, SIA “M.E.LAT-LUX” direktors, “Druvas” aptaujā pērn saņēma titulu “Par uzņēmuma darbību starptautiskā apritē.”
– Kā vērtējat aizvadīto gadu?
– Pērn saņemto titulu „Druvas” aptaujā uztvēru kā atzinību visam mūsu kolektīvam. Es lepojos ar saviem cilvēkiem, ar mūsu kopīgi padarīto darbu. Šis gads bijis darbīgs dažādās jomās. Šogad mani ievēlēja Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācijas valdē. Tas ir atbildīgs darbs, jo valdes sēdēs jāpieņem pasažieriem svarīgi lēmumi. Jādomā, kā panākt, lai regulārie pasažieru pārvadājumi būtu lētāki un kvalitatīvāki, bet, atstājot valstī tikai dažas lielās pārvadātāju firmas, šāda ideja izskanējusi augstākajos līmeņos, to nevarēs īstenot. Jo veidosies monopols, no tirgus tiks izspiesti mazie pārvadātāji, kas nenāks par labu nozarei kopumā. Būdams valdē, esmu dziļi iekšā šajos procesos, bet tagad grūti prognozēt, kā viss attīstīsies, jo tā ir ne tikai ekonomiska, bet arī politiska cīņa. Tomēr asociācija ir spēks, un ceru, ka izdosies atrast zelta vidusceļu, un pasažieri nebūs cietēji.
Gads veiksmīgs bijis arī uzņēmējdarbībā. „Setra” arvien vairāk nostiprina savas pozīcijas Latvijā un Baltijā kopumā. Tas mums kā „Setras” pārstāvjiem Baltijā ir ļoti svarīgi. Kad 1999.gadā sākām strādāt ar „Setru”, daudzi jautāja, kas tā par firmu. Tagad šādu jautājumu vairs nav, šo marku pazīst ikviens. Mums izveidojusies laba sadarbība visos valsts reģionos, ar daudziem pasažieru pārvadātājiem. Strādājam ar godīgām metodēm, viens otram varam uzticēties, tas palīdz kopējam darbam un attīstībai.
Būt par „Setras” pārstāvjiem Baltijā ir liela atbildība. Tur ieguldām daudz darba, ne tikai popularizējot un pārdodot šīs markas autobusus, bet arī veicot apkopes, remontus. Mūsu cilvēki šo tehniku ļoti labi iepazinuši un spēj tikt galā ar vissarežģītākajām problēmām. To novērtējuši arī mūsu klienti. Nozare attīstās, esam daudz investējuši, lai paplašinātu remonta zonu, jo Latvijā pieaudzis „Setras” autobusu skaits, pieprasījums pēc mūsu speciālistu darba kļūst arvien lielāks.
Arī mūsu uzņēmumam „M.E.LAT-LUX” šis bijis ražīgs gads. Esam specializējušies uz neregulārajiem pārvadājumiem, proti, tūristu pārvadājumiem uz Eiropu, arī uz ārvalstu tūristu vizināšanu pa Baltiju. Protams, ir arī vietējie iekšzemes braucieni. Uzskatu, ka esam sasnieguši augstu līmeni apkalpošanas kultūrā. Ar prieku varam secināt, ka mūsu pakalpojumi ir pieprasīti Latvijā, tas lielā mērā ir tieši mūsu šoferu nopelns, kuri veido pozitīvo uzņēmuma tēlu. Cilvēki jūtas stipri un novērtēti mūsu kolektīvā. Pievēršam uzmanību darbinieku motivēšanai, kolektīva saliedēšanai. Notiek kopējas mācības, kurās šoferi apgūst saskarsmes prasmes. Tas ir svarīgi, jo autobusā ir 40 un vairāk cilvēku, katrs ar savām ambīcijām, un jāpanāk, lai beigās visi būtu apmierināti un teiktu paldies šoferim par jauko braucienu.
Kadru problēmas pagaidām mūs neskar, tieši otrādi, bieži nāk šoferi, kuri gribētu strādāt mūsu uzņēmumā, bet nākas atteikt, jo brīvu vietu nav. Pagaidām nav iecerēts palielināt autoparku, jo apzināmies savas iespējas. Esam apstājušies pie, mūsuprāt, optimāla skaitļa – seši autobusi. Nesaku, ka skaits nepalielināsies, bet ja uz to iesim, tas notiks ļoti pakāpeniski. Mūsu bizness tuvākajos gados nebūs saistīts ar regulārajiem pārvadājumiem, savu nišu esam izvēlējušies.
– Ko jūs ieteiktu šī gada aptaujai?
– Šī gada aptaujai es gribētu ieteikt Ievu Jansoni, „Ievas skolas” vadītāju. Par to, ka, pateicoties viņai, joprojām eksistē un darbojas uzņēmēju klubs. Varbūt tas nav tik ietekmīgs spēks, kā dažkārt gribētos, bet ir interesanti tikties ar kolēģiem, dalīties pieredzē, pārrunāt problēmas. Viņa ir viena no šī kluba dibinātājiem un kluba pastāvēšanas laikā daudz darījusi, lai tā darbība neapstātos. Kluba pastāvēšanas laikā vairākkārt mainījušies tā prezidenti, bet Ieva vienmēr palikusi savā vietā. Es viņu sauktu par uzņēmēju kluba dvēseli. Pierakstījis Jānis Gabrāns
Komentāri