Trešdiena, 17. decembris
Vārda dienas: Hilda, Teiksma

Vasaras karstākā rota – saulesbrilles

Kitija Ločmele
17:15
19.08.2015
43
Saulesbrilles 600 X 421 1

Saulesbriļļu sezona rit pilnā sparā. Saule katru dienu mūs lutina aizvien vairāk, tomēr daudzi no mums vēl nav atraduši savas īstās brilles. Lai noskaidrotu, kādas ir šīs sezonas aktualitātes, kas ir nemainīgas vērtības un kādiem zīmoliem šajā sezonā cilvēki dod priekšroku, devāmies uz „Optika Plus” un optikas salonu „Grund – Opt”.

„Optikas Plus” konsultante Liene Zīlīte – Ločmele stāsta, ka šovasar modē ir klasiskā stila brilles, tāpat aktuālas ir pagājušās vasarā iecienītās aviatora stila saulesbrilles. Savukārt aktualitāti zaudējušas spoguļattēla saulesbrilles, kuras cilvēki šovasar pērkot daudz mazāk. Jauniešu vidū lielu popularitāti ieguvušas „RayBan” saulesbrilles, kuras jau kļuvušas par klasiku. Šīs saulesbrilles skaitās kā unisex, kas nozīmē to, ka tās var nēsāt gan vīrieši, gan sievietes.

„Jāatzīst, ka pēdējā laika novērojumi liecina par to, ka cilvēki aizvien vairāk sāk izprast saulesbriļļu nepieciešamību. Pēdējā laikā ļoti populāras ir kļuvušas polarizētās saulesbrilles. Polarizētajām saulesbrillēm ir īpašs pārklājums. Ja parastām saulesbrillēm aizsardzība pret saules stariem ir tikai UV 400, tad polarizētās acis aizsargā vēl vairāk. Piemēram, polarizētās saulesbrilles cilvēki nēsā ziemā nevis kā stila aksesuāru, bet tāpēc, lai aizsargātu acis tajās dienās, kad ir saulains, jo spilgtie saulesstari atspīd sniegā un žilbst acis. Arī pavasaros vai vasarās, kad ir slapjš asfalts, braucot ar automašīnu, žilbst acis. Parastās saulesbrilles šajā gadījumā padara visu tumšāku, bet polarizētās savāc šos atspīdumus. Šāda tipa saulesbrilles ir ļoti ieteicamas arī makšķerniekiem. Daudzi cilvēki nezina, ko nozīmē vārds “polarizētais”, jo tautā iegājies šīs brilles saukt par mašīnistu saulesbrillēm. Starp parastajām un polarizētajām saulesbrillēm var just lielu atšķirību,” norāda Liene Zīlīte – Ločmele. Viņa teic, ka cilvēki aizvien vairāk sāk iegādāties kvalitatīvas saulesbrilles. Tomēr uz cenām joprojām skatās. Pērk tādas, kuras nav ļoti dārgas, bet tajā pašā laikā ir kvalitatīvas un labi izskatās. „Ir di-vas cilvēku grupas – tie, kas saulesbrilles grib kā aksesuāru, un tie, kas saulesbrilles izmanto kā aksesuāru, neaizmirstot par acu veselību. Tie, kas saulesbrilles izmanto kā aksesuāru, uzdrošinās pirkt tās arī spilgtās krāsās, savukārt tie, kas pērk, lai pasaudzētu acis, pērk saulesbrilles, kuras ir mazākas un nepamanāmākas. Tas ir īpaši raksturīgs vecāka gada gājuma cilvēkiem,” norāda „Optika Plus” konsultante Liene Zīlīte – Ločmele.

Optikas salona „Grund – Opt” vadītāja Kristīne Kalniņa teic, ka saule šobrīd mūs lutina, tāpēc nevajadzētu aizmirst par savu acu veselību un nēsāt saulesbrilles ar UV aizsardzības filtru. „Katrs klients, kurš ienāk optikas salonā, ir atšķirīgs, tāpat ir atšķirīga viņu gaume un prasības. Ja cilvēks ir iegriezies pie mums, tad viņa vēlme ir iegādāties labas, kvalitatīvas saulesbrilles. Runājot par gaumi – tās atšķiras. Ir cilvēki, kuriem briļļu zīmols ir mazsvarīgs, savukārt ir tādi, kuri vadās tikai pēc nosaukuma atpazīstamības un kvalitātes. Attīstoties informācijas plūsmai un tehnoloģijām, cilvēki ir zinoši par modes tendencēm. Līdz ar to aug arī viņu prasības. Cilvēkiem aizvien vairāk rūp sava acu veselība, tāpēc izvēlas noteiktus zīmolus, „RayBan”, „Guess”, „Vogue”, „Oakley”, „Michaels Kors” u.c., jo zīmolu vienojošais faktors ir augsta kvalitāte. „Ray Ban” pārsvarā izvēlas cilvēki, kuriem patīk klasiskas lietas un vērtības. Šis ir klasisks zīmols, kurš gadu gaitā attīstījies un radījis trīs pasaulē atzītākos, pieprasītākos saulesbriļļu modeļus: „Aviator”, „Wayfarer” un „Club-master” ”.

