Ingars Rudzītis
Lai arī recesija un vispārējais panīkums jau ir kļuvis par ikdienas normu, tuvojas jauns gads, kam tomēr kaut kā ir jāgatavojas. Tāpēc piedāvāju “Business Week” atrastus trīs variantus jūsu uzņēmuma darbībai 2010. gadā, kas, lai arī ne visaptveroši, tomēr palīdz domāt un plānot. 1. Ziepes turpinās. Pieņemot, ka 2010. sevišķi neatšķiras no 2009. gada, varam gaidīt pārsvarā sliktas ziņas, lai arī šad un tad paspīdēs kāds cerību stariņš. Jūs jau esiet nooptimizējuši un saefektivizējuši visu ko var. Vēl vairāk samazināties nozīmē slēgt biznesu un pieteikties bezdarbniekos. Mārketinga stratēģija: koncentrējies uz tirgus daļu. Situācijā, kad konkurent vai nu bankrotē, vai ir atteikušies no gandrīz jebkādām mārketinga/ reklāmas aktivitātēm, jums jāizmanto iespēja noturēt vai audzēt savu tirgus daļu. Klientu lojalitātei samazinoties, ir iespēja pārvilināt tos pie sevis, tāpēc esiet tik aktīvi un agresīvi, cik jūsu līdzekļi atļauj. Koncentrējieties uz labu un kvalitatīvu servisu, bet vienlaikus, nepārspīlējiet ar atlaidēm. Galvenais – rūpējieties par to, lai esošie klienti paliek pie jums, un lai jaunajiem klientiem nebūtu iemesla atgriezties pie konkurentiem. 2. Paliek vēl sliktāk. Šajā situācijā jūsu vienīgās rūpes ir par biznesa saglabāšanu. Turpmāka līdzekļu un izmaksu samazināšana jau kļūst letāla. Iespējams, dažas izmaksas vēl var samazināt, taču nepārtrauciet mārketinga aktivitātes. Mārketinga stratēģija: Samazini, bet nepārtrauc. Jāsaprot, ka kanāli, caur kuriem jūs mārketējiet savu uzņēmumu ari cieš, tāpēc būs aizvien pielaidīgāki uz izdevīgu līgumu slēgšanu. Šis ir laiks, kad tie, kam ir nauda, var nopirkt visu par sviestmaizi. Lai arī ekonomikas izaugsme liekas tāla fantāzija, jūsu šodien pieņemtie lēmumi var būt jūsu nākotnes izaugsmes pamatakmens. Tas attiecas gan uz mārketinga aktivitātēm, gan investīcijām kopumā. 3. Ātra atkopšanās. It kā patīkams, bet bīstams variants. Jo ātrāka ir atkopšanās, jo lielākas iespējas, ka rodas jauns burbulis. Jūs atkal meklēsiet darbiniekus. Labākos kandidātus ātri “izķers” par pārspīlētam algām. Jūs gribēsiet vairāk reklāmas, bet cenas augs, jo visi atsāks tērēt. Mārketinga stratēģija: regulē pieprasījumu ar cenu un samaksas noteikumiem. Lielākās briesmas slēpjas pārlieku straujā izaugsmē. Pieaugot vēl nesamaksāto rēķinu skaitam, jums var izbeigties nauda. Arī kvalitātes kontrolei jāpievērš uzmanība. LETA/noare.lv
Komentāri