Šopavasar nelielā Cēsu mākslas galerija ”Dūja” ik pa laikam ir bērnu pilna. Skolēniem priekšā ir zīmēšanas papīrs, rokās krāsas vai zīmuļi un top zīmējumi – mākslinieku gleznu kopijas.
”Vizuālās mākslas programmā ir paredzēts, ka bērni mākslas pasauli, krāsu nianses apgūst arī, atdarinot profesionālu mākslinieku darbus,” stāsta Cēsu pilsētas Pastariņa pamatskolas skolotāja Ināra Brence. ”Iepazīstoties ar galerijā ”Dūja” redzamo gleznotājas, ainavistes Vitas Mercas darbu izstādi, man radās ideja, ka gleznu kopēšanu varētu veikt nevis klasē, bet galerijā. Bērniem tad būs lielāka iespēja izvēlēties no mākslas darbu klāsta un arī atmosfēra gleznošanai būs citāda kā klasē.” Šādu ieceri mācību stundas laikā skolotājai iespējams īstenot, jo galerija atrodas vienā ielā ar skolu. ”Ja jūs redzētu – bērni palēkdamies steidzas uz vizuālās mākslas stundām, ja tās notiek galerijā,” 4. klases audzēkņu ieinteresētību raksturoja skolotāja.
Galerijas telpa ir mazāka nekā klase, tajā nav solu, apkārt uz podestiem dažādi priekšmeti, tāpēc jaunajiem māksliniekiem jāpielāgojas apstākļiem. Zīmēšana atgādina plenēru. Ne vienam vien jāsēž arī uz grīdas. Toties radošā atmosfēra visu atsver. Sākumklašu bērniem vairāk patīk aizpildīt krāsu laukumus ar košiem toņiem, izmantojot tikai tīras krāsas – ja zāle vai koki un krūmi, tad tikai zaļi, ja debesis, tad tikai zilas. Mākslinieku rādītās gleznas rāda piemēru, ka dabā krāsu spēles ir daudzveidīgas, tajās netrūkst nianšu, saplūstošu toņu. To arī bērni cenšas atdarināt, un dažiem jau ar pirmo reizi iznāk ļoti labas kopijas.
”Katra bērna darbs ir uzmanības vērts, jo parāda, kā kopijas veidotājs uztvēris gleznu. Bērnu skatījums ir interesants, un to mēs gribētu iemūžināt,” par turpmākajiem plāniem stāsta vizuālās mākslas skolotāja I.Brence. ”Galerijas darbinieki atbalsta manu ieceri skolēnus darbus nofotografēt, lai izveidotu katalogu vai kalendāru. Tas patiks bērniem un arī māksliniekiem būs interesanti paskatīties, kā jaunā paaudze uztver viņu gleznas.”
Komentāri