Saka, ka mūžīga sarunu tēma ir laika apstākļi. Cēsniekiem tāda mēdz būt arī satiksmes organizācija pilsētā. Tie, kas Cēsīs dzīvo gadu desmitus, atceras, kā tik nav pilnveidota, pārveidota un atpakaļ veidoto automašīnu plūsma!
Jāpiekrīt, ka Cēsu ielu tīkls ir sarežģīts, svešiniekam pavisam nesaprotams, zinātājam nākas krietni padomāt, kā lai izstāsta ceļu no vienas vietas uz otru. Tādēļ arī tiem, kas plāno un īsteno transporta plūsmu pilsētā, nav vienkārši. Domāju, tas arī izskaidro, kāpēc ik pa laikam autobraucējs ierauga jaunus ātruma ierobežojumus, braukšanas virzienus un citus jauninājumus.
Varbūt mani viļ atmiņa, tad piedodiet, bet, šķiet, visbiežāk pārmaiņas skārušas Rīgas ielas vecpilsētas posmu. Savu reizi tas viss nodots gājējiem, tad pa daļai atvērts transportam, pēc tam ne reizi vien mainīta kustība, kur nogriezties, cik tālu drīkst braukt utt. Nule šis ielas posms atkal piedzīvoja jauninājumus. Krustojumā ar Vaļņu un Gaujas ielu no tā vairs nedrīkst nogriezties pa labi. Speciālisti uzskaitījuši mašīnas, kas vecpilsētu izmanto caurbraukšanai, un trīs dienu vidējais rādītājs ir 1,5 tūkstoši. Tātad saprotams, lai mazinātu transporta plūsmu gar senajām ēkām, lai saudzētu īpašo bruģi un galu galā cilvēkus – gan tos, kas mīt šīs ielas namos, gan kafejnīcu un veikaliņu apmeklētājus-, izraudzīts iespējamais, kā samazināt caurbraucēju skaitu, neslēdzot ielu satiksmei. Tātad problēmai atrasts risinājums.
Taču vai risinājums nebūtu jāmeklē arī otrai problēmas pusei – kāpēc šie vairāk nekā tūkstotis autovadītāju ik dienu izvēlas braukt cauri vecpilsētai? Tas nemaz nav ērti. Iela šaura, bieži ceļu aizšķērso piegādes transports, ir ierobežots braukšanas ātrums un ātruma vaļņi. Man nāk prātā secinājums, ka citi maršruti, kā no Piebalgas ielas (no citām ielām nokļūt uz Rīgas ielu vecpilsētā nevar) aizbraukt uz Gaujas vai Palasta ielu ir vēl sarežģītāki. Un vēl kāda doma – negribas lauzīt galvu, kā pilsētas sarežģītajā ielu tīklā pārvietoties, lai nokļūtu mērķī.
Manuprāt, šo tūkstoš autobraucēju vajadzības ir jāvērtē par tikpat svarīgām, kā vērtēti faktori, kuru dēļ ierobežo mašīnu plūsmu vecpilsētā. Kā rīkoties, protams, speciālistu ziņā. Varbūt pietiktu ar kādu pilsētas satiksmes organizācijas shēmu, norāžu izvietošanu, lai autobraucējiem vieglāk izvēlēties, kā, piemēram, no Lapsu un Piebalgas ielas krustojuma visērtāk nokļūt uz Gaujas ielu.
Komentāri