Pirmdiena, 22. jūlijs
Vārda dienas: Marija, Marika, Marina

Kur tie ātrie tikuši

Jānis Gabrāns
15:36
13.12.2023
6

Novembra beigās Iekšlietu ministrija nāca klajā ar priekšlikumu – ieviest transportlīdzekļa vadītāja tiesību izmantošanas aizliegumu, ja atļautais braukšanas ātrums pārsniegts par vairāk nekā 30 kilometriem stundā. Ar to tiek mēģināts uzlabot melno statistiku, jo, kā liecina CSDD dati, līdz 30.novembrim šogad satiksmes negadījumos bojā gājuši 136, bet smagi cietuši – 320 cilvēki. Skaits nav mazs, un tieši ātruma pārsniegšana ir viens no biežākajiem pārkāpumiem ceļu satiksmes negadījumos. Pēc Valsts policijas informācijas tas ir arī biežākais pārkāpums, par ko soda autobraucējus – dienā Latvijā tiek sodīti vidēji 1000 šoferi. No šī skaita fotoradari fiksē    aptuveni 700 – 800 pārkāpumu. Ņemot vērā, ka satiksmes plūsma pie radariem jūtami samazinās, var secināt, ka realitātē pārkāpēju ir krietni vairāk. Nenoliegšu, viņu vidū dažkārt esmu arī es, lai gan cenšos iekļauties +10 kilometru robežās, bet dažkārt jau tas gāzes pedālis uzspiežas stingrāk.

Katrs taču redzam, ka ir braucēji, kuriem vienmēr jāsteidzas, un tas tiek darīts, izraisot bīstamas situācijas. Tāpēc varētu domāt, ka lēmums gūs sabiedrības atbalstu, liks braucējiem nedaudz padomāt, taču izrādās, visiem tomēr gribas skriet. To parāda fakts, ka portālā “Manabalss.lv”    četru dienu laikā līdz vakardienas pusdienlaikam bija savākti vairāk nekā 12 000 parakstu pret šo priekšlikumu.

Salīdzinājumam par iniciatīvu “Par vienlīdzīgām piemaksām VUGD glābējiem” šajā laikā parakstījušies tikai pusotrs tūkstotis atbalstītāju, ber iniciatīvu “Lauku mazajām vidusskolām – būt!” kopš augusta parakstījušies tikai nedaudz vairāk par 8300.

Piekrītot, ka ātruma pārsniegšana ir ļoti izplatīta un braukšana +30 virs atļautā ir par daudz, tomēr viss tik vienkārši nav. Jo var gadīties situācijas, uz ko norāda iniciatīvas iesniedzējs, proti, ka apdzīšanas manevra laikā, īpaši, ja jādzen kāds lielāks kravas auto, ātrums kādā brīdī var sasniegt tos 120 km/h, kas tad būtu kritiskā robeža. Var neapdzīt, bet, ja smagais brauc ar 88 km/h, šķiež logā dubļus, pat akmeņus, būt aiz tā nav patīkami.

Atceros gadījumu no savas pieredzes, kad uz Tallinas šosejas, kur ir apdzīvotā vieta Svētciems, pie norādes “radars” samazināju ātrumu līdz 90 km/h un mierīgu sirdi braucu cauri, aiz radara apjaušot, ka tā bija apdzīvota vieta, kur jābrauc ar 50 km/h! Ja būtu spēkā likuma izmaiņas, man kādu laiku nāktos likt braucamo malā, tā nācās šķirties no 180 eiro, toties tagad vienmēr atceros, ka tur ir apdzīvota vieta!

Pieņemot stingrākus nosacījumus, būtu jāparedz, ka katrs gadījums tomēr tiek izvērtēts, lai gan, kā zināms, radars neko nevērtē, ja ir sods – maksā! Policijas darbinieki var paraudzīties datu bāzē, ja pārkāpumu vēsturē nav ierakstu, aprobežoties ar brīdinājumu.

Var piebilst, ka ar šo parakstu vākšanu tiek prasīts atcelt arī virzītos grozījumus, kas paredzēs brīdinājuma aizvietošanu ar naudassodu, arī pārkāpjot ātrumu par sešiem līdz desmit km/h.

Kāds teikts – skarbi, bet tad ir jautājums, kāpēc, iebraucot Igaunijā, samazinām ātrumu un pa virsu noteiktajam atļaujamies vien pāris kilometru?

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Saistītie raksti

Cēsu ietves un veloceliņi

17:09
17.07.2024
38
1

Latvietis pēc dabas ir diezgan konservatīvs un visur grib zināmu kārtību. Tāpēc var saprast riteņbraucēju vēlmi pēc iespējami labākas velo infrastruktūras, kur galvenais elements ir veloceliņš. Tad skaidrs, tur uz divriteņa cilvēks var justies droši un kā galvenais. Jāpiebilst gan, ka velosipēdistus pamazām grib izkonkurēt citu mikromobilitātes ierīču lietotāji, piemēram, elektrisko skrejriteņu braucēji, bet šoreiz […]

Vienam atvaļinājums, citiem problēmas

08:55
16.07.2024
41

Cik nav dzirdēts gan skaļi un satraucoši, gan pieklusināti un argumentēti, ka Latvija izmirst, ka ģimenēm vajadzīgs atbalsts. Tad nez kāpēc ne viens vien iedomājas, ka runa atkal ir par naudu. Ir tik daudzas it kā vienkāršas lietas, kas būtu liels atbalsts un sapratnes demonstrējums jaunajām ģimenēm. Vasara ir atvaļinājumu laiks, ģimeņu speciālisti to vien […]

"Uzvarētāji"

