Trešdiena, 17. decembris
Vārda dienas: Hilda, Teiksma

Kas ir nišas smaržas un kā tās izvēlēties?

Reklāmraksts
10:52
31.07.2024
689
Nišas Smaržas

Nišas smaržas (no angļu valodas “niche perfumes”) ir ekskluzīvas un unikālas smaržas, kas tiek ražotas ierobežotā daudzumā, izmantojot augstākās kvalitātes un dabīgās sastāvdaļas. Šīs smaržas atšķiras no masu tirgus smaržām ar savu izsmalcinātību, radošumu un bieži vien arī ar stāstu, kas tās pavada.
Nišas smaržas bieži vien ražo mazi, neatkarīgi smaržu nami, kas koncentrējas uz kvalitāti un māksliniecisko izpausmi, nevis uz plašas auditorijas piesaistīšanu.

Kā radās nišas parfimērija

Pēdējo gadu laikā, pieaugot nišas aromātu popularitātei, ir palielinājies šo parfimērijas zīmolu skaits, radot savu nozari. Nav viegli pretoties ar mīlestību radītam aromātam, īpaši ja tas ir unikāls un neaizmirstams.
Ja esat smaržu cienītājs, jūs, iespējams, esat izbaudījis ne vienu vien elpu aizraujošu aromātu. Tomēr, ja tikai nupat sākat iepazīt nišas smaržas, jūs gaida jaunas izjūtas un daudz lielisku atklājumu.

20.gadsimta 80. gados dizaineru smaržu tirgus kļuva nedaudz vienmuļš. Lielās un labi zināmās parfimērijas grupas bija sākušas ierobežot riskus, radot vienveidīgus aromātus, lai iepatiktos pēc iespējas lielākam pircēju skaitam.

Globalizētā parfimērijas nozare sāka izmantot universālas atsauces un pasaules slavenības, lai atbalstītu savus produktus un piesaistītu masu pircēju. Zīmoli sāka mazāk koncentrēties uz smaržām, bet vairāk uz iedarbīgām reklāmas kampaņām. Drīz vien radošuma un oriģinalitātes trūkuma dēļ lielākā daļa parfīmu smaržoja līdzīgi.

Deviņdesmitajos gados daudzi patērētāji šķietami zaudēja interesi par daudzajām “bestselleru” smaržu variācijām, kas bija atrodamas universālveikalos visā pasaulē. Viņi sāka meklēt unikālākus un oriģinālākus aromātus, kas palīdzētu izpaust savu individualitāti. Tāpat savus cienītājus iekaroja tā dēvētās unisex smaržas.

Tā kā patērētāju vēlme pēc radošuma un dažādības pieauga, tas pavēra ceļu inovatīviem aromātiem nišas parfimērijas nozarē.

Slavenākie nišas parfimērijas zīmoli

Dažas nišas parfimērijas firmas ir kļuvušas par atzītiem zīmoliem, un daudzas no tām kopš tā laika ir iegādājušies atzīti starptautiski parfimērijas lieluzņēmumi, piemēram, Coty, Estee Lauder, LVMH, Puig. Tāpēc var šaubīties, vai slavenākie no tiem joprojām ir nišas parfimērijas nami.

Citi nišas nami joprojām darbojas “zem radara” un joprojām pieder to parfimēristam vai dibinātājam. Starp tiem var minēt Roja Dove, Ormonde Jayne, Pairfum London, Lataffa Perfumes.

Kā izvēlēties nišas smaržas

Nišas smaržas ieteicams izvēlēties nesteidzīgi, iedziļinoties to radītāja stāstā un tā atbilstībai jūsu personībai. Tas ir vienlīdz būtiski, izvēloties aromātus gan sievietei, gan vīrietim.

1.Izpētiet smaržu māksliniekus un zīmolus.
Izpētiet dažādus parfimērijas ražotājus, kā arī to filozofiju un pieeju smaržu radīšanai.

2.Nosakiet savas vēlmes un gaumi.
Padomājiet par to, kādi aromāti jums patīk. Vai tie ir ziedu, koksnes, pikantie, citrusaugļu vai austrumu aromāti? Zinot savas vēlmes, būs vieglāk izvēlēties piemērotu nišas smaržu.

3.Lasiet atsauksmes un aprakstus.
Daudzas nišas smaržas ir pieejamas tikai noteiktos veikalos vai tiešsaistē, tāpēc atsauksmes un smaržu apraksti var būt ļoti noderīgi. Interneta resursi piedāvā plašu atsauksmju un lietotāju pieredzes klāstu, kā arī iespēju iegādāties aromātus tiešsaistē.

