Liepas pasta nodaļas vadītāja Alla Borovaja “Latvijas Pasta” rīkotajā konkursā “Mans pastnieks 2023” pēc iedzīvotāju novērtējuma atzīta par labāko pasta operatori Vidzemes reģionā.
Jau trīspadsmito gadu “Latvijas Pasts” aicināja iedzīvotājus novērtēt katra reģiona labāko pastnieku un pasta nodaļas operatoru, izceļot viņu profesionālās spējas un cilvēciskās īpašības, kā arī pasakot paldies par labo darbu. Uzņēmumā strādā ap 820 pastnieku un ap 420 pasta operatoru. No tiem nominācijām izvirzīts 951 darbinieks, par viņiem bija saņemts 5351 vērtējums anketu un interneta balsojumā.
Pirmo reizi apbalvošana notika kopā vērienīgā pasākumā. Alla Borovaja teic: “Pirmo reizi dzīvē biju tik lielā pasākumā. Bija brīnišķīgi satikt un iepazīt kolēģus. Kad mani izsauca, gāju pa garo zāli un jutos kā mākoņos, tas bija elpu aizraujoši. Līdz pēdējam brīdim nedomāju, ka saņemšu galveno balvu. Biju pārsteigta un aizkustināta. Tas bija neaizmirstams un saviļņojošs piedzīvojums.”
A.Borovaja pastā sākusi strādāt pirms vairāk nekā 30 gadiem Cēsīs. Pēc pārtraukuma saņēma piedāvājumu strādāt Liepā, kur jau vairāk nekā 20 gadus vada nodaļu. “Lai gan vairāki klienti teica, ka ir par mani uzrakstījuši labu vārdu, pat iedomāties nevarēju, ka varētu iegūt tādu apbalvojumu! Ir ļoti liels prieks, ka cilvēki, kuri nāk uz pasta nodaļu, mani tā ir novērtējuši. Un es patiešām strādāju ar atvērtu sirdi, nāku cilvēkiem pretī, cik vien tas ir manos spēkos, lai ar kādu jautājumu pie manis vērstos,” teic A.Borovaja.
Liepā uz pastu pārsvarā nāk seniori, arī jaunās māmiņas, kuru bērniem plašajās telpās ir ērti. Kamēr māmiņas izvēlas nepieciešamo, bērni pie galdiņa zīmē. Ja pie letes nav rindas, seniori aprunājas, reizēm gadās, ka nodaļā ierauga sen nesatiktu paziņu, apsēžas, klusiņām parunājas un pēc tam pasaka paldies, ka varēja te pabūt un pārmīt kādu vārdu.
“Man ir svarīgi, ka esmu vajadzīga. Man darbs ir kā otrās mājas, nespēju iedomāties sevi nekur citur kā pastā. Vienu brīdi strādāju veikalā, lai gan tas padevās, biju priecīga, ka atbrīvojās vieta pastā un varēju atgriezties vietā, kur jūtos kā zivs ūdenī,” par savu darbu teic pasta nodaļas vadītāja.
Pastāstot par sniegtajiem pakalpojumiem, A.Borovaja vērtē, ka visvairāk pasta nodaļā vēršas seniori, kuriem ir konts pasta norēķinu sistēmā, viņi izņem pensiju, samaksā rēķinus. Jāņem vērā, ne visiem senioriem ir internetbanka, savukārt daļai ir svarīgi, ka pēc rēķina samaksas var saņemt darījumu apstiprinošu čeku: “Tāpat sūta paciņas, vēstules, pērk markas. Ļoti bieži pērk atklātnes. Bija ļoti īpašs gadījums, pastā ienāca omīte, kura vēlējās mazmeitiņai sagādāt pārsteigumu un domāja, kā to izdarīt. Viņa bija iedomājusies par grāmatas nosūtīšanu, savukārt es pastāstīju par iespēju nosūtīt šokolādi, kas iepakota īpašā aploksnē un kuru var nosūtīt atsevišķi no grāmatas. Uz grāmatas aploksnes izvēlējos uzlīmēt vairākas markas, lai bērnam būtu interesanti tās apskatīt. Sagatavojām divus sūtījumus. Pēc tam omīte atnāca pastāstīt, ka pārsteigums izdevās, mazmeita bijusi izbrīnīta, ka šokolādi var atsūtīt pa pastu, bet markas pētījusi ar palielināmo stiklu, arī vecāki izpētījuši, kas uz tām rakstīts, kurā gadā tās izdotas.”
Pasta nodaļas vadītāja pie sava darba tik ļoti pieradusi, ka nesaskata tajā grūtības: “Protams, ir jāmācās, jāapgūst jaunas lietas. Savulaik rakstījām ar roku, tagad viss ir datorizēts, viss jādara precīzi un raiti. Ir klienti, kuri brauc no Valmieras un Cēsīm un te sūta ierakstītas vēstules un paciņas, jo te to var izdarīt ātrāk. Jā, gadās arī pa kādam sliktā noskaņojumā, bet sveicinos un apkalpoju ar smaidu, arī tas cilvēkam rada labu sajūtu. Te visi ir manējie. ”
A.Borovaja neslēpj, ka iedzīvotāji nereti pauž satraukumu, ka nodaļu varētu slēgt, bet viņa atgādina, ka tā turpinās strādās, ja cilvēki nāks uz pasta nodaļu un izmantos tās pakalpojumus. “Ja būs apmeklētāji, būs arī nodaļa. Nevarētu teikt, ka klientu kļuvis mazāk, man darba ir daudz.”
Liepas pasta nodaļa strādā līdz trijiem pēcpusdienā. Garāks darba laiks bija tad, kad nodaļā bija divas darbinieces, tagad Alla Borovaja te ir vienīgā. Viņa no rīta mēdz atnākt ātrāk, jo zina, ka cilvēkiem astoņos jāpagūst uz sabiedrisko transportu, bet vajag kādu lietu nokārtot arī pastā.
“Latvijas Pasts” vēsta par tendenci, ka iedzīvotāji kopumā aizvien mazāk izmanto tradicionālos pasta pakalpojumus, jo sevišķi ārpus Latvijas lielākajām pilsētām. Uzņēmums priecājas par ikvienu, kurš apmeklē Liepas pasta nodaļu klātienē. Šobrīd galvenie sniegtie pakalpojumi ir maksājumi un starptautiskie pakalpojumi, kā arī universālais pasta pakalpojums. Tāpat, ņemot vērā, ka mainās iedzīvotāju iepirkšanās paradumi un attīstās e-komercija, jau aprīlī arī Liepā plānots novietot “Latvijas Pasta” pakomātu, kas ļaus nosūtīt un saņemt sūtījumus katram ērtā laikā.
Komentāri