“Uzlabojam vidi ap sevi jeb turpinām lepoties ar pagājušā mācību gada dizaina un tehnoloģiju projektu “Atpūtas stūris” Jaunpiebalgas vidusskolas interjera dizainā,” tā vēsta ieraksts Jaunpiebalgas vidusskolas sociālā tīkla Facebook vietnē.
Vidusskolas klašu dizaina un tehnoloģiju skolotāja Aiva Nebare stāsta, kā radās iecere: “Jaunpiebalgas vidusskolā tiek īstenota mācību programma “Dizains un tehnoloģijas – 1”. Šī pirmā līmeņa programma tiek apgūta 11. un 12.klasē, starp tēmām ir vides, interjera, modes dizains un digitālā produkta dizains. Tie visi ir jāapgūst divos mācību gados, un iecere par atpūtas stūrīti iekļāvās interjera dizaina tēmā.”
Skolotāja teic, ka faktiski pēc programmas prasībām pietiktu arī ar papīra darbu, proti, ideju radīšanu vīzijas formātā bez praktiskās puses, tomēr viņai kā pedagogam labāk patīk pielietot darbā arī skolas vidi. “Man vienmēr gribas, lai skolēni ideju līdz garam izprot un arī cenšas to realizēt. Šīs tēmas ietvaros ar skolēniem apsekojām skolas telpas un sapratām, ka varam gaiteni pārvērst, atdzīvināt. Veicām telpas analīzi, izvērtējām plusus un mīnusus. Apspriedām nepieciešamos uzlabojumus, izstrādājām telpas digitālās vizualizācijas skices ar plānotajiem uzlabojumiem. Izvēlējāmies nepieciešamos materiālus un sagatavojām izmaksu tāmi. Pirms ķērāmies pie darbiem, devāmies uz vietējo mēbeļu ražotni “Wenden”, kur mums aizrautīgi izrādīja visu par mēbeļu ražošanu. Tepat Jaunpiebalgā top mēbeles, sākot no nulles – no dēļu ražošanas līdz gatavai produkcijai,” pastāsta A.Nebare. “Veicām gaitenī dažādus uzlabojumus saviem spēkiem: atbilstoši pārkārtojām telpu, pielāgojot to plūsmai starpbrīžos. Ir brīva pieeja dzeramā ūdens krānam. Esam ieviesuši jaunas spēles, kas atbilst dažādām vecuma grupām, tostarp dambretes galdu ar dizaina krēsliem, esam atjaunojuši atpūtas krēslus,” pastāsta skolotāja.
Viņa arī atzīst, ka, strādājot ar 11. un 12.klašu jauniešiem, esot sajūta, kā strādājot īstā komandā – ne kā pedagogam ar skolēniem: “Mums ir lieliska sadarbība, par to ir milzīgs prieks. Ir labs komandas sadalījums, katrs dara to, ko prot vislabāk. Tāpat prieks par jauniešu neatlaidību, apņēmību, rūpīgo darbu pie tik apjomīga projekta kā šis.”
Par iegūtajām zināšanām un prasmēm gandarīti arī skolēni. 12. klases audzēkne Gerda Johansone pastāsta: “Man patika restaurēt krēslus, šajā uzdevumā arī iemācījos jauno, piemēram, apšūt krēslus ar audumu. Šis projekts bija atbildīgs, tāpēc sākumā idejas realizējām digitāli 3D formātā lietotnē “sketchup”, arī tās bija jaunas iemaņas. Mani atpūtas telpā ļoti uzrunā Dāvids, kas tagad lūkojas no bibliotēkas loga.” Bet Rihards Ansbergs no 12.klases par izveidoto interjera stūrīti teic: “Izstrādājot interjera dizaina projektu “Atpūtas stūris”, bija interesanti plānot darbus, sadarboties ar klases biedriem un atjaunot krēslus, izveidot dambretes galdu. Procesa laikā ar katru nākamo krēslu telpa pārvērtās, un bija pavisam citas sajūtas atrasties tur. Protams, beigās, redzot, ka citi novērtē mūsu darbu, izmanto gan dambretes galdu, gan labprāt sēž atjaunotajos krēslos, rodas gandarījums par ieguldīto laiku.”
Komentāri