16:53
15.07.2024
24

Nedēļas baisākais notikums ir agresorvalsts uzbrukums Kijivā lielākajai bērnu slimnīcai Ukrainā. Tiešs raķetes trāpījums, divi mediķi gājuši bojā, astoņi bērni ievainoti, viens bērns miris. Protams, Krievija apgalvo, kas slimnīcā bijis “Azov” kaujinieku centrs, jo teroristiem visā pasaulē tā ir ierastā lietu kārtība – izmantot iedzīvotājus, it sevišķi bērnus, kā vairogu kaujiniekiem. Tādēļ viņi negrib un […]

Nelaimīgie korķīši

10:48
10.07.2024
38

Domājams, nevienam nav paslīdējis garām fakts, ka plast­masas korķīšiem dzērienu pudelēm jābūt piestiprinātiem arī tad, kad pudele atvērta. No 2. jūlija visās Eiropas Savienības bloka dalībvalstīs vienreizlietojamām plastmasas pudelēm ar tilpumu līdz trīs litriem ir jābūt aprīkotām ar piestiprinātiem korķīšiem. To nosaka 2019. gadā pieņemtā direktīva. Ja paveicies nopirkt vēl pilnībā attaisāmu iepakojumu, tas tāpēc, […]

“Nespļauj akā, no kuras pašam būs jādzer”

06:06
08.07.2024
46

Pirms Eiroparlamenta vēlēšanām ne viens vien deputāta kandidāts solīja palīdzēt Latvijai, glābt to. Latvijas politiķu izteikumi reizēm folklorizējas, kļūst par tādiem kā sakāmvārdiem. Neapšaubāmi, viens no tādiem politiķiem ir nupat ievēlētais Eiroparlamenta (EP) deputāts, kurš ne reizi vien nosaucis Latviju par “muļķu zemi”, nu jau bijušais 14. Saeimas deputāts, gan Saeimā, gan EP ievēlēts no […]

Cik pļaviņu nopļāvi?

15:00
06.07.2024
47

Līdz ar dzīvesveida maiņu, jaunām tehnoloģijām sadzīvē un ražošanā daudz kas mainās un pazūd. Lauku dzīves ikdiena saglabājas tautasdziesmās, etno­grāfisko muzeju krājumos. Jaunā paaudze skatās, brīnās. Laiki un paaudzes mainās, un tā tas bijis vienmēr. “Kur Jānis aizgāja?” mamma jautā dēlam. “Viņš pļauj ar manuālo trimmeri,” atbild dēls. Māte sākumā apmulst, nesaprot, tad sāk smieties: […]

Tautas balss

Prieks par sakārtoto un skaisto ielu

17:29
15.07.2024
29
Cēsniece O. raksta:

“Cēsīs, atjaunotajā Bērzaines ielas posmā, ierīkoti glīti soliņi un atkritumu urnas, apkārtne tīra. Jauki tur piesēst. Bērzaines iedzīvotāji beidzot ir ieguvēji. Labi sakārtota gan Gaujas, gan Bērzaines iela. Par to prieks,” pārdomās dalījās seniore, cēsniece O.

Haoss ar pasažieru pārvadājumiem

17:28
15.07.2024
23
Lasītājs J. raksta:

“Ik pa brīdim parādās ziņas, ka nav skaidrs, kas mūspusē nodrošinās sabiedriskā transporta pakalpojumus. Valsts pasūtījumā ar līgumiem un pārsūdzībām tāds juceklis, ka neviens no malas netiek skaidrībā. Jūnija nogalē pakalpojumu atļāva veikt CATA, bet tikai līdz gada beigām. Taču nav dzirdams, ko atbildīgie dara, lai sajukums neturpinātos. Nesaprotu, kā Satiksmes ministrija pieļauj tādu bardaku,” […]

Nevar sagaidīt

16:55
15.07.2024
17
Piebaldzēns raksta:

“Sola un sola, ka Jaunpiebalgā drīz būs gatavs pansionāts, bet kā nav, tā nav. Gan jau vainojami būvnieki, bet žēl, ka vietējai varai nav nekādu iespēju procesu pasteidzināt. Tur būtu gan darba vietas vietējiem, gan pagastā apgrozītos vairāk cilvēku, proti, pie pansionāta iemītniekiem brauktu ciemos tuvinieki, draugi. Tirgotājiem būtu lielāks apgrozījums,” pārdomās dalījās piebaldzēns.

Botāniskais dārzs pilsētas centrā

16:54
15.07.2024
23
Cēsnieks O. raksta:

“Gāju Cēsīs pa Rīgas ielu, mani uzrunāja tūristi, ārzemnieki. Lūdza padomu, kā aizbraukt uz Līgatni, jautāja par Cēsīm. Un prasīja, kā var iekļūt Rīgas ielas botāniskajā dārzā. Jā, tur īpašums, kura adrese ir Rīgas iela 41, aizaudzis ar kokiem, krūmiem. No ielas to nodala dēļu žogs, gājējus šī vieta netraucē, bet iebraucējiem rada dīvainu iespaidu,” […]

Trūkst inženieru

10:49
09.07.2024
30
J. raksta:

“Ziņās televīzijā stāsta, ka Latvijā trūkst augsti kvalificētu speciālistu mežsaimniecībā un lauksaimniecībā. Jau labi zinām, ka trūkst arī celtniecības inženieru, elektroinženieru un līdzīgu profesiju speciālistu. Te nu esam nonākuši ar savu izglītības sistēmu. Ja bērnam skolā neiemāca rēķināt, ja viņš neapgūst fizikas, ķīmijas pamatus, tad vēlāk, protams, neizvēlas studēt inženierzinātnes, profesijas, kas saistītas ar matemātiku, […]

Sludinājumi