Daina Pečate, SIA ARKOLAT valdes locekle, LTRK Tirdzniecības padomes priekšsēdētāja
Jau trešo gadu esam strauja iekšējā patēriņa krituma situācijā un turpmākie 2 gadi neko jaunu nesola, kā vien nepieciešamību arvien krietni samazināt valsts budžetu. Optimisti cer uz Eiropas fondu apguvi un pēkšņu investoru pieplūdi, pesimisti par to nav pārliecināti. Ko dara pircēji? Esam noguruši no uzlīmju krāšanas, raibs gar acīm no lielajiem atlaižu cipariem un raibajiem piedāvājumu plakātiem un nevaram atrast to ko patiešām gribam nopirkt, jo arī mūsu sadzīves paradumi ir mainījušies.
Tirdzniecībā pircējam vienmēr ir bijusi taisnība, pircējs vienmēr ir bijis galvenais. Kas notiek šobrīd, kad veikali ir spiesti slēgt savas durvis, jo pircēji vairs nepērk tik daudz, konkurence ir neizturama un lielās atlaides ir noēdušas nepieciešamos apgrozāmos līdzekļus, lai atkal varētu iepirkt preces ko pārdot? Pircēju protams neinteresē tirgotāju likstas un neprasme noturēties tirgū. Pircējs nu ir sajuties par īstu „Kingu” un ar vien biežāk nodarbojas ar šantāžu, kura izpaužas ar tekstu ”… nu tad es nepirkšu”! Atlaides tiek pieprasītas par jebkuru pirkumu, un pat tad ja precēm jau ir atlaide- attapīgs pircējs pajautās vēl! Turklāt pircējs nu jau apzināti meklē situācijas kad notiek vispārēja izpārdošana un kur gandrīz par velti var iegūt lietu, kuru tiešām vajag. Kurš meklē, tas atrod! Jāatzīst, ka netiek vairs pirktas lietas lielākā daudzumā tikai tāpēc, ka ir atlaides, kas ir atlaižu mērķis – pārdot vairāk par zemāku cenu, bet gan tiek neatlaidīgi meklēta iespēja par ļoti zemu cenu iegādāties labas un tiešām nepieciešamas lietas. Lielveikalu stāvlaukumi ir piepildīti ar visdažādākajiem auto, kas liecina, ka pircēji joprojām lielu daļu sava brīvā laika pavada kopā ar ģimeni izklaidējoties daudzajos mārketinga pasākumos, kurus sarūpē tirdzniecības centri turpat katras brīvdienas, par to nav jāmaksā, vide lieliska, izklaides garantētas un stāvvietas par brīvu! Vai tiek arī kas nopirkts? Vai pasākuma pārņemtie ieiet apraudzīt arī vientuļos pārdevējus? Mani, kā uzņēmēju tirdzniecībā šobrīd nodarbina vairākas domas par kurām labprāt padiskutētu un uzklausītu arī citu tirgotāju viedokļus. Vai atlaižu kampaņas šajos laikos tiešām ir efektīvas? Kā no pircēja izdibināt viņa patiesās vajadzības? Cik lielu atlaidi un par ko pircējam būtu jādod? Kā to izskaidrot pārdevējiem? Kā pārdevējiem noorientēties starp atlaides došanu un savu pārdot prasmi? Kā pārdevējam izskaidrot līdz kuram brīdim pircējs ir galvenais un kurā brīdī uzņēmums ir svarīgāks, kurā pārdevējs strādā un kurš viņam šodien nodrošina darbu? Nozare.lv
Komentāri