Cēsu 4. arodvidusskolā otro gadu norit divi projekti – profesionālās izglītības programmu ”Koka ēku celtniecība” un „Kokizstrādājumu izgatavošana” uzlabošana un metodisko materiālu izstrāde atbilstoši darba tirgus prasībām.
Cēsu 4. arodvidusskolas projektu vadītāja Brigita Nagle atzīst, ka Latvijā profesionālās izglītības iestādes nespēj nodrošināt profesionālo izglītības programmu atbilstošu kvalitāti. Galvenās profesionālo skolu problēmas ir nepieciešamība nepārtraukti pilnveidot izglītības programmu saturu, jo īpaši speciālo priekšmetu mācību materiālu izstrādi un aktualizāciju atbilstoši darba tirgus prasībām.
“Problēmas sagādā arī nolietotās mācību ēkas, darbnīcas un nepietiekama mācību materiālā bāze. Lai kvalitatīvi attīstītu mūsdienīgas un daudzveidīgas izglītības programmas, kas atbilstu darba tirgus prasībām, nepieciešams nodrošināt skolas ar modernāku metodisko bāzi. Šī projekta mērķis ir uzlabot mācību metodisko nodrošinājumu kokapstrādes izglītības programmās, izstrādājot mācību materiālus teorētiskajām nodarbībām, materiālus un uzdevumus izglītojamo praktiskajām nodarbībām un informatīvos materiālus audzēkņu patstāvīgajam darbam,” saka B.Nagle un piebilst, ka projekta īstenošana sākusies 2006. gada septembrī un ilgs līdz šī mācību gada beigām, tajā piedalās vairāk nekā desmit pedagogi. Projektam piesaistīti vairāk nekā 85
tūkstoši latu ES līdzekļu.
Arodvidusskolas mēbeļu konstruēšanas un galdniecības izstrādājumu tehnoloģijas pasniedzēja Anna Malēja atzīst, ka iesaistīšanās projektā nesusi gandarījumu.
“Lai skolotājs sagatavotos vienai mācību stundai, nepieciešamas apmēram četras stundas. Tas ir darbs, kuru neviens neredz. Taču šajā projektā par mūsu sagatavošanās darbu samaksā. Turklāt secināju, lai cik sen skolā jau strādāju, visu laiku ir ko uzlabot. Un konkrētas mācību literatūras mums nav. Tā ir pašu veidota gadu gadiem,” saka A. Malēja.
Arodvidusskolas metodiķe Mārīte Tijāre stāsta, pedagogu sagatavotie metodiskie materiāli ir dažādi – audzēkņu grāmatas, konspekti, dažādu pārbaudes darbu veidi.
Metālapstrādes specializēto priekšmetu pasniedzēja Dace Endele uzsver, ka pedagogu sagatavotie materiāli ir paliekoša vērtība skolai.
“Skolā ik pa laikam mainās skolotāji. Vecie pedagogi ar saviem konspektiem aiziet, bet jaunie nezina, kā mācības turpināt. Projekta laikā sagatavotie materiāli paliks skolai. Nākamais kolēģis, kurš mācīs priekšmetu, varēs paņemt jau sagatavotus stundu konspektus un
pēc vajadzības ieviest kādas novitātes,” domās dalās D.Endele un izsaka gandarījumu, ka par ieguldīto darbu skolotājiem samaksā papildu.
Arī namdaru specialitātes meistars Māris Siliņš atzina, ka skolotāji darot nozīmīgu darbu.
“Latviešu valodā specializētajos priekšmetos gandrīz nav nekādas labas mācību literatūras. Pats no vecas pirmskara vācu valodas grāmatas tagad gatavoju mūsdienīgus un saprotamus mācību materiālus,”
komentē M. Siliņš un viņam piekrīt arī kolēģis Mārtiņš Jurciņš: “Es teiktu, ka mācību literatūras latviešu
valodā nav nemaz. Taču jebkurā gadījumā skolotāji šos materiālus gatavotu un vienmēr paši ir gatavojuši. Tikai šobrīd prieku rada papildu samaksa par ieguldīto darbu.”
Projektu vadītāja B.Nagle atklāj, ka Izglītības un zinātnes ministrijas mājas lapā ir elektroniskais katalogs, kurā arī Cēsu 4. arodvidusskolas skolotāju sagatavotie materiāli būs ievietoti un pieejami elektroniski jebkuram interesentam.
Komentāri