Viņa norāda, ka vecāka gada gājuma cilvēki izvēlas saulesbrilles pēc cenas, bet jaunieši un cilvēki no 25-55 gadu vecumam izvēlas saulesbrilles primāri pēc izskata, zīmola un tikai tad cenas. „Jaunieši pērk saulesbrilles ar krāsainām spoguļstiklu lēcām un grafiskām apdrukām, košas krāsas ietvariem. Visa gada gājuma cilvēkiem praktiskuma un ērtuma dēļ populāras ir aviatora stila brilles. Sievietēm patīk kaķu acs dizains. Šī gada modes tendence ir retro stils ar neordinārām, ģeometriskām formām, kuru labprāt izvēlas gan kungi, gan dāmas, bet nemainīga vērtība ir klasiskās saulesbrilles. Autovadītājiem, makšķerniekiem, sportistiem un cilvēkiem ar jutīgam acīm ieteicamas saulesbrilles ar polarizētām lēcām, jo tās samazina gaismas atspulgus no ūdens virsmām, sniega un ceļa, kā arī uzlabo komfortu un redzamību, efektīvi bloķē UV starojumu,” par šī gada saulesbriļļu tendencēm stāsta optikas salona „Grund – Opt” vadītāja Kristīne Kalniņa.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Izlocīt puķes

06:08
17.12.2025
4

Rīdzenē vienā no ārēji tik līdzīgajiem daudzdzīvokļu namiem sastopu bijušo bērnudārza audzinātāju Annu Kosovu. Viņa no saviem 70 gadiem vairāk nekā divus desmitus gandrīz katru brīvo mirkli veltījusi japāņu papīra locīšanas mākslai jeb origami. “Vienkārši esmu cilvēks, kurš grib visu ko pamēģināt,” iesākumu atceras kundze, atklājot, ka pēc kādā video ieraudzītā parauga ienācis prātā izlocīt […]

Pilsētvides risinājumi – dizains, kas apvieno funkcionalitāti un drošību

10:30
16.12.2025
18

Pilsētvides attīstība balstās trīs galvenajos principos – estētikā, funkcionalitātē un drošībā. Labi izstrādāta vide kalpo iedzīvotājiem, uzņēmumiem un pilsētas viesiem, radot vietu, kur cilvēki var ērti pārvietoties, strādāt, socializēties un atpūsties. Pilsētvides kvalitāti nosaka ne tikai arhitektūra, bet arī pārdomāts aprīkojums, kas nodrošina kārtību, orientēšanās ērtību un patīkamu atmosfēru. Pilsētvides aprīkojumam ir nozīmīga loma šajā […]

Bruņinieks ar zelta komandu

05:17
15.12.2025
271
1

Novembrī tradicionālajā Cēsu novada pašvaldības darbinieku apbalvošanas pasākumā tika teikts paldies par ieguldīto darbu, atbildību un sirdsdegsmi. Galveno, pirmās pakāpes apbalvojumu “Bruņinieks”, saņēma Juris Joksts, Cēsu Digitālā centra vadītājs, par izciliem sasniegumiem un ieguldījumu Cēsu novada digitālās attīstības veicināšanā. Juris uzsver, ka šādu balvu diez vai iegūtu bez savas lieliskās “zelta” komandas. “Druva” aicināja Juri […]

Cimdos māksla un atmiņu zīmes

06:31
12.12.2025
62

Pirms Ziemassvētkiem skaistu dāvanu saņems rokdarbnieces, stāstu un Latvijas kultūras un sabiedriskās dzīves pētnieki. Tā ir Elīnas Apsītes grāmata “Dzīvais cimds. Jette Užāne” par dzērbenieti Cimdu Jettiņu. Viņas simtgadei Cēsu muzejā bija veltīta audiovizuāla izstāde “Dzīvais cimds”. Tā saņēma “Latvijas Dizaina gada balvas 2025” žūrijas atzinību, tā bija nominēta “Kilograms kultūras” fināla balsojumam. Izstādes kuratore […]

