kāpnēm, kā bija pasta mājā.Taču pasta darba laiks gan ir neizprotams – darba dienās no plkst. 13.30 līdz 16.30. Laucinieki taču uz pagasta cen­tru brauc no rīta, ne pēcpus­dienā. Arī centrā dzī­vojošie seniori lietas kārto rī­ta pusē. Bet, ja cilvēks strādā, kad […]

Sludinājumi