Turpinām iepazīstināt mūsu lasītājus ar Cēsu slimnīcas traumatologa Ģirta Bērziņa vēstulēm no Maskavas, kur šonedēļ notiek 33. pasaules čempionāts burāšanā “Micro” klases jahtām “Micro Cup 2009”. Arī viņš ir aktīvs šo sacensību dalībnieks, burājot uz jahtas “Flame”. Ceturtā vēstule
Ir pēdējā sacīkšu diena. Nevarētu teikt, ka iepriekšējā diena bija laba. Savu pozīciju reiseros esam noturējuši, bet kopvērtējumā noslīdējuši uz leju – esam divpadsmitie. Vakar no rīta saka līt stiprs lietus, vējš norima. Nācās iziet uz ūdens pa lietu, kas, protams, ir ļoti nepatīkami. Tad lietus pierima un vējš, savukārt, pieņēmās. Sacensību laikā jau lietu pārāk nemana, domas aizņemtas ar ko pavisam citu, bet, kad jāvelk buras un jāģērbjas, tas nav patīkami slapjumā. Dienas vidū vējš iepūta jau pat ļoti stiprs, dažas laivas apgāzās, dažas saplēsa buras, franču līderis salauza mastu. Notika trīs braucieni. Vējš bija šķērsām ūdenskrātuvei, tāpēc distance sanāca īsāka kā citas reizes. Šādās sacensībās obligāti distances pirmais posms tiek likts pret vēju, tāpēc tās garums ir atkarīgs no vēja virziena. Pie īsas distances, savukārt, neko nevar izlabot, ja tiek pieļauta kāda kļūda. Un kļūdas vakar tika pieļautas daudz, pie katras pagrieziena zīmes. Laimes mātes smaidīja jahtai “Micros”. Vladimirs Smoļakovs ar komandu bija pārliecinoši labākais starp Latvijas ekipāžām.
Savukārt mums (“Flame”) pirmais brauciens izvērtās par katastrofu. Pienākot pie pirmās pagrieziena zīmes tīri labā vietā, jahta “Solo” pēkšņi nostājās šķērsām jahtai “Flame” un tā mēs abi arī iestrēgām (no kā cita sagaidīt „ziepes”, ja ne no cita latvieša). No virsvēja puses piebrauca poļu jahta, kas arī iestrēga, tai, savukārt, uzskrēja virsū vēl kāda, vēl kāda un tā mēs stāvējām, kamēr mums pabrauca garām kādas 30 – 40 citas jahtas. Tai brīdī arī pilnīgi norima vējš, līdz ar to izkustēties izdevās tikai tad, kad visi pārējie bija aizbraukuši. Ar to arī sacīkste bija praktiski beigusies. Atlikušajā distances daļā izdevās uzlabot savu vietu tikai nenozīmīgi.
Labāk gāja otrajā un trešajā braucienā, bet savu lomu nospēlēja arī nervozitāte; mūsu sliktākais brauciens jau bija aiz muguras, tādu atkārtot nedrīkstēja. Neizdevās ļoti labi starti, arī distances laikā tika pieļautas taktiskas kļūdiņas. Sīkās kļūdiņas un neveiksmītes „uzklājās” viena uz otras un rezultāts ir tāds, kā ir. Otrajā uz trešajā braucienā vējš kļuva ļoti stiprs, līdz ar to mēs tagad esam izmēģinājuši spēkus visādos vējos un visādos tā virzienos.
Rezultāti šobrīd ir šādi: Vakar “Flame” ieguva 42, 24. un 16, vietas, kopvērtējumā šobrīd tā atrodas 12. vietā, bet reiseros – saglabā vadību.
Savu stāvokli ievērojami uzlaboja jahta “Micros”, kas iepriekš bija ap 30 vietu, bet reiseros – piektie; šobrīd viņi reiseros ir otrie. Vakar “Micros” pēdējā braucienā finišēja sestie. “Flame” handikaps pār Micros nemaz nav tik liels, tāpēc, kā tas bieži notiek, viss izšķirsies šodien – pēdējā dienā. Bet vējš šorīt pūš, oi, oi, oi… Un tas ir par labu “Micros” komandai.
“Flame” iepriekšējie tuvākie konkurenti, krievu jahta, ar kuru sanāca konflikts pirmajā braucienā, vakardienas otrajā un trešajā braucienā finišēja pēc mums, arī poļu jahta un vēl otra krievu jahta neuzrādīja sevišķi labus rezultātus. Tie atkrituši aiz “Micros”. Taču tik lielā flotē vienā braucienā var iegūt daudz un arī zaudēt tikpat daudz.
Vakardienas vētrā savu vietu ļoti uzlaboja mūsu meitenes; kopvērtējumā esot ne pārāk labā vietā, savā – sieviešu ieskaitē ir pirmās. Taču viņu tuvākās konkurentes atpaliek par vienu punktu, nākamās – par vēl vienu. Līdz ar to arī viņām izšķiroša diena ir šodiena.
Bet par iespējām un cerībām labāk neko skaļi neteikšu. Viss izšķirsies šodien… Attiecībā uz reglamentu. Tā kā daudzas jahtas protestēja, ka Nolikums neatbilst oficiālajā mājas lapā publicētajiem datumiem, un dažiem (piemēram, frančiem) esot pat lidmašīnas biļetes uz svētdienas pēcpusdienu, Sacensību Komiteja, gan ļoti negribīgi, atcēla svētdienas braucienus. Tāpēc šodienas braucieni ir pēdējie. Taču uzreiz tika noorganizēti nākamie, proti – komandu sacīkstes. Notiks viens brauciens starp komandām, kas drīkst tikt izveidotas neatkarīgi no nacionālās piederības. Un sacīkstes sauksies Admirāļa kauss. Komandā jābūt vienai Proto, vienai Racer un vienai – Kruizer divīzijas laivai. Latvijai proto nav, tāpēc tiek iesaistīti krievi, vienā komandā apvienojusies ir “Solo”, “Flame” un “Elena”, kas kopvērtējumā cīnās par trešo vietu. “Micros” ir, savukārt, pārdevusies citai komandai. Komandu vēl nav atradušas meitenes. Šis Admirāļa kauss tāda „špāse” vien ir, taču, tā kā Noslēguma Ceremonija ir tikai svētdien septiņos, ko gan citu svētdien lai dara. Protams, ir sarežģītā jahtas izcelšanas un iesaiņošanas procedūra, taču mēs ceram, ka tā neaizņems visu dienu.
Tātad nākamās ziņas jau būs, kad viss būs skaidrs.
Komentāri