"Timbro" pārceļas uz jaunām telpām un plāno jaudīgu attīstību

05:28
11.12.2025
1047
1

Ar īstu Cēsu novadā dzimuša un auguša cilvēka prieku un azartu SIA “Timbro” izpilddirektors Raimonds Cipe “Druvai” izrāda pašlaik remont­darbu noslēguma fāzē esošās uzņēmuma jaunās telpas Cēsīs, Gaujas ielā 5, kur paredzēts pārcelties pavisam drīz, līdz gada beigām. Uzņēmuma vadītājs “Dru­vai” apstiprina nesen masu medijos izskanējušo informāciju, ka Cēsu mežsaimniecības uzņēmums SIA “Timbro” mež­izstrādes tiesību […]

Kūkas, piparkūkas un rosība ģimenē

05:17
09.12.2025
138

Māja piekalnītē redzama pa gabalu, pagalmā taku izgaismo krāsainas lampiņas, sevi izrāda rūķi, dažs  arī slēpjas. Pie namdurvīm Adventes vainags.  Virtuvē smaržo piparkūkas. “Ziemassvētku noskaņa nav tikai bērnu, arī pieaugušo priekam,” saka līgatniete Irita Vempere un uzsver, ka viņai ikvieni svētki saistās ar rosību. Iritas vaļasprieks ir kūku cepšana, un, saprotams, svētkos tās gaida ne […]

Tautas balss

Klientus necenšas piesaistīt

15:11
13.12.2025
31
Lasītāja I. raksta:

“Cēsīs “Latvijas Pasta” nodaļa tagad atrodas tirdzniecības centrā “Solo”. Ieejot lielajā ēkā, grūti saprast, kur atrodas pasts. Ir gan izlikta plāksne ar norādi, bet to var arī nepamanīt. Informācijas statīvs novietots uz grīdas, savukārt košie un pamanāmie veikalu nosaukumi virs tirdzniecības telpu durvīm neapzināti liek starp tiem meklēt pasta nosaukumu. Cilvēks skatās un nesaprot, kur […]

Latvijas preces - dārgas

15:11
13.12.2025
29
Seniore M. raksta:

“Visur mudina pirkt Latvijas pārtikas preces. Bet, kad veikalā paskatās, cik tās maksā, tomēr jāizvēlas ievestie produkti. Ne­zinu, vai pie vietējās produkcijas augstajām cenām vainojami tirgotāji vai ražotāji, bet kaut kas tur nav kārtībā. Vēl arī jāsaka, ka ne vienmēr vietējā produkta garša ir labāka nekā importētajām precēm. Protams, tas ir gau­mes jautājums, bet man […]

Ko mainīs likuma maiņa

11:58
07.12.2025
42
1
Lasītāja A. raksta:

“Lasu, ka mājdzīvnieks, suns, kaķis vai cits, nedrīkstēs būt īpašums. Bet kāds tad tam būs statuss, un kuram būs jāuzņemas atbildība par dzīvnieka ēdināšanu, uzraudzību, apstākļiem, kādos tas tiek turēts? Ja tas nav mans īpašums, kādu atbildību no manis var prasīt? Šķiet, juridisko formulējumu maiņa radīs daudz neskaidrību, nesapratnes. Kas sunīti, kaķīti vai papagaili mīl, […]

Cik dārgas dāvanas nes Ziemassvētku vecītis

11:57
06.12.2025
44
1
Vecmāmiņa raksta:

“Gatavojamies Zie­mas­svētkiem. Bērni raksta vēstules vecītim, stāstot, ko vēlas saņemt dāvanās, taču viņu vēlmes kļūst aizvien lielākas. Cits prasa jaunāko aifonu, cits ceļojumu uz Amerikas Disnejlendu. Saprotu, ka laiks sarežģīts, skolā, īpaši lauku mācību iestādēs, kopā mācās turīgā zemnieka un trūcīgā rokpeļņa bērns. Viens uz svētkiem saņems slēpošanu Austrijā, otrs varbūt jaunu džemperīti. Kā sadzīvot? […]

Veidenbauma prēmijas tradīcija izgaist

09:49
01.12.2025
42
G.Z. raksta:

“Uz Cēsīm nebraucu, uzskatu, ka Liepā dibinātās prēmijas tradīcija ir mirusi, to apliecina arī tas, ka prēmiju saņēmušie vairs uz pasākumu neierodas (tā bija arī iepriekšējo reizi). Iespējams, mūsdienu organizatori neprot pildīt savu misiju. Protams, laiki mainās, varbūt arī tradīcijām jāmainās, bet ir jāpaskaidro un jāpastāsta tautai, ka tiek radīts kas jauns,” atsaucoties uz “Druvas” […]

Sludinājumi