Sabiedrības iniciatīvu portālā “Manabalss.lv” sākta parakstu vākšana par ātro kredītu devēju reklāmu ierobežojumu. Rosināts noteikt maksimālo ātro kredītdevēju reklāmu skaitu dienā vai vienā reklāmas pārtraukumā gan televīzijā, gan radio.
Ātro kredītu reklāmas tiešām ir nomācošas. Gandrīz neviena reklāmas pauze televīzijas raidījumā nepaiet bez vismaz pāris dažādiem ātro kredītdevēju piedāvājumiem. Viens stāsta, kā ciemiņu uzņemšanai labāk aizņemties, cits sevi slavē kā gudrāko aizdevēju, kāds laikam vairāk uzticas vecļaudīm, jo parasti par šī naudas aizdevēja labumiem reklāmā vēsta solīda vecuma cilvēks. No vienas puses, var jau teikt – labi, ka plašs piedāvājums, ir iespēja izvēlēties. Turklāt jau noteikti reizēm nav slikti, ka tad, jā ātri nepieciešama lielāka summa, pēc tās nav jāiet pie kaimiņiem vai radiem, bet var aizlienēt, par savu situāciju pazīstamajiem neko neklāstot. Arī reklāma televīzijā, radio vai interneta portālā beigu beigās nav nekas tik briesmīgs, var taču to neskatīties, reklāmas pauzē uzvārīt tēju, pārslēgt citu kanālu, bet portālā vienkārši aizbraukt tai garām. Vairāk nekā ātro kredītdevēju tiešās reklāmas man nepatīk kas cits, proti, ka šie aizdevēji kļūst par sporta vai kultūras dzīves pasākumu sponsoriem un pasākumi norit viņu zīmē. Pavisam netīk, ka, piemēram, sacensības saista ar kādu konkrētu aizdevēju un tajās piedalās bērni. Zīmols ieslīd bērnu sarunās, nostiprinās atmiņā un kļūst par tādu kā pašsaprotamu ikdienas daļu. Vai tā vajadzētu? Sporta organizatori droši vien man tūdaļ aizrādīs, ka sacensībām ir nepieciešams atbalsts, ka valsts visu nenodrošina un nauda ļoti vajadzīga. Bet vai naudas dēļ ar visu var samierināties?
Komentāri