Trešdiena, 26. marts
Vārda dienas: Eiženija, Ženija

Nulles iecietība pret ātruma pārkāpējiem. Bet kā pret pašas institūcijas darbu?

Andra Gaņģe
16:01
10.01.2025
1266
2
3 Andra Gange 150x150.jpg

Kad pār Satiksmes ministriju karājas ne tikai viens Damokla zobens, bet vairāki – “Rail Baltica” dzelzceļa tā arī nesāktās būvniecības ārkārtīgā sadārdzināšanās, lidsabiedrības “airBaltic” nebūšanas un kārtējā skatīšanās pēc valsts finansējuma, pasažieru vilcienu satiksmes lēnā virzība uz mūsdienīgo un nesenās ķibeles ar jaunajiem vilcieniem, daudzkārt pārsūdzētie pasažieru pārvadājumu konkursi – ministrija ir atradusi jomu, kurā sevi parādīt kā izcilnieci. Proti, informatīvajā ziņojumā, kuru 7.janvārī skatīs valdībā, starp pasākumiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanai kā augsta prioritāte izdalīta iecere īstenot “nulles tolerances politiku” pret atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 10 kilometriem stundā.

Kā teikt, ja netiekam galā ar konceptuālām lietām, vienmēr taču ir iespēja atrast kaut ko, ko var izdarīt praktiski bez darba un lielas domāšanas un pasniegt kā nozīmīgu, stratēģiski virzītu pasākumu. Tā īstenošanai darāmā maz, jāveic tikai nelieli normatīvo aktu grozījumi, kas pat neprasa sarežģītas juridiskās procedūras.

Ieviest stingrākus ierobežojumus un sodus, tas vienmēr ir vienkāršākais veids, kā vismaz censties risināt problēmas, proti, šajā gadījuma ceļu satiksmes negadījumos smagi cietušo un bojāgājušo skaita samazināšanu. Daudz sarežģītāk ir nodrošināt, lai cilvēki aizvien biežāk izvēlētos sabiedrisko transportu, piemēram, vilcienu. Lai sabiedriskā transporta reisi būtu saskaņoti tā, ka vienkārši būtu pārsēsties no viena autobusa otrā vai no autobusa vilcienā un ērti nokļūt vajadzīgajā vietā. Tas noteikti samazinātu satiksmes intensitāti pīķa stundās darba dienās un “svētdienas” braucējus svētkos un brīvajās dienās. Un, domājams, līdz ar to samazinātos satiksmes negadījumu skaits.

Jāpiebilst gan, ka ministrija kā konsekventu pamatu satiksmes drošībai norāda uz ceļu projektēšanas, būvniecības, uzturēšanas un norāžu atbilstošiem standartiem. Nepieciešami ir uzlabojumi un pilnveidojumi ceļu infrastruktūrā, piemēram, pretējo joslu atdalīšana ar norobežojošajiem stabiņiem, krustojumu pārbūve 90 grādu leņķī, “turboapļu” ieviešana, distances apzīmējuma ieviešana u.c. Aktuāls jautājums ir ceļu pieslēgumu un apgriešanās vietu samazināšana – kreiso pagriezienu likvidēšana un papildu finansējuma piešķiršana ceļmalu pļaušanai, virsmas apstrādes tehnoloģijām u.c. pasākumiem, kā arī stāvlaukumu izbūve kravas transportlīdzekļiem. Jācer, ka Satiksmes ministrijai “nulles tolerances politika” būs arī pret pašas ministrijas un citu nozares institūciju nespēju panākt šos būtiskos satiksmes drošības kvalitātes uzlabojumus un hronisko nevarēšanu nodrošināt sabiedriskā transporta pakalpojumus atbilstoši iedzīvotāju vajadzībām.

Komentāri

  • Vecais saka:

    Viss uzrakstīts pareizi, tomēr, manuprāt, pietrūkst dažu lietu.
    Sabiedriskais transports Latvijas laukos tiek samazināts: kursē retāk, slēdz maršrutus.
    Individuālais autotransports valstij patiesībā ir izdevīgāks: autobraucēji maksā dažādas nodevas un nodokļus, kurus valsts jebkurā brīdī var palielināt.

    10
  • As saka:

    Gads tikko iesācies ,bet pusgada plāni satiksmes drošībā …nu bijā gājušo ..jauizpildīts tad jau tākā varētu algas pacelt..prēmijas

  • Atbildēt

    Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

    Saistītie raksti

    Ne pratības, ne prasmju, bet jādzīvo vien ir

    13:43
    24.03.2025
    27

    Bērnībā ne viens vien nosaukts par neprašu, tādā mīlīgā vārdā, lai norādītu, ka kaut ko izdarījis nepareizi, nevietā, nelaikā. “Viņš nu gan ir prasmīgs!” tā savukārt teica par kārtīgu amata meistaru, cilvēku, kurš zināja savu lietu. Pēdējos gados daudz tiek runāts par dažādu prasmju apgūšanu, kad kāds ko jaunu iemācījies vai vēlas to darīt. Un […]

    Kaimiņos siro laupītājs, bet mēs turpinām svinēt

    13:41
    23.03.2025
    41

    Pagriezt pārvaldes institūciju darbības virzienus nav vienkārši un ātri. Pat tad, ja skaidri redzams – situācija deg spēcīgām liesmām un jauni lēmumi un virziena maiņa ir neatliekama. Redzam, cik grūti Eiropas Savienības līderiem tikt līdzi sprādzienbīstamām pārmaiņām, kuras globālajā politikā iemet pasaules lielvaras avantūriskā prezidenta ieraksti sociālajā tīklā. Jā, 27 valstīm, kur katrai savas ambīcijas, […]

