Kopīgu radošu darbu septembrī Raiskumā paveica Latvijas un Norvēģijas skolēni, Raiskuma sanatorijas internātpamatskolas brīvā laika telpā apgleznojot sienas un izdodot avīzi par Cēsu rajona un Ostfoldas reģiona kopīgo projektu Latico.
Norvēģu skolēnu un skolotāju vizīte šoruden bija kārtējā tikšanās, ko nodrošina projekts, jo pavasarī Raiskuma skolēni un pedagogi pabija Norvēģijā. ”Mēs esam priecīgi un pateicīgi, ka projekts paver jaunas iespējas, viena no tām ir angļu valodas prasme, lai sarunātos,” sacīja skolotāja Veneranda Driļevska. ”Ja pieaugušo klātbūtnē bērni kautrējas izteikties angliski, tad palikuši vieni, sazinās ļoti labi. Avīze par projektu top angļu valodā.”
Norvēģu skolotāja Gunne Dolve, atrodoties starp bērniem, kuri pabeidza apgleznot galda spēļu telpas sienas, uzsvēra, ka ideja, kā tās izskatīsies, pieder pašiem jauniešiem. Tā radusies kopīgi, apspriežot radošās grupas zīmētās skices un dažādos priekšlikumus. Zīmēšanā uz papīra un pēc tam ar otu uz sienas no raiskumiešiem piedalījās Egija Bērziņa, Santa Ripa un Laura Kurpniece. Dzeltenās sienas tagad caurvij gaiši pelēka līnija, kura atveido gan cilvēku siluetus, gan izceļ mākslinieku vārdus. Līnija ir tuva un reizē tāla, jo tajā iekļaujas visa telpa. Ar skatu var izsekot tās plūdumam.
Ar projekta avīzi tās tapšanas laikā, kad uzmetumi vēl bija datorā, iepazīstināja Raiskuma skolēni Līga Kazinovska un Raivo Opincāns. Avīzes tapšanas redkolēģijas skolotāji pastāstīja, ka daudz no redzamā ir skolēnu pašu paveikts. Pieaugušie līdzējuši idejas sakārtot, veidot avīzes dizainu. Avīze tika izdrukāta krāsaina, tā bija ilustrēta ar fotogrāfijām.
Raiskumā un arī Norvēģijā Misenes pilsētas skolā mācās bērni ar speciālām vajadzībām. Viņi bija līdztiesīgi šī projekta dalībnieki. Skolas direktore Maruta Drubiņa vērtē, ka starptautiskā sadarbība veidojusies veiksmīgi jau no tā brīža, ka norvēģi pirmo reizi atbraukuši uz Raiskumu, lai iepazītu skolu, izzinātu intereses un iespēju sadarboties. Projekts vēl nav beidzies. Tas turpināsies ar jaunām aktivitātēm.
Komentāri