Lai gan tika plānots pagarinātāja ziemas brīvlaikā iekavēto jaunāko klašu audzēkņiem kompensēt ar mācībām vasaras pirmajās nedēļās, ar pedagogus un vecākus pārstāvošo organizāciju pausto atbalstu lemts mācību gadu nepagarināt.
Valsts izglītības satura centrs (VISC) ziņo, ka saskaņā ar Saeimā apstiprināto lēmumu par 2020./2021. mācību gada ilgumu, kā arī vēl tikai plānotajiem grozījumiem Ministru kabineta noteikumos par šī mācību gada un semestru sākuma un beigu laiku sākumskolēniem mācību gads netiks pagarināts. Tātad, kā ierasts iepriekšējos gados, 1.-6.klašu skolēniem arī šoreiz mācību gads beigsies 31.maijā. Vasaras brīvlaiks 1.–8. un 10.–11.klašu audzēkņiem sāksies 1.jūnijā un noslēgsies 31.augustā.
Atgādināsim, ka sākumskolēniem ziemas brīvlaiks “Covid-19” izplatības mazināšanai tika pagarināts divkārt. Piektklasnieki un sestklasnieki attālinātās mācības pēc trīs nedēļu brīvlaika atsāka 11.janvārī, savukārt 1.-4.klašu audzēkņi 25.janvārī. Pirmklasniekiem gan līdz ar to atcēla nedēļas brīvlaiku februārī.
Priekšlikumu par mācību gada nepagarināšanu atbalstījuši Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) sociālie un sadarbības partneri, tostarp Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība, Latvijas Izglītības vadītāju asociācija, Latvijas Pašvaldību savienība.
Lai gan pastāv bažas par iekavēto mācību vielu, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) uzsver – izglītības standartos plānotie skolēnam sasniedzamie rezultāti ir noteikti ilgākam periodam. “Pedagogi, mērķtiecīgi izvēloties būtiskākos sasniedzamos rezultātus, kurus šajā mācību gadā īpaši svarīgi apgūt, ir spējuši samazināt apgūstamā mācību satura apjomu,” avīzei skaidro ministrijas Komunikācijas nodaļa. Mācību satura veidošanā izmantots pēctecības princips – skolēnam plānotie sasniedzamie rezultāti ir pēctecīgi nākamajā izglītības pakāpē, kur tos nepieciešamības gadījumā varēs nostiprināt un padziļināt.
IZM pārstāve Inta Bērziņa arī uzsver – bērni ir noguruši no attālinātajām mācībām, pagarinātais mācību gads vēl vairāk pazeminātu viņu emocionālo labsajūtu. “Tāpat jāņem vērā, ka nav iespējams prognozēt, vai šajā mācību gadā būs iespējams atsākt klātienes mācību procesu visās attiecīgajās izglītības iestādēs.”
Komentāri