Pavasara noskaņās “Druva” devās apraudzīt pilsētas parfimērijas veikalus, lai noskaidrotu, vai un kādas smaržas iegādājas cēsnieki. Cēsu centrā Uzvaras bulvārī atrodas parfimērijas veikals “Liani”. Pārdevēja Kitija Vasiļevska stāsta, ka smaržas cilvēki pērk visos gadalaikos, tomēr pavasaris ir laiks, kad vēlme pēc kāda jauka aromāta palielinās. “Pie mums nāk dažāda vecuma cilvēki. Ir smaržu piedāvājums jauniešiem, vīriešiem un sievietēm. Turklāt jāsaka, cik daudz cilvēku, tik dažāda gaume. Savs piekritēju loks ir gan saldām un rūgtenām, gan citrusa aromāta smaržām,” saka K. Vasiļevska un norāda, ka veikalā var iegādāties smaržas cenā no desmit līdz pat 60 latiem.
Pārdevēja stāsta, ka ir smaržas, kas paredzētas konkrētiem gadalaikiem. “Ir smaržas, kuras tiek laistas tirdzniecībā, tikai tuvojoties vasarai. Tie ir svaigi saldenie aromāti. Spēcīgāki, piesātinātāki aromāti ir piemēroti rudenim un ziemai,” stāsta K. Vasiļevska un norāda, ka, iestājoties siltākam laikam, dāmām gribas pucēties, nereti viņas iegādājas arī jaunas smaržas, lai iepriecinātu sevi. Pārdevēja dalās pieredzē un teic, ka aktīvāk smaržas cilvēki iegādājas pirms dažādiem svētkiem, tostarp 14. februāra, 8. marta un citiem. “Bieži vien vīrieši savām sievietēm izvēlas dāvanā iegādāties smaržas, kas gan nereti nav viegls uzdevums, jo jāzina, kāds aromāts cilvēkam patīk. Reizēm gadās, ka pircējs vaicā: “Kādas smaržas tagad ir topā?” Bet gaumes taču atšķiras, turklāt vēl tik izsmalcinātās lietās, kā smaržās,” smaidot saka veikala “Liani” pārdevēja. Viņa stāsta, ka ir sievietes, kuras ik pa laikam uzdrīkstas iepazīt jaunus aromātus, taču ir tādas, kuras reizi no reizes iegādājas smaržas, kas ir jau klasiska vērtība. Tirdzniecības centrā “Globuss” atrodas veikals “Ēdene”, kurā arī var iegādāties smaržas. Pārdevēja Ligita Kauliņa arī norāda, ka pavasaris un vasara nāk ar maigiem, saldeniem, svaigiem un sievišķīgiem aromātiem. “Smaržas ir tradicionāla dāvana. To savām otrām pusītēm bieži pērk gan sievietes, gan vīrieši. Kritēriji, pēc kuriem izvēlas smaržas, ir dažādi. Protams, svarīgs ir pats aromāts, bet liela nozīme ir arī cenai un smaržu pudelītes dizainam,” saka L. Kauliņa. Abu veikalu pārdevējas nenoliedz, ka ekonomiskā situācija ietekmējusi arī parfimērijas veikalu ikdienu. Ja kādreiz sievietes atļāvās smaržas iegādāties daudz biežāk un pat vairākas, tad tagad bieži vien tas ir daudz pārdomātāks un izsvērtāks lēmums, pievēršot uzmanību arī cenai. “Taču smaržas vīrietim un sievietei tomēr ir kaut kas īpašs. Mēs varam iegādāties jaunu apģērbu, apavus, varam uzpucēties, bet došanās sabiedrībā bieži vien nav iedomājama bez iemīļoto smaržu aromāta,” saka L. Kauliņa. Liene Lote Grizāne
Komentāri