Piektdiena, 5. decembris
Vārda dienas: Sabīne, Sarma, Klaudijs

Kur tie ātrie tikuši

Jānis Gabrāns
15:36
13.12.2023
18

Novembra beigās Iekšlietu ministrija nāca klajā ar priekšlikumu – ieviest transportlīdzekļa vadītāja tiesību izmantošanas aizliegumu, ja atļautais braukšanas ātrums pārsniegts par vairāk nekā 30 kilometriem stundā. Ar to tiek mēģināts uzlabot melno statistiku, jo, kā liecina CSDD dati, līdz 30.novembrim šogad satiksmes negadījumos bojā gājuši 136, bet smagi cietuši – 320 cilvēki. Skaits nav mazs, un tieši ātruma pārsniegšana ir viens no biežākajiem pārkāpumiem ceļu satiksmes negadījumos. Pēc Valsts policijas informācijas tas ir arī biežākais pārkāpums, par ko soda autobraucējus – dienā Latvijā tiek sodīti vidēji 1000 šoferi. No šī skaita fotoradari fiksē    aptuveni 700 – 800 pārkāpumu. Ņemot vērā, ka satiksmes plūsma pie radariem jūtami samazinās, var secināt, ka realitātē pārkāpēju ir krietni vairāk. Nenoliegšu, viņu vidū dažkārt esmu arī es, lai gan cenšos iekļauties +10 kilometru robežās, bet dažkārt jau tas gāzes pedālis uzspiežas stingrāk.

Katrs taču redzam, ka ir braucēji, kuriem vienmēr jāsteidzas, un tas tiek darīts, izraisot bīstamas situācijas. Tāpēc varētu domāt, ka lēmums gūs sabiedrības atbalstu, liks braucējiem nedaudz padomāt, taču izrādās, visiem tomēr gribas skriet. To parāda fakts, ka portālā “Manabalss.lv”    četru dienu laikā līdz vakardienas pusdienlaikam bija savākti vairāk nekā 12 000 parakstu pret šo priekšlikumu.

Salīdzinājumam par iniciatīvu “Par vienlīdzīgām piemaksām VUGD glābējiem” šajā laikā parakstījušies tikai pusotrs tūkstotis atbalstītāju, ber iniciatīvu “Lauku mazajām vidusskolām – būt!” kopš augusta parakstījušies tikai nedaudz vairāk par 8300.

Piekrītot, ka ātruma pārsniegšana ir ļoti izplatīta un braukšana +30 virs atļautā ir par daudz, tomēr viss tik vienkārši nav. Jo var gadīties situācijas, uz ko norāda iniciatīvas iesniedzējs, proti, ka apdzīšanas manevra laikā, īpaši, ja jādzen kāds lielāks kravas auto, ātrums kādā brīdī var sasniegt tos 120 km/h, kas tad būtu kritiskā robeža. Var neapdzīt, bet, ja smagais brauc ar 88 km/h, šķiež logā dubļus, pat akmeņus, būt aiz tā nav patīkami.

Atceros gadījumu no savas pieredzes, kad uz Tallinas šosejas, kur ir apdzīvotā vieta Svētciems, pie norādes “radars” samazināju ātrumu līdz 90 km/h un mierīgu sirdi braucu cauri, aiz radara apjaušot, ka tā bija apdzīvota vieta, kur jābrauc ar 50 km/h! Ja būtu spēkā likuma izmaiņas, man kādu laiku nāktos likt braucamo malā, tā nācās šķirties no 180 eiro, toties tagad vienmēr atceros, ka tur ir apdzīvota vieta!

Pieņemot stingrākus nosacījumus, būtu jāparedz, ka katrs gadījums tomēr tiek izvērtēts, lai gan, kā zināms, radars neko nevērtē, ja ir sods – maksā! Policijas darbinieki var paraudzīties datu bāzē, ja pārkāpumu vēsturē nav ierakstu, aprobežoties ar brīdinājumu.

Var piebilst, ka ar šo parakstu vākšanu tiek prasīts atcelt arī virzītos grozījumus, kas paredzēs brīdinājuma aizvietošanu ar naudassodu, arī pārkāpjot ātrumu par sešiem līdz desmit km/h.

Kāds teikts – skarbi, bet tad ir jautājums, kāpēc, iebraucot Igaunijā, samazinām ātrumu un pa virsu noteiktajam atļaujamies vien pāris kilometru?

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Tas vēl nav noskaidrots

19:59
04.12.2025
17

Līdz ar filmas “Tīklā. TTT leģendas dzimšana”, kam veltītas tikai pozitīvas atsauksmes, sabiedrība pievērsusi lielāku uzmanību Latvijas basketbola vēsturei un tās veidotājiem. Tā pēdējās nedēļās interneta portālos un preses izdevumos bieži lasāmas intervijas ar vienu no Latvijas basketbola leģendām Skