Otrdiena, 23. jūlijs

10:22
28.01.2014
Eiropaskomisija

Ceļojums nav tikai tūrisma objektu apskate, tās ir sajūtas, ko rodam jaunā vietā, jauni iespaidi un satikti cilvēki. Katra vieta atstāj savas emocijas un katram asociācijas ar konkrēto pilsētu ir savas. Braucot uz kādu pilsētu atkārtoti, tā vien šķiet, ka jau nedaudz esam iepazinuši savu galamērķi un esam sagatavojušies tam, ko ieraudzīsim. Taču man nesenais ceļojums uz Briseli parādīja, ka katrai pilsētai ir vairākas sejas un tās var būt pavisam atšķirīgas.

Pirmo reizi Briselē biju pirms diviem gadiem, kad nelielā kompānijā nolēmām paceļot pa Beļģiju, lai satiktu draugus un labi pavadītu laiku. Bijām izplānojuši lielisku ceļojumu, devāmies apskatīt vairākas Beļģijas pilsētas – Briseli, Genti, Brigi un Antverpeni. Ceļojumu plānojām paši, līdz ar to arī varējām doties visur, kur vēlamies, nevis tur, kur tūrisma gids mūs vēlētos vest. Nepalikām viesnīcās, bet gan pie vietējiem iedzīvotājiem. Iepriekš bijām sarunājuši naktsmītnes caur interneta portālu Couchserfing, kas piedāvā iespēju sarunāt mājvietu pie cilvēkiem, kas ir ar mieru cittautiešus gan izguldīt, gan parādīt skaistākās savas pilsētas vietas.

Otro reizi Briselē sanāca būt gada sākumā, kad nu jau pilnīgi citādā sakarā devos uz Eiropas Savienības galveno pilsētu kopā ar ziņu žurnālistiem, lai viesotos Eiropas Komisijā. Briselē bijām divas dienas, šajā laikā es pilsētu ieraudzīju pavisam citādu nekā pirms diviem gadiem.

Toreiz mēs, četri draugi, kuri vēl nekad nebija bijuši Beļģijā, ieradāmies Briseles stacijā un nezinājām, uz kuru pusi doties. Zinājām vien adresi, kur paliksim pa nakti, jo jau iepriekš bijām sarunājuši naktsmājas. Tuvējā veikaliņā iegādājāmies pilsētas karti un devāmies iepazīt pilsētu. Tā kā naktsmājās bija jāierodas tikai vakarpusē, mums bija visa diena brīva. Jau iepriekš bijām sastādījuši sarakstu, ko vēlamies apskatīt, tāpēc iezīmējām kartē vēlamos galamērķus, izveidojām maršrutu. Ar lielajām mugursomām sēdāmies metro un izbraukājām pilsētu krustu šķērsu. Tā kā nebija gida, bieži jautājām ceļu vietējiem. Visi uzrunātie, kas kaut cik prata angļu valodu, laipni atbildēja un pastāstīja īsāko ceļu, vēl pajautājot, no kurienes esam, un novēlēja veiksmīgu ceļu. Sapratām, ka beļģi ir atsaucīgi un draudzīgi.

Apskatot tūrisma objektus, kas, protams, ir iespaidīgi, devāmies uz kafejnīcu, lai ieturētos. Jau zinājām, ka tradicionālākās beļģu kafejnīcas ir tās, kas atrodas tālāk no centra. Tāpēc atradām nelielu kafejnīcu ārpus centra, kur tik tiešām izbaudījām Beļģijas garšu. Karstā šokolāde šeit bija labākā, kāda jebkad dzerta, tāpat arī tika nobaudīti cepumi, kādi atrodami tikai Beļģijā. Atmosfēra bija pavisam mājīga, likās, ka beļģi nekur nesteidzas, bet gan gluži kā itāļi izbauda dzīves garšu.

Vakarā, satiekot vietējo jaunieti Sāru, kura laipni piedāvāja mums naktsmājas, devāmies uz viņas dzīvesvietu netālu no centra. Mazs, jauks un omulīgs dzīvoklītis. Kad bijām nedaudz atvilkuši elpu, Sāra piedāvāja mums izbaudīt naksnīgo Briseli un nogaršot labākās beļģu alus šķirnes. Sāra zināja tipiskākos beļģu krodziņus, kur vairāk nāk vietējie iedzīvotāji. Apmeklējām četrus krodziņus, katrā nobaudījām pa kādai alus šķirnei. Bija sajūta, ka beļģi tik tiešām prot mierīgi atpūsties un baudīt brīvus vakarus. Nebija ne klaigāšanas, ne strīdu. Likās, ka šeit cilvēki ir tik tiešām dzīvi mīloši un pozitīvi.

Taču, atgriežoties Briselē otro reizi, tā likās pavisam citāda. Ierodoties Briselē, mēs ātri devāmies līdzi savam grupas vadītājam, lai reģistrētos viesnīcā. Šajā rajonā, kas atradās netālu no centra, Brisele bija tik strauja, ka likās, esmu nonākusi citā pasaulē. Visi steidzās, mašīnu straume tik liela, ka galu nevar redzēt. Apkārt tikai biroju ēkas kā stikla būri. Lielākā daļa cilvēku uzvalkos ar koferiem rokās, daudziem jau sejā šķita rakstīts, ka nav vietējie iedzīvotāji. Tā vien likās, ka esam skudriņas lielā biznesa centrā.

Kad vakarā devāmies uz centru, lai baudītu beļģu maltīti un alu, Brisele atkal pārsteidza. Centrā, meklējot atbilstošāko ēstuvi, bija pilns ar dažādu tautu nacionālo virtuvi, tikai ne beļģu. Tā nu pēc ilgiem meklējumiem sēdējām Briseles centra kafejnīcā un baudījām nevis beļģu, bet gan grieķu virtuvi. Pēc maltītes devāmies nogaršot Briseles tradicionālās vafeles, kas centrā gan atrodamas uz katra stūra. Un jāsaka, ka šis gardums nelika vilties. Karamelizētā vafele ar saldējumu un svaigām zemenēm joprojām garšoja tikpat labi kā pirms diviem gadiem.

Pēc vafeļu nobaudīšanas bija jau laiks doties atpakaļ uz viesnīcu, kad ceļā radās diskusija, vai tikai ejam pareizā virzienā. Tad kāds no mūsu grupiņas pārliecinoši teica, ka beļģiem noteikti nevajagot prasīt ceļu, jo viņiem tik ļoti ir apnikuši iebraucēji, ka viņi bieži vien speciāli pasaka nepareizu virzienu. Nobrīnījos, kā tad tā, jo pirms diviem gadiem taču prasījām vairākiem beļģiem ceļu un attieksme bija tik tiešām pozitīva. Bet nu neko, paši saviem spēkiem atradām viesnīcu.

Kas gan pozitīvi bija otrajā braucienā – bija jūtams, ka daudz vairāk vietējo zināja, kas ir Latvija, jo nu esam iestājušies eirozonā. Dažā kafejnīcā un lidostā strādājošie, kad saprata, ka esam no Latvijas, apsveica mūs ar eiro ieviešanu un arī pajautāja, vai nevar iemainīt mūsu viena un divu eiro monētas, lai tās pievienotu kolekcijai. Tā ka ar to gan jārēķinās, ka, kā jau medijos bieži ziņots, mūsu mildiņas Eiropu jau ir ieinteresējušas.

Pēc abiem braucieniem uz Briseli nu palikušas divējādas sajūtas. Ja pirmajā reizē es Briselē jutos kā gaidīts viesis, kur visi bija gatavi parādīt savu kultūru, tad otrajā reizē jau biju tikai muša, kas Briselē ielido, izdara visu, kas darāms, un lido prom. Un tāda attieksme bija arī no pašiem briseliešiem. Tāpēc nākas atcerēties, ja esi braucis baudīt pilsētu, tad pilsēta arī ļaus sevi izbaudīt, taču, ja es braucis darīšanās, tad nedomā, ka varēsi no sirds izbaudīt lielisko Briseles garšu.

Tā es iepazinu divas Briseles sejas, kas viena otrai nelīdzinās ne par mata tiesu, un, kas zina, varbūt trešo reizi esot Briselē, šī pilsēta atkal parādīs ko pilnīgi atšķirīgu. Zane Ieviņa

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Saistītie raksti

Pārraut apburto loku

06:02
16.07.2024

Jauno māmiņu un grūtnieču atbalsta centrs “Madaras”, kas darbojas Liepā, nosvinējis 20 gadu jubileju. Tā darbība organizēta kā ģimenes modelis ar atbilstošu vidi, lai katrai māmiņai veltītu individuālu uzmanību. Šobrīd “Madarās” uzturas septiņas mammas un deviņi bērni, daļa māmiņu ir ar īpašām vajadzībām. Bet šo gadu laikā palīdzēts vairākiem simtiem sieviešu. Teju no pirmsākumiem biedrības […]

Svešumā latviskums uztur garu

08:03
11.07.2024

Jāņa Vecozola dzīve metusi dažādus līkumus. “Kā daudziem latviešiem šajos laikos,” viņš saka un piebilst, ka vasarā gribas būt Latvijā. Jānis dzimis un bērnību pavadījis Cēsīs, tad ģimene pārcēlās uz Priekuļiem, tur mācības pamatskolā, tad Jāņmuižas lauksaimniecības skolā, armija, darbs un ģimene Cēsīs. “Strādāju par šoferi, lai tiktu pie dzīvokļa, pārgāju uz celtniecību. Tad sākās […]

Suns māca dzīvot rotaļīgi un dalīties ar to

06:24
08.07.2024

 “Kanisterapija ir suņu asistēta terapija. Nereti šķiet, ka tā ir suņa glaudīšana, un dažreiz tā tas arī var izskatīties, taču kanisterapija ir daudzveidīga gan atkarībā no mērķauditorijas, gan suņa,” teic kanisterapijas speciāliste Tamāra Kabakova. “Bērni visbiežāk vēlas suni paglaudīt, pabužināt, samīļot. Tāpēc arī lielos pasākumos ir svarīgi stāstīt, kā ar suni pareizi darboties. Es to […]

Savā īpašajā vietā

07:21
07.07.2024

“Kamēr vēl mitrs un neput, zāle jānopļauj,” saka Solvita Jansone un steidz appļaut mājas apkārtni. Viņa atzīst, ka pagaidām vasara ilgstoši nav bijusi tik karsta kā  pērn, bet puķes nācās regulāri un cītīgi laistīt, dārzam gan bija jāpietiek ar rezervēm un rasu. “Lietus bija ļoti vajadzīgs, tagad apkārt    svaigums, viss var augt,” teic Solvita […]

Radošais process kā terapija

05:26
07.07.2024

Saruna ar digitālā satura veidošanas un skatuves mākslinieci DĀRTU ZVANERI Daudziem Dārtas vārds noteikti pazīstams caur labskanīgā ķeltu arfas un čella dueta “Infini” skaņām. Ar viņu sarunājāmies par mūzikas ceļu, teātri un to, ka dzīve allaž zina labāk, kas mums vajadzīgs. -Daudzi jūs iepazinuši caur mūziku, bet pati sakāt, ka esat ļoti radoša būtne – […]

Veselīgu matu augšanas noslēpums

14:31
05.07.2024
329

Veselīgu matu veidošana ir kopīgs mērķis daudziem, tomēr bieži vien tas šķiet kā slepenas dārgumu medības ar grūti iegūstamām balvām. Patiesi veselīgu matu pamatā ir ne tikai spīdīgi attēli reklāmās un nemitīgi mainīgās matu kopšanas tendences, bet arī izpratne par to unikālajām vajadzībām un rūpes par tām. Veselīgu matu kopšanas nozīme ir nepārspīlēta; tā nav […]

Tautas balss

Prieks par sakārtoto un skaisto ielu

17:29
Cēsniece O. raksta:

“Cēsīs, atjaunotajā Bērzaines ielas posmā, ierīkoti glīti soliņi un atkritumu urnas, apkārtne tīra. Jauki tur piesēst. Bērzaines iedzīvotāji beidzot ir ieguvēji. Labi sakārtota gan Gaujas, gan Bērzaines iela. Par to prieks,” pārdomās dalījās seniore, cēsniece O.

Haoss ar pasažieru pārvadājumiem

17:28
Lasītājs J. raksta:

“Ik pa brīdim parādās ziņas, ka nav skaidrs, kas mūspusē nodrošinās sabiedriskā transporta pakalpojumus. Valsts pasūtījumā ar līgumiem un pārsūdzībām tāds juceklis, ka neviens no malas netiek skaidrībā. Jūnija nogalē pakalpojumu atļāva veikt CATA, bet tikai līdz gada beigām. Taču nav dzirdams, ko atbildīgie dara, lai sajukums neturpinātos. Nesaprotu, kā Satiksmes ministrija pieļauj tādu bardaku,” […]

Nevar sagaidīt

16:55
Piebaldzēns raksta:

“Sola un sola, ka Jaunpiebalgā drīz būs gatavs pansionāts, bet kā nav, tā nav. Gan jau vainojami būvnieki, bet žēl, ka vietējai varai nav nekādu iespēju procesu pasteidzināt. Tur būtu gan darba vietas vietējiem, gan pagastā apgrozītos vairāk cilvēku, proti, pie pansionāta iemītniekiem brauktu ciemos tuvinieki, draugi. Tirgotājiem būtu lielāks apgrozījums,” pārdomās dalījās piebaldzēns.

Botāniskais dārzs pilsētas centrā

16:54
Cēsnieks O. raksta:

“Gāju Cēsīs pa Rīgas ielu, mani uzrunāja tūristi, ārzemnieki. Lūdza padomu, kā aizbraukt uz Līgatni, jautāja par Cēsīm. Un prasīja, kā var iekļūt Rīgas ielas botāniskajā dārzā. Jā, tur īpašums, kura adrese ir Rīgas iela 41, aizaudzis ar kokiem, krūmiem. No ielas to nodala dēļu žogs, gājējus šī vieta netraucē, bet iebraucējiem rada dīvainu iespaidu,” […]

Trūkst inženieru

10:49
09.07.2024
J. raksta:

“Ziņās televīzijā stāsta, ka Latvijā trūkst augsti kvalificētu speciālistu mežsaimniecībā un lauksaimniecībā. Jau labi zinām, ka trūkst arī celtniecības inženieru, elektroinženieru un līdzīgu profesiju speciālistu. Te nu esam nonākuši ar savu izglītības sistēmu. Ja bērnam skolā neiemāca rēķināt, ja viņš neapgūst fizikas, ķīmijas pamatus, tad vēlāk, protams, neizvēlas studēt inženierzinātnes, profesijas, kas saistītas ar matemātiku, […]