Draugi Edgars Krūmiņš un Andrejs Ķīlis no Cēsu 1. pamatskolas jau līdz 9. klasei, kopš mācās bioloģiju, paspējuši apgūt daudz – par šūnām citoloģijā, par augiem, par cilvēku – un šīs zināšanas labi apliecinājuši Cēsu novada bioloģijas olimpiādē, iegūstot godalgotas vietas. Edgars izvirzīts Cēsis pārstāvēt valsts mērogā. “Lai tik labi startētu bioloģijā, ir jāpastrādā papildus, atkārtojot visu, kas apgūts trīs gados. Tas ir gana liels apjoms,” skaidro Cēsu 1. pamatskolas skolotāja Inese Kaula, kuras audzēkņi no gada gadā veiksmīgi startējuši novada olimpiādēs. “Ar terminu zināšanu nepietiek, lai labi veiktos olimpiādē. Klāt jāliek loģiskā domāšana un informācijas analizēšana, vajadzīga lasītprasme un izpratne par procesiem.”
Edgars, šī mācību gada bioloģijas olimpiādes uzvarētājs Cēsu skolu 9. klašu audzēkņu vidū, teic, ka brīvdienā, 18. novembrī, sācis aktīvi gatavoties intelektuālajai sacensībai ar vienaudžiem no pamatskolām, vidusskolas un ģimnāzijām. “Skolēni mācību dienās ir ļoti noslogoti, tāpēc nedaudz gatavojāmies arī rudens brīvlaikā,” apstiprina skolotāja un uzsver: “Olimpiāde prasa zināt vairāk, nekā ikdienā var iemācīt klasē. Katrā ziņā dziļāk un pamatīgāk.”
Andrejs Ķīlis teic, ka 3. vietu ieguvis, jo viena uzdevuma tēma viņam izrādījusies pasveša. To klase, izrādās, apguvusi laikā, kad puisis nav bijis klāt. Viņš atzīst pedagoģes teikto, ka bioloģijā katra mācību stunda ir svarīga, lai neko nepalaistu garām.
Ziemā – skolēnu mācību olimpiāžu karstākajos mēnešos – Mārtiņa un Andreja uzdevums ir savu pamatskolu pārstāvēt vairākos priekšmetos. Angļu valodas olimpiāde 9. klasēm jau notikusi, rīt būs vēstures, tad sekos fizikas un tad latviešu valodas olimpiāde. “Gan jau arī sagatavošos ķīmijas olimpiādei februārī. Vismaz centīšos,” apņēmības pilns ir Edgars Krūmiņš.
Meitenes no skolotāju aicinājumiem iedziļināties atsevišķos priekšmetos vairāk, lai startētu arī olimpiādēs, atturoties. Viņu mērķis esot vispusīgi apgūt pašu 9. klases vielu, jo par svarīgākajiem uzskata izlaiduma eksāmenus.
Komentāri