Piektdiena, 5. decembris
Vārda dienas: Sabīne, Sarma, Klaudijs

Lētākā cena

Jānis Gabrāns
06:44
23.05.2020
23

Kādam pārsteidzoši, kādam, iespējams, jau paredzami beidzies konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021. gada. Jau rakstījām, ka konkursā bez pasūtījuma pagaidām palika uzņēmums “CATA”, bez līgumiem arī virkne citu pašvaldībām piederošu pasažieru pārvadātāju: “VTU” (Valmiera), “Ventspils reiss”, “Jēkabpils autobusu parks”.

Autotransporta direkcijā skaidro, ka šie uzņēmumi nav spējuši konkurēt ar piedāvātājām cenām. Iespējams, ar reālām cenām, jo pieder pašvaldībām un tās prasa ievērot visas likumdevēja prasības.

Patiesībā rezultāti liek domāt, kāds tad ir šāda konkursa iemesls. Saprotu, jābūt konkurencei, neviens līgums nevar būt akmenī iecirsts tāpēc vien, ka šie uzņēmumi savā jomā darbojušies gadu desmitiem, bet varbūt kaut kur dziļi zemtekstos tomēr ir vēlme pašvaldības uzņēmumus vienkārši izspiest no tirgus? Tā teikt, sākas otrā privatizācija. Jo kaut kā grūti ticēt, ka reāli (nevis uz papīra) lētāks piedāvājums var būt Igaunijas un Lietuvas uzņēmumiem, kuri atbilstoši rezultātiem tagad sniegs pakalpojumus Latvijā. Piemēram, lotē “Valmiera, Valka, Smiltene” par uzvarētājiem atzīta apvienība SIA “Sabiedriskais autobuss” un UAB “VLASAVA”. Pēdējā ir Lietuvas kompānija, bet “Sabiedriskais autobuss” pieder uzņēmumam “B-Buss”, tā īpašnieki ir kāda Īrijā reģistrēta kompānija. Ap šo uzņēmumu mediju telpā virmo dažādas runas un aizdomu ēnas.
Interesanti, ka Madonas lotē uzvarēja “Tukuma auto”, kurā 91,2 procenti pieder Igaunijas uzņēmumam “Hansabuss”. Pieļauju, šiem pārvadātājiem ir pilnīgi skaidrs, kā viņi sev jaunās teritorijās nodrošinās autobusus, remontbāzes, šoferus un visu pārējo. Taču cilvēkam no malas tā vien gribas kļūt aizdomīgam, proti, ka rezultātā ar šo lētāko cenu neko nevarēs paveikt, bet tad jau citu pārvadātāju konkrētajā reģionā vairs nebūs un varēs diktēt cenas.

Konkursa rīkotāji nemitējas atgādināt, ka tagad visiem pasažieriem būs pieejams vienāds pakalpojuma līmenis, piesaucot gan iespēju norēķināties ar maksājamu kartēm, videonovērošanu un citas. Jāatgādina, ka šo novitāšu vieni no pirmajiem ieviesējiem bija “CATA”, viņi iespēju maksāt ar bankas kartēm savos autobusos ieviesa jau 2017.gadā.

Skaidrs, ka vēl būs sūdzības, pārsūdzības un kas tik ne vēl, bet nākas aizdomāties par to, kas notiks ar šiem uzņēmumiem, ja tie patiešām paliks bez līgumiem. Tiks atlaisti šoferi, pārdoti autobusi un aizejot izslēgta gaisma? Šobrīd jautājumu ir krietni vairāk nekā atbilžu, un pieļauju, ka šī konkursa rezultāti vēl tiks šķetināti publiskajā telpā ne reizi vien.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Tas vēl nav noskaidrots

19:59
04.12.2025
20

Līdz ar filmas “Tīklā. TTT leģendas dzimšana”, kam veltītas tikai pozitīvas atsauksmes, sabiedrība pievērsusi lielāku uzmanību Latvijas basketbola vēsturei un tās veidotājiem. Tā pēdējās nedēļās interneta portālos un preses izdevumos bieži lasāmas intervijas ar vienu no Latvijas basketbola leģendām Skaidrīti Smildziņu-Budovsku. Viņa ir viena no pirmās TTT komandas meitenēm, kas vēl ir mūsu vidū. 82 […]

Vai mākslīgais intelekts nogalinās medijus?

19:58
03.12.2025
24
1

Kad radās un plašu popularitāti iemantoja televizori un dažādas televīzijas pārraides, ātrs gals tika paredzēts radio, jo kāda gan jēga kaut ko tikai klausīties, ja var reizē arī skatīties. Tomēr radio dzīvo vēl šodien un nebūt nešķiet, ka būtu uz miršanu. Kad parādījās datortehnoloģijas un vēl jo vairāk plašās interneta iespējas, ātru galu paredzēja abiem […]

Ar iepirkumu sarakstiņu rokās

09:50
02.12.2025
31

“Lai palīdzētu iepirkties lētāk, decembrī Centrālā statistikas pārvalde sāks ievākt lielveikalu ķēdēs pārdoto pamata pārtikas produktu cenas. Kur tās varēs atrast,” vēsta žurnāls “Ir” publikācijā “Kur lētāki brokoļi”.Rakstā paskaidrots: “Iepērkoties pārdomāti, nevis impulsīvi, mēs varam apturēt pārtikas cenu pieaugumu, uzskata rīdzinieks Arturs Zikovs. Viņš ir programmētājs, tomēr ar naudu nemētājas. Lai ekonomētu, agrāk bieži pārskatīja […]

Nerimstošais Kijiv-gurums

09:50
01.12.2025
23

Notikumi virzās pa apli, un šobrīd manī kaut kur pazudusi ticība kaut kad tikt no tā ārā. Teju ik dienu sev nākas atkārtot – kaut kad tās kara šausmas beigsies. Lai gan vairs nesaprotu, kā tieši tas var beigties, ja pat sākuma punktu sen vairs nemāku noteikt. Mums ģeogrāfiski vistuvākais karš visvienkāršākajā, acīmredzamākajā un ļoti, […]

Ieraudzīt un novērst vardarbību

09:48
01.12.2025
20

Šogad centram “Marta”, Latvijas sieviešu tiesību aizstāvības organizācijai, aprit 25 gadi. Centrs sniedz profesionālu rehabilitāciju vardarbībā un cilvēku tirdzniecībā cietušām pieaugušām personām. Pērn palīdzību saņēma 790 cilvēki Latvijā. Viena no būtiskākajām pārmaiņām, ko centram ar neatlaidīgu darbu izdevies panākt, ir plašākas sabiedrības izpratne, ka vardarbība ģimenē nav pieņemama. 25. novembris ir Starp­tautiskā diena vardarbības pret […]

Vai spēsim mainīt demogrāfijas līkni

10:22
26.11.2025
36
1

Novembris Latvijai ir nozīmīgs mēnesis, kad īpaši domājam par mūsu valsti – tās pagātni, pārbaudījumiem, iespējamo nākotni. Par Latviju es domāju arī, piedaloties divu iestāžu atklāšanā. Jaunpiebalgā bijušajā skolas ēkā durvis vēra senioru nams “Piebalga”, savukārt Cēsīs, Dārtas ielā, svinīgi tika atklāta atjaunotā Cēsu Bērzaines pamatskolas pirms­skolas “Dārtiņa” ēka. Divas celtnes, kas ļoti gaidīja atdzimšanu: […]

Tautas balss

Veidenbauma prēmijas tradīcija izgaist

09:49
01.12.2025
29
G.Z. raksta:

“Uz Cēsīm nebraucu, uzskatu, ka Liepā dibinātās prēmijas tradīcija ir mirusi, to apliecina arī tas, ka prēmiju saņēmušie vairs uz pasākumu neierodas (tā bija arī iepriekšējo reizi). Iespējams, mūsdienu organizatori neprot pildīt savu misiju. Protams, laiki mainās, varbūt arī tradīcijām jāmainās, bet ir jāpaskaidro un jāpastāsta tautai, ka tiek radīts kas jauns,” atsaucoties uz “Druvas” […]

Ielas daļa joprojām tumsā

08:29
24.11.2025
42
1
Iedzīvotāja raksta:

“Cēsīs, Lenču ielā, garš posms joprojām tumšajā diennakts laikā nav apgaismots. Ja jau tur nav iespējams pievadīt elektrību, varbūt pašvaldība var izvietot gaismekļus, kas izmanto saules enerģiju. Privā­tajās teritorijās tādi mēdz būt. Ielu laternas, protams, tie neaizvietos, tomēr būs daudz patīkamāka sajūtu gan gājējiem, gan braucējiem,” ieteica Lenču ielas apkaimes iedzīvotāja.

Ja nav savas automašīnas

08:29
24.11.2025
31
Līgatnes iedzīvotāja raksta:

“Ja nav sava transporta, mums, līgatniešiem, nav iespējas aizbraukt uz koncertu vai izrādi Cēsīs. Pēdējais autobuss uz mūsu pusi nāk astoņos vakarā, bet arī ar to var aizbraukt tikai līdz Augšlīgatnei, ne pilsētai. Tātad var teikt, ka kultūras pasākumi pilsētā mums nav pieejami. Kā to varētu mainīt?” jautāja Līgatnes iedzīvotāja.

Veidenbauma prēmijai jāatgriežas Liepā

08:27
23.11.2025
35
Literatūras cienītāja raksta:

“Izlasīju “Druvā”, ka Eduarda Veidenbauma prēmiju šogad pasniegs Cēsīs, ne Liepā, kā tas bijis tradicionāli. Uzskatu, ka tas nav pareizi. Tieši tas, ka pagodinājuma pasniegšanas ceremonija gandrīz 60 gadu notiek dzejnieka dzimtajā pagastā Liepā, ir īpašā pievienotā vērtība. Tā ir kā visu Veidenbauma novadnieku novērtējums literātam, Veidenbauma prēmijas saņēmējam. Cēsīs un Cēsu Izstāžu namā notiek […]

Atbildība arī gājējam

08:26
22.11.2025
29
Cēsniece V. raksta:

“Agrāk bērniem skolā mācīja satiksmes noteikumus. Atceros, ka teica: “Pirms šķērsojiet brauktuvi, vispirms paskatieties pa kreisi, pēc tam pa labi, vai nebrauc kāda automašīna. Tikai pēc tām ejiet pāri ielai.” Un tas attiecas ne tikai uz vietām, kur nav gājēju pārejas, bet arī tur, kur tās ir. Taču tagad bērni un jaunieši vispār neskatās, vai […]

Sludinājumi