Raksti

Viedokļi

Palīdzēt vai nepalīdzēt

Andra Gaņģe

Auto ir kļuvis par ikdienas sastāvdaļu ne tikai tiem, kam darba steigā jātiek no vienas apdzīvotas vietas uz otru, bet arī tiem, kam darbs birojā. Savulaik celtā un vēlāk peltā premjera Šķēles teiktais ir piepildījies – dzīvojam vienā vietā, strādājam citā, braucam uz darbu ne tikai dažus kilometrus savā ciemā vai pilsētā, bet desmitiem kilometru tālu.

Var jau priecāties par sabiedriskā transporta iespējām, taču ne visiem tas pieņemams reisu skaita un laika vai ērtību dēļ. Un tā gan pa mazākiem, gan lielākiem ceļiem, pat ja tie nav labākajā braukšanas kvalitātē, no rīta un pavēlā pēcpusdienā plūst automašīnu straume. Taču, kur daudz mašīnu, tur arī vairāk ķibeļu. Ik pa reizei gadās redzēt ceļmalā kādu auto, pie kura grozās cilvēks, visticamāk, transporta līdzekļa vadītājs. Cik bieži, to redzot, esam apturējuši savu braucamrīku un pajautājuši stāvošā auto vadītājam, vai ar transportlīdzekli viss kārtībā, vai nevajag palīdzību? Atzīšos – es ne reizi, pirmām kārtām, jau tādēļ, ka saprotu, nekādu palīdzību sniegt nespēšu.

Taču izrādās, Latvijā ir pietiekami daudz cilvēku, kuri šādās situācijās steigtos palīgā. Vairāk nekā puse jeb 60 procenti autovadītāju noteiktos apstākļos būtu gatavi apstāties, lai noskaidrotu, vai citam autovadītājam, kuram ceļā gadījusies kāda nelaime, ir nepieciešama palīdzība, liecina kādas apdrošināšanas sabiedrības veiktais pētījums.

Iemesli, kādēļ uzticamais spēkrats pēkšņi nepilda savu funk­ciju, var būt visdažādākie. Pētījuma autori vērtējuši, ka visbiežāk uz ceļa palīdzība nepieciešama, ja pārsista vai pārdurta riepa, bet var būt arī izlādējies akumulators vai tukša degvielas tvert­ne. Visas šis situācijas ir risināmas tūlīt, turklāt arī atrisināmas. Apmainīt riepu gan autovadītājs visbiežāk spēj pats saviem spēkiem, kaut pieļauju- sievietei tas var būt arī mazliet par smagu, akumulatora uzlādei un degvielas uzpildei lielākoties tomēr būs nepieciešama palīdzība. Protams pastāv tehniskās palīdzības dienesti, kas pēc izsaukuma atbrauks, taču situācijas ir dažādas, ne visiem iespējams tos izsaukt. Nu, piemēram, patālu no apdzīvotām vietām uz šādu dienestu var nākties pailgāk gaidīt, bet darbā jānokļūst iespējami ātrāk, turklāt ķibele jau nav liela, tā ir viegli novēršama. Tādos gadījumos tuvumā esošo autovadītāju palīdzība ir ļoti svarīga,- norāda apdrošinātājs. Man atliek tikai novēlēt, ja jums gadītos kāda no šīm nelaimēm uz ceļa, lai garāmbraucējs ir kāds no šiem 60 procentiem autovadītāju, kas sniegtu palīdzību. Savukārt katram, redzot cita šofera bēdu, vajadzētu sevi ieskatīt šajos 60 procentos.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *