Latvijā šonedēļ sarīkotajā
UNESCO Starptautiskā izglītības biroja konferencē “Iekļaujošā izglītība: no politiskā dialoga līdz saskaņotai rīcībai”, kas pulcēja Eiropas un Ziemeļamerikas reģiona pārstāvjus, dalīties ar pozitīvo piemēru Izglītības un zinātnes ministrija bija aicinājusi Cēsu pašvaldību.
Konferencē uzstājās domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Mihaļovs, raksturojot Cēsīs izveidoto sistēmu, kura nodrošina audzēkņu ar īpašām vajadzībām līdzdalību un mazina izslēgtību no mācību procesa. Sistēma ir veidota ilgākā laikā, radot ne tikai pieejamību mācību iestādēm, piemēram, bērniem ar kustību traucējumiem, bet arī izstrādājot mācību programmas, kas piemērotas dažādos izglītības posmos un vecumos.
Izmaiņas Cēsīs – samērā nelielā pilsētā – sākušās ar izglītības sistēmas veidotāju pārliecību par pārmaiņu nepieciešamību. “Pašvaldība kopā ar pedagogiem radījusi sistēmu, kas aktīvi darbojas Cēsu 2. pamatskolā, attīstības centrā un Cēsu speciālajā pirmsskolas izglītības iestādē, nodrošinot visiem audzēkņiem vienlīdz taisnīgu pieeju kvalitatīvai izglītībai,” pastāstīja Cēsu domes izglītības nodaļas vadītāja Lolita Kokina.
Konferencē piedalījās starptautiski atzīti Eiropas un Ziemeļamerikas izglītības politikas veidotāji un speciālisti, valsts un nevalstisko organizāciju pārstāvji, analizējot iekļaujošās izglītības panākumus un problēmas.
Komentāri