4.Apmeklējiet nišas smaržu veikalus.
Ja iespējams, apmeklējiet specializētus smaržu veikalus, kur varat izmēģināt dažādus nišas aromātus. Bieži vien šajos veikalos ir pieredzējuši pārdevēji, kas var palīdzēt izvēlēties piemērotas smaržas vīriešiem un sievietēm.

5.Iegādājieties paraugus.
Daudzi nišas smaržu ražotāji un veikali piedāvā iegādāties nelielus smaržu paraugus. Tas ir lielisks veids, kā izmēģināt vairākus aromātus pirms pilna flakona iegādes.

6.Dodiet sev laiku!
Izvēloties smaržu, dodiet sev laiku, lai izjustu, kā aromāts mainās uz jūsu ādas visas dienas laikā. Nišas aromāti bieži vien ir daudzslāņaini, un to pilnais raksturs atklājas tikai pēc vairākām stundām.

7.Personīgā pieredze un atmiņas.
Smaržas bieži vien ir saistītas ar personīgām atmiņām un emocijām. Izvēlieties tādu aromātu, kas rezonē ar jums personīgi un rada pozitīvas emocijas.

Izvēloties nišas smaržas, svarīgi ir izbaudīt procesu un nebaidīties eksperimentēt. Katram cilvēkam ir unikāls smaržas uztveres veids, tādēļ galvenais ir atrast aromātu, kas jums pašam patiešām patīk.

    Komentāri

    Atbildēt

    Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

    Saistītie raksti

    Izlocīt puķes

    06:08
    17.12.2025
    83

    Rīdzenē vienā no ārēji tik līdzīgajiem daudzdzīvokļu namiem sastopu bijušo bērnudārza audzinātāju Annu Kosovu. Viņa no saviem 70 gadiem vairāk nekā divus desmitus gandrīz katru brīvo mirkli veltījusi japāņu papīra locīšanas mākslai jeb origami. “Vienkārši esmu cilvēks, kurš grib visu ko pamēģināt,” iesākumu atceras kundze, atklājot, ka pēc kādā video ieraudzītā parauga ienācis prātā izlocīt […]

    Pilsētvides risinājumi – dizains, kas apvieno funkcionalitāti un drošību

    10:30
    16.12.2025
    25

    Pilsētvides attīstība balstās trīs galvenajos principos – estētikā, funkcionalitātē un drošībā. Labi izstrādāta vide kalpo iedzīvotājiem, uzņēmumiem un pilsētas viesiem, radot vietu, kur cilvēki var ērti pārvietoties, strādāt, socializēties un atpūsties. Pilsētvides kvalitāti nosaka ne tikai arhitektūra, bet arī pārdomāts aprīkojums, kas nodrošina kārtību, orientēšanās ērtību un patīkamu atmosfēru. Pilsētvides aprīkojumam ir nozīmīga loma šajā […]

    Bruņinieks ar zelta komandu

    05:17
    15.12.2025
    287
    1

    Novembrī tradicionālajā Cēsu novada pašvaldības darbinieku apbalvošanas pasākumā tika teikts paldies par ieguldīto darbu, atbildību un sirdsdegsmi. Galveno, pirmās pakāpes apbalvojumu “Bruņinieks”, saņēma Juris Joksts, Cēsu Digitālā centra vadītājs, par izciliem sasniegumiem un ieguldījumu Cēsu novada digitālās attīstības veicināšanā. Juris uzsver, ka šādu balvu diez vai iegūtu bez savas lieliskās “zelta” komandas. “Druva” aicināja Juri […]

    Cimdos māksla un atmiņu zīmes

    06:31
    12.12.2025
    64

    Pirms Ziemassvētkiem skaistu dāvanu saņems rokdarbnieces, stāstu un Latvijas kultūras un sabiedriskās dzīves pētnieki. Tā ir Elīnas Apsītes grāmata “Dzīvais cimds. Jette Užāne” par dzērbenieti Cimdu Jettiņu. Viņas simtgadei Cēsu muzejā bija veltīta audiovizuāla izstāde “Dzīvais cimds”. Tā saņēma “Latvijas Dizaina gada balvas 2025” žūrijas atzinību, tā bija nominēta “Kilograms kultūras” fināla balsojumam. Izstādes kuratore […]

    "Timbro" pārceļas uz jaunām telpām un plāno jaudīgu attīstību

    05:28
    11.12.2025
    1061
    1

    Ar īstu Cēsu novadā dzimuša un auguša cilvēka prieku un azartu SIA “Timbro” izpilddirektors Raimonds Cipe “Druvai” izrāda pašlaik remont­darbu noslēguma fāzē esošās uzņēmuma jaunās telpas Cēsīs, Gaujas ielā 5, kur paredzēts pārcelties pavisam drīz, līdz gada beigām. Uzņēmuma vadītājs “Dru­vai” apstiprina nesen masu medijos izskanējušo informāciju, ka Cēsu mežsaimniecības uzņēmums SIA “Timbro” mež­izstrādes tiesību […]

    Kūkas, piparkūkas un rosība ģimenē

    05:17
    09.12.2025
    140

    Māja piekalnītē redzama pa gabalu, pagalmā taku izgaismo krāsainas lampiņas, sevi izrāda rūķi, dažs  arī slēpjas. Pie namdurvīm Adventes vainags.  Virtuvē smaržo piparkūkas. “Ziemassvētku noskaņa nav tikai bērnu, arī pieaugušo priekam,” saka līgatniete Irita Vempere un uzsver, ka viņai ikvieni svētki saistās ar rosību. Iritas vaļasprieks ir kūku cepšana, un, saprotams, svētkos tās gaida ne […]

    Tautas balss

    Egle rada prieku

    09:57
    17.12.2025
    14
    Cēsniece L. raksta:

    “Priecājos par Cēsu galveno egli Vienības laukumā. Tā izgreznota ļoti jaukām gaismiņām. Prieks skatīties gan autobraucējiem, gan gājējiem. Šajās tumšajās dienās, ieraugot mirdzošās spuldzītes, sejā iezogas smaids,” sacīja cēsniece L.

    Klientus necenšas piesaistīt

    15:11
    13.12.2025
    32
    Lasītāja I. raksta:

    “Cēsīs “Latvijas Pasta” nodaļa tagad atrodas tirdzniecības centrā “Solo”. Ieejot lielajā ēkā, grūti saprast, kur atrodas pasts. Ir gan izlikta plāksne ar norādi, bet to var arī nepamanīt. Informācijas statīvs novietots uz grīdas, savukārt košie un pamanāmie veikalu nosaukumi virs tirdzniecības telpu durvīm neapzināti liek starp tiem meklēt pasta nosaukumu. Cilvēks skatās un nesaprot, kur […]

    Latvijas preces - dārgas

    15:11
    13.12.2025
    29
    Seniore M. raksta:

    “Visur mudina pirkt Latvijas pārtikas preces. Bet, kad veikalā paskatās, cik tās maksā, tomēr jāizvēlas ievestie produkti. Ne­zinu, vai pie vietējās produkcijas augstajām cenām vainojami tirgotāji vai ražotāji, bet kaut kas tur nav kārtībā. Vēl arī jāsaka, ka ne vienmēr vietējā produkta garša ir labāka nekā importētajām precēm. Protams, tas ir gau­mes jautājums, bet man […]

    Ko mainīs likuma maiņa

    11:58
    07.12.2025
    45
    1
    Lasītāja A. raksta:

    “Lasu, ka mājdzīvnieks, suns, kaķis vai cits, nedrīkstēs būt īpašums. Bet kāds tad tam būs statuss, un kuram būs jāuzņemas atbildība par dzīvnieka ēdināšanu, uzraudzību, apstākļiem, kādos tas tiek turēts? Ja tas nav mans īpašums, kādu atbildību no manis var prasīt? Šķiet, juridisko formulējumu maiņa radīs daudz neskaidrību, nesapratnes. Kas sunīti, kaķīti vai papagaili mīl, […]

    Cik dārgas dāvanas nes Ziemassvētku vecītis

    11:57
    06.12.2025
    45
    1
    Vecmāmiņa raksta:

    “Gatavojamies Zie­mas­svētkiem. Bērni raksta vēstules vecītim, stāstot, ko vēlas saņemt dāvanās, taču viņu vēlmes kļūst aizvien lielākas. Cits prasa jaunāko aifonu, cits ceļojumu uz Amerikas Disnejlendu. Saprotu, ka laiks sarežģīts, skolā, īpaši lauku mācību iestādēs, kopā mācās turīgā zemnieka un trūcīgā rokpeļņa bērns. Viens uz svētkiem saņems slēpošanu Austrijā, otrs varbūt jaunu džemperīti. Kā sadzīvot? […]

    Sludinājumi