    Nāve sarkanās "Prada" kurpēs

    17:13
    17.03.2025
    51

    Domāt par nāvi ir noderīgs vingrinājums. Tas ir svarīgs, ja ne pats svarīgākais, notikums dzīvē un nepielūdzami tiešs spogulis, kurā ieskatoties var labi pamanīt, cik jēdzīgas vai bezjēdzīgas ir tavas gaitas šajā saulē.    Domāšana par nāvi, izrādās, var būt arī atspēriena dēlītis, kas palīdz pārlidot pāri kādam no nāves sliekšņiem. Ir gan filoloģiska ķeza: […]

    Sievišķība, demokrātija un gudrība

    17:23
    16.03.2025
    30

    Šogad šķietami klusāk nekā citus gadus, jo 8. marts iekrita brīvdienā, aizvadīta Starptautiskā sieviešu diena. Bet vīriešu rosība ziedu veikalos bija vērojama, un pasākumu klāsts, kas veltīts tieši Sieviešu dienai, bija bagātīgs gan sestdien, gan jau dienu iepriekš, piektdien. Tāpat kā par daudziem svētkiem, ko atzīmējam Latvijā, arī par 8. martu viedokļi ir atšķirīgi – […]

    Noteikumi nav lasāmgabals pirms iemigšanas

    14:46
    12.03.2025
    42

    Laikam gan tikai pa kluso, bez atļaujas pilsētās nozāģēts kāds koks. Lai to nocirstu, īpašas komisijas vērtē, cik katrs konkrētais koks nozīmīgs vai bīstams, tiek rīkotas sabiedriskās apspriešanas tā likteņa lemšanai.    Kur tad vēl ceļu pārbūves ieceres, kad iedzīvotāji rīko koku    aizstāvības pasākumus, bet būvnieku darbi kavējas. Koki, īpaši jau lielie un vecie, […]

    Kailais karalis un Sīpola kungs

    16:56
    08.03.2025
    52

    Notikumi pasaulē ir tik intensīvi un līdzšinējo lietu kārtību jaucoši, ka pievērsties kaut kam, kas ir tepat un ikdienišķas normālības rāmjos, šķiet teju nepieklājīgi. Ukrainas prezidenta Volodimira Zelenska tikšanās Baltajā namā ar ASV prezidentu Donaldu Trampu, kas spēji noslēdzās ar skandālu Ovālajā kabinetā, krustu šķērsu apspriesta gan pilīs, gan būdiņās. Pievienošu tikai vienu asociāciju, kas […]

    Tautas balss

    Karogi aizēno laukumu

    13:44
    23.03.2025
    17
    Lasītāja V. raksta:

    “Nesaprotu, kāpēc tiem, kas atbild par Cēsu noformējumu, tik ļoti patīk karogi. Pil­sētas centrs mazliet atgādina skatus no vēsturiskām filmām, kur rāda pagājušā gadsimta 30.gadu Vāciju un Padomju Savienību. Turklāt, domāju, karogi ap Vienības laukumu aizēno pieminekli, skatu uz apkārtējām ēkām. Tās it kā pazūd,” pārdomās dalījās lasītāja V.

    Varētu labot, bet vieglāk izmest

    13:43
    22.03.2025
    32
    27
    Cēsniece raksta:

    “Videi draudzīgai ikdienai nemaz ne tik sen visos medijos runāja, ka būs atbalsts amatniekiem, kas labo dažādas sadzīves lietas, arī apavus un tamlīdzīgi. Cēsīs gan nejūtam, ka būtu tāds atbalsts un šādi pakalpojumi ir kļuvuši pieejamāki. Ja šuvējas, kas uzņemas apģērbu arī labot, var atrast, apavu meistars jāmeklē ar uguni. Salabot fēnu, mikseri vai kādi […]

    Tautiskās dejas rada pavasarīgu noskaņu

    11:42
    20.03.2025
    14
    Skatītāja raksta:

    “Priecājos par tradicionālo koncertu “Uzziedi dejā!”, kas notika Priekuļos. Redzēt vienuviet tik daudz labu deju kolektīvu, gan pašus priekuliešus, gan citus, ir skaisti. Guvu tik jaukus iespaidus un pavasarīgu noskaņu,” pau­da skatītāja.

    Grausti pavasara saulītē

    11:42
    20.03.2025
    28
    Lasītāja Z. raksta:

    “Privātīpašums ir neaizskarams, bet vai tomēr neesam to padarījuši par pārlieku neaizskaramu? Tā liek domāt grausti, kas redzami Cēsīs. Starp Vaļņu un Rīgas ielu ir īpašums, kur slienas drupas, nu gluži kā vēstures pieminekļi. Bet vieta vismaz sakārtota. Daudz bēdīgāk izskatās vecā pienotavas ēka, īpaši tas redzams tagad, kad spoži spīd sau­le, bet koki un […]

    Smiltis jāslauka ar slotu, ne jāpūš ar gaisu

    11:41
    19.03.2025
    25
    Seniore raksta:

    “Man ļoti nepatīk, ka pilsētas ielās smiltis tīra ar gaisa pūtējiem. Kāda no tā jēga! Smiltis tikai uzpūš gaisā, pēc tam tās nosēžas visā tuvākajā apkārtnē. Var jau būt, ka kāda ielas mala kļūst tīrāka, bet kopumā vide gan ne. Pareizāk noteitki ir ziemā sakrājušās smiltis no asfalta tīrīt ar parasto paņēmienu – slotām un […]

    Sludinājumi