Pēc smagās vilšanās, ko pagājušajā piektdienā piedzīvoja jaunāko klašu audzēkņu vecāki un pedagogi, kā neliels mierinājums izskanēja valdības atļauja klātienē sniegt individuālās konsultācijas. Vai mūspuses mācībspēki un izglītojamie centīsies šo iespēju izmantot?
Pēc neveiksmes pārliecināt par 1. un 2.klašu klātienes mācību atsākšanu izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska piektdien preses konferencē un vebinārā pedagogiem vairākkārt apliecināja, ka no 8.februāra visās izglītības pakāpēs – vispārējā, profesionālajā un arīdzan augstākajā – iespēja tikties vismaz individuālās konsultācijās būs.
“Druva” apzināja klātienes konsultāciju lietderību. Iztaujājot par interesi pieteikties klātienes vizītei pie mūspuses skolotājiem, uzrunājām vairākas izglītības iestādes: skolas, tehnikumu un arī universitātes filiāli. Rezumējot speciālistu pausto, protams, arī šī iespēja tiks maksimāli izmantota, tomēr kā glābiņš tas gluži netiek uztverts.
Zaubes pamatskolas direktore Vita Krūmiņa, neslēpdama sašutumu par pagājušajā nedēļā pieredzēto, apstiprināja – konsultācijas dažādu sarežģījumu nomāktajiem skolēniem tiks sniegtas, saraksts jau izveidots. “Situācijas ir atšķirīgas: ir skolēni, kuriem apstākļi vai ierīces mājās nav piemērotas mācībām, ir tādi, kuri piesakās, jo radušies jautājumi, ar kuriem nav tikts galā attālināti, un ir arī tādi, kuri nu nekādi nevar pieņemt mācības pie ekrāna.” Tomēr pedagogiem tas būs papildu darbs. Atzīstot, ka maza skola vēl kaut kā var apzināt šādas skolēnu vajadzības un ātrāk pārplānot darbu, Zaubes izglītības iestādes vadītāja pauda līdzjūtību lielākām skolām.
Arī Cēsu 1.pamatskolā interesi par klātienes individuālajām konsultācijām, ievērojot epidemioloģiskās drošības nosacījumus, izrāda gan dažāda vecuma, gan atšķirīgu vajadzību nomākti skolēni. Arī mācībspēku iniciatīva sadalījusies līdzīgi no vispārējo priekšmetu un instrumentspēles skolotājiem. Atgādināsim, ka izglītības iestādē tiek īstenota pamatizglītības profesionāli orientēta virziena programma mūzikā. Skolas direktore Antra Avena apliecina, ka konsultāciju saraksts ir tapis un laiki “sastellēti”, tomēr lielos apjomos konsultācijas nav fiziski iespējamas. Gan pedagogiem lielākā dienas daļa paiet attālināto mācību nodrošināšanā, gan arī Cēsīs nedzīvojošie audzēkņi ne visos gadījumos var atbraukt uz pilsētu vienas konsultācijas dēļ. Taču A.Avena pauž nedaudz optimistiskāku redzējumu par jau apgūtajiem veidiem, kā audzēkņus atbalstīt. “Tās formas, kā palīdzēt bērnam, ir ļoti dažādas,” teic direktore, minot, ka jau izmēģinātās tiešsaistes konsultācijas bērniem pa trim četriem vienā kompānijā, tāpat kā klašu dalīšana grupās izrādījusies gana veiksmīgs risinājums.
Arī Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikumā klātienes konsultācijas pēc iespējas tikšot izmantotas, tomēr jāņem vērā iespējas. Tehnikuma direktors Artūrs Sņegovičs paskaidroja, ka pedagogi attālinātajās nodarbībās ir aizņemti vismaz līdz pulksten trijiem pēcpusdienā, tādēļ iespēja organizēt individuālu tikšanos ir ierobežota. Taču pedagogi ir gatavi sniegt konsultācijas, jo īpaši attiecībā uz gatavošanos centralizētajiem eksāmeniem , kā arī citādi mācību grūtībās nonākušajiem audzēkņiem. Pagaidām gan jauniešiem interese par klātienes konsultācijām nav bijusi. Tāpat kā skolās, arī šeit jaunā iespēja tiks izmantota, lai tā saucamās “PuMPuRa” programmas (atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riska novēršanā) jauniešiem tikšanos pēc ilgāka laika varētu sarīkot klātienē ar savu pedagogu.
Lai gan arī nav gaidāma masveidīga pierakstīšanās uz individuālajām konsultācijām, tomēr izšķiroša klātienes satikšanās iespēja ar savu pasniedzēju tīri emocionāli varētu izrādīties tieši nepilna laika studentiem. Latvijas Universitātes Cēsu filiāles direktore Mārīte Raudziņa, stāstot par jau apgūtajiem digitālajiem risinājumiem, tomēr atzīst – tieši nepilna laika studentiem reizēm vajadzīgs papildu pamudinājums un klātienes acu kontaktā paustais atbalsts.
Komentāri