Cēsu 2. pamatskolas skolotājas Gita Vītoliņa un Ingrīda Brizga īsteno lielisku ieceri – rada iespēju pamatskolas vecuma bērniem zināšanas matemātikā nostiprināt aizrautīgā spēlē. Konkurss ”Matemātikas virpulis”, kurš aizsākās pašu skolā, nu jau ir labi zināms rajona skolu audzēkņiem. Šajā mācību gadā konkursā piedalījās 140 skolēni no 19 skolām, tam pieteicās par astoņām komandām vairāk nekā pirmajā gadā.
Pirmajā kārtā jaunie matemātiķi sacentās ar kaimiņu skolu komandām. Tie bija ne tikai pragmātiski, bet arī emocijām bagāti notikumi, jo skolēni ar sevi iepazīstināja atraktīvos un jautros priekšnesumos. Konkursa uzvarētāju komandas ieguva tiesības startēt finālā, kurā noskaidroja 2007. gada labākos Cēsu rajona jaunos matemātiķus.
1.vietu ieguva Edijs Ozoliņš, Anna Teodora Meļķe, Līga Kornete, Simona Ruska
no 2.pamatskolas, 2. – Jānis Slavēns, Ivars Pretkalniņš, Gatis Zvejnieks, Eduards Upens, 3. – Simona Klodža, Ausma Rāviete, Laura Kupča, Jolanta Jurkāne, abas komandas no Vecpiebalgas vidusskolas. 3. vietā arī Elvijs Riņķis, Gunta Skrastiņa, Oskars Akmens, Oskars Zībergs no Cēsu sanatorijas internātpamatskolas.
Konkursa rīkotājas ir pateicīgas atbalstītājiem – rajona padomes izglītības pārvaldei un sponsoriem. Atbalsts ļauj solīt, ka matemātikas draugu tikšanās būs arī nākamajā mācību gadā. Konkurences radīšana jauno matemātiķu vidū ir lielisks veids, kā skolēnos atraisīt papildu interesi par eksaktā priekšmeta mācīšanos. Tā ir iespēja papildus vingrināties uzdevumu risināšanā, nostiprinot zināšanas un veicinot skolēnu zināšanu līmeņa celšanos.
Atceroties finālu pirms gada, kurš notika Pasaules hokeja čempionāta gaisotnē, šogad konkursā apspēlēta vīzija – televīzija, Eirovīzija, Lāgavīzija. Ar balsu vairākumu skolēni fināla sacensībām piešķīra nosaukumu – Virpuļvīzija un savos priekšnesumos apliecināja, kādas prasmes un īpašības nepieciešamas finālistiem, arī erudīcija, sirsnība, ņiprums un tālredzība. Skolotāju sastādītajos uzdevumos komandas sacentās skaitļu sakārtošanā, figūru salikšanā, matemātiskā un telpiskā domāšanā. Kamēr skolēni risināja uzdevumus, skolotāji un fināla viesi sagatavoja priekšnesumus – odu Virpuļvīzijai, ko bērni novērtēja ar īpašām ovācijām.
Komentāri