Vairākas izglītības iestādes vēsturiskajā Cēsu rajonā iedvesmojušās no Meža un Ūdens dienām, kas tiek atzīmētas 21. un 22.martā, lai izglītotu vai iedvesmotu savus audzēkņus pašus radīt informatīvus materiālus citiem.
Pārgaujas novada Straupes pamatskola par vērtībām, ko vēsta Starptautiskā Meža diena, jau attālināto mācību laikā mudināja audzēkņus meklēt un novērtēt mājas tuvumā lielāko, dīvaini izaugušu vai vienkārši pašu mīļāko koku. Jau pirmdien pēc skolēnu pavasara brīvlaika noslēguma un līdz ar klātienes mācību atsākšanos šajā iestādē skolas mājaslapā publicēta īsta fotoizstāde ar katra skolēna izvēli – mīļāko koku vai vietu mežā. Atgādinot par mežu ekosistēmu funkcijām, to nozīmi planētas iedzīvotāju dzīvē, Straupes pamatskola arī atklāj – iestādes parkā audzēkņi varēšot arī paplašināt zināšanas par dažādām koku un krūmu sugām, ar viedierīcēm skenējot izvietotos QR kodus.
Ar līdzīgu aicinājumu pie audzēkņiem vērsušās arī Cēsu novada izglītības iestādes. Rāmuļu pamatskola pirmdien publiskojusi īpatno koku, skaisto meža nostūru un vismīļāko pastaigu vietu apkopojumu video vēstījumā. Līvu pirmsskolas izglītības iestādes grupiņas devās pastaigā uz mežu ar kādu no Meža mātes “atsūtītajiem” uzdevumiem: pazīt pavasara vēstnešus, veidot koka pasi, izmērīt koka apkārtmēru vai iegūt koka mizas nospiedumu. Pasaules Ūdens dienā abās iestādēs 1.-4.klašu skolēni Zoom stundā skatījušies prezentāciju par ūdens riņķojumu dabā, secinot – ja nenotiks šāds riņķojums, ūdens nebūs lietojams. Jaunākie sākumskolēni iepazinuši ūdens izmantošanu un tā attīrīšanas procesu, bērni no papīra veidojuši ūdens piliena formu, tā papildināta ar atziņu par ūdens lomu paša ikdienā. Savukārt vecākie pamatskolēni jau plašāk runājuši par ūdens nozīmi cilvēka dzīvē un kā simbolisku žestu un ierosmi veselīgam paradumam stundas noslēgumā katrs izdzēris glāzi ūdens.
Nopietni pie Ūdens dienas ķērušies arī Līvu bērnudārzā, katrai audzēkņu vecuma grupai sagatavots plašs rotaļu klāsts, eksperimenti un izzinošas aktivitātes saistībā ar ūdeni, piemēram, peļķes robežu iezīmēšana vairākas dienas pēc kārtas, lai izprastu ūdens iztvaikošanu. Vismazākajiem ķipariem – dziesmiņas par lietu un augu aplaistīšana, un novērojumi par augiem, ja tie netiek aplaistīti. Dodoties uz diendusu, šeit pirmsskolēniem atskaņota jūras šalkoņa.
Savukārt Vecpiebalgas vidusskolas 12.klases audzēkne Anna Balode, atsaucoties šī gada UNESCO Baltijas jūras projekta Ūdens nedēļas aicinājumam, sagatavojusi informatīvu videostāstījumu par ūdens piesārņojuma veidiem. Ar mūspuses skolnieces uzfilmēto materiālu kā piemēru citu jauniešu iedvesmošanai trešdien savā oficiālajā kontā sociālajā medijā Facebook dalījies arī Valsts izglītības satura centrs.
Komentāri