Šis ir gada tumšākais laiks, kad sniegs vēl nav uzkritis, tumsa iestājas agri, līst lietus, un tas apgrūtina redzamību autovadītājiem, it īpaši mazāk pieredzējušiem.
Ja vēl savus uzdevumus labi nepilda logu tīrītāji un braukt nākas pa lielajiem ceļiem, kur intensīva satiksme, kur smagie saceļ pamatīgas ūdens šaltis, braukšana var sagādāt zināmas problēmas.
Izrādās, modernās tehnoloģijas var šo situāciju uzlabot. Jau pirms kāda laika tika dzirdēts par priekšējo logu apstrādi ar speciālu nanopārklājumu, taču tas bija kaut kas jauns un vēl neizraisīja uzticību.
Taču nekas nestāv uz vietas, un arī šajā jomā notikusi attīstība, izveidots aizsargājošs, netīrumus atgrūdošs, caurspīdīgs pārklājums. Cēsu uzņēmuma “ReiLat” vadītājs Andris Vasins stāsta, ka tagad jau var runāt par kvalitatīvu, izturīgu nanopārklājumu: “Līdz šim esošajiem pārklājumiem bija problēmas ar noturību, tagad pielietotais tiek it kā iestrādāts stiklā un turas klāt ilgstoši. Ar logu tīrītājiem tas nenorīvējas, automazgātavās nenomazgājas. Šāds pārklājums lieliski palīdz lietainā laikā, jo, braucot ar 50 km/h un ātrāk, logu tīrītājus var neslēgt. Ūdens vienkārši neturas pie stikla, bet veido pilienus, kas ar gaisa plūsmu notek no virsmas.”
Logs, kas apstrādāts ar nanopārklājumu, jūtami uzlabo redzamību, testi liecina, ka lietus laikā tā pieaug par vairāk nekā 30 procentiem, kas savukārt par 25 procentiem uzlabo reakcijas ātrumu dažādās situācijās. Speciālisti norāda, ka šādu līdzekļu izmantošana ļauj jūtami samazināt logu mazgāšanas šķidrumu, jo stikls ir arī noturīgāks pret dubļiem, putekļiem un netīrumiem. Mazāk lietojot logu slotiņas, tās kalpo ilgāk. Arī ziemā logs, kurš apstrādāts ar nanopārklājumu, atkūst ātrāk.
Informācija liecina, ka nanotehnoloģijas arvien vairāk ienāk automašīnu apstrādē, tiek piedāvātas iespējas ar tām apstrādāt arī vieglmetāla diskus, auto virsbūvi un autosalona tekstilmateriāla daļas. Jānis Gabrāns
Komentāri