Līdz ar pilnveidotā mācību satura ieviešanu kā sasniedzamais mērķis tiek izvirzīta “kultūras izpratne un pašizpausmes mākslā pratība” un arī jauns mācību priekšmets skolēnu personības izaugsmei. Saskarsmes prasmju attīstīšana, kā arī konkrēti teātra mākslas paņēmieni un izteiksmes līdzekļi – viss var noderēt, uzstājoties auditorijās, kā arī diskusijās un debatēs. Teātra mākslas mācību saturu paredzēts integrēt 1.–3. klasē literatūrā, sociālajās zinībās un citos priekšmetos, bet nākamajās pamatskolas klasēs tai atvēlēts noteikts stundu skaits. Vidusskolās drāma ir izvēle noteikta pamatkursa ietvaros.
Cēsu Jaunās skolas direktors Ivo Rode motivāciju šāda obligātā mācību priekšmeta ieviešanai vērtē kā racionālu, turklāt jauniešiem tas ļoti patīk un jau pāris mēnešos redzams progress skolēnu spējās izpausties. Arī Līgatnes Līderu vidusskolā jaunais priekšmets atzīts kā ļoti noderīgs. Katra skola gan atšķirīgi risinājusi tā pasniegšanu: Jaunajā skolā to uzņēmusies latviešu valodas skolotāja un pieļauts nākotnē uzaicināt kādu jomas profesionāli, Līgatnes vidusskolēni divas reizes mēnesī devās uz Kultūras koledžu Rīgā, lai apgūtu knifus profesionāļu vadībā, savukārt Cēsu Valsts ģimnāzijā drāmas pasniegšanu uzņēmusies idejām bagātā ģeogrāfijas skolotāja Inguna Gaile. Sarunā “Druvai” viņa arī atklāj virkni paņēmienu, kā plastiku un uzstāšanās mākslu var trenēt, sazinoties arī ar ekrāna starpniecību.
Komentāri