Cēsu patērētāju interešu aizstāvības biedrības “Aizstāvis” valdes priekšsēdētāja
Konsultāciju skaits šogad pieaudzis divreiz, ja salīdzina ar pagājušā gada sākumu. Pēc konsultācijas vēršas gan pilsētas un rajona iedzīvotāji, gan ļaudis no kaimiņrajoniem. Saprotu, ka šobrīd esam vajadzīgi sabiedrībai, jo diemžēl izveidojusies situācija, ka patērētājs tiek apkrāpts arvien biežāk. Bet prieks, ka cilvēki arvien vairāk domā, kā sevi pasargāt un nepadoties maldīgiem solījumiem vai pretlikumīgām darbībām.
Aktuāli jautājumi pašlaik ir par klientu attiecībām ar parādpiedzinēju firmām un bankām. Ne vienmēr šīs iestādes ir godīgas pret klientiem. Daudzi cilvēki ir apjukuši un nezina, ko darīt. Un droši varu teikt, ja kādreiz vairāk saņēmām sūdzības par nopirktām bojātām vai nekvalitatīvām precēm – apaviem, elektroprecēm, nu aktuāli ir banku jautājumi. Masu medijos arvien biežāk dzirdam par situācijām, kas skar banku sektoru – līgumu pārslēgšanu, procentu palielināšanu. Taču netrūkst arī gadījumu, kad cilvēki veikalos iegādājas bojātas preces. Pavisam nesen bija situācija, ka puisis iegādājās mobilo telefonu, kurš pāris mēnešu laikā jau trīs reizes nodots remontā. Pārdevēji pat atzina, ka telefons ir rūpniecisks brāķis, bet ar naudas atdošanu nesteidzās. Tikai pēc tam, kad puisis veikalā vērsās ar rakstisku prasības pieteikumu, veikala darbinieki rada iespēju divās stundās atmaksāt naudu. Tā ka situācijas ir dažādas un cilvēku attieksme arī.
Kā sabiedriskā organizācija izskatām arī jautājumus, kas skar komunālo pakalpojumu sfēru. Redzam, ka arvien vairāk pieaug to cilvēku skaits, kuri nespēj norēķināties par saņemtajiem pakalpojumiem. Tā ir situācija, kādā nostādīta lielākā daļa sabiedrības. Taču pozitīvi ir tas, ka cilvēki sāk sekot līdzi tarifu cenām un sāk veidoties tāda kā sabiedriskā kontrole.
Vērtējot pašreizējo situāciju valstī, jāsaka – mūsu organizācija brīžiem pilda gandrīz vai sociālo darbinieku un psihologu lomu. Mēs strādājam ar sabiedrību un cenšamies palīdzēt ikvienam. Taču diemžēl jāsaka – vēl nezinām, vai šī krīze nepieliks punktu arī mūsu darbībai. Šobrīd mēģinām rast risinājumu, lai varētu pastāvēt arī paši. Turklāt ne savās, bet patērētāju interesēs. Pierakstījusi Liene Lote Grizāne
Komentāri