Citādā nedēļa, ne brīvlaiks – tā jaunievedumu mācību darba grafikā nodēvējusi Raunas vidusskola.
Iestādes direktora vietniece ārpusklases darbā Justīne Buliņa, pagājušajā nedēļā publiski paziņojot par šīs skolas plāniem marta pirmajai nedēļai, atzīmē: “Esam gan čakli pastrādājuši, gan nedaudz paguruši, lai – gluži kā labu “diendusiņu” – paņemtu atslodzes nedēļu arī skolā, bet tas nebūt nenozīmē, ka mēs jūs palaižam brīvlaikā!”
Tas tiešām nozīmē, ka uz nedēļu atcelts mācību stundu saraksts gandrīz visām klasēm, izņemot 12.klasei eksāmenu mācību priekšmetos, tomēr tās aizvadīšanai izvirzīti daži nosacījumi. Visiem audzēkņiem, kuriem iekrājušies kādi nesakārtoti vērtējumi, dots uzdevums – pēc individuālas vienošanās ar priekšmeta pasniedzēju situāciju labot. Tie, kuriem izdevies visu nokārtot, var plānot dienas brīvāk, tomēr ārpusmācību aktivitātes, tostarp arī skolotāju “izaicināšana” ar radošiem uzdevumiem, vērstas uz visiem audzēkņiem.
Raunas vidusskolas direktors Edgars Plētiens “Druvai” atklāja, ka ideja aizgūta no Cēsu 2.pamatskolas, kur februāra vidū aizvadīta “Radoši alternatīvā nedēļa”. “Skolēni un skolotāji, droši vien arī visi vecāki, bija noguruši, tādēļ ir domāts par atelpas brīdi, vienlaikus dodot arī tādu kā handikapu tiem skolēniem, kuriem tomēr ir palicis kas neizdarīts.”
Tiesa, nav tā, ka šajā nedēļā izglītojamie varētu pilnībā atslābināties, jo Latvijas skolās bija diagnosticējušie darbi: 3.klašu audzēkņiem latviešu valodā, sestklasniekiem dabas zinībās. Kādas klases audzēkņu darba kārtībā paredzēts ar uzdevumiem piepildīts pārgājiens, kas katram jāveic individuāli, cita klase paredz attālināti baudīt kultūras notikumu programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros, jaunāko klašu skolēni tiešsaistē satikās ar klases biedriem. Vēl skolēni bija aicināti iesūtīt pedagogiem veltītus uzdevumus – mest pandēmijas laikā tik lielu popularitāti guvušos “izaicinājumus”, kad par paveikto vai apgūto tiek publiskoti foto vai video apliecinājumi. Jau nedēļas pirmajās dienās vairāki mācībspēki apzinīgi atskaitījušies par skolēnu doto uzdevumu izpildi: uzņemti foto iecienītākajā dabas vietā, izveidots un dokumentēts smaidiņa zīmējums no akmeņiem, uzbūvēts iespaidīgs kāršu namiņš, domino nošu atslēga, pastaigu atskaites, halātā pavadīta diena, 12 stundas bez televīzijas, uzcepta kūka un pat izdzēstas visas tērzēšanas vēstures.
Diez vai tā būs panaceja visam attālināto mācību gaitā uzkrātajam negatīvajam stresam, tomēr interesanta ideja, kā ar vienu šāvienu noķert vairākus zaķus. Dot iespēju “parādniekiem”, kā arī skolēnos samazināt neizdarīto darbu spriedzi, viest pārmaiņas jau arī attālinātajā procesā neizbēgami ienākušajos rutīnas rāmjos un vairot dzīvesprieku attālināti kopīgās brīvprātīgās “akcijās”.
Līdz šim skolēniem nodrošinātā silto pusdienu piegāde arī Citādās nedēļas laikā ir saglabāta tāpat kā mācību dienās pēc ierastā grafika.
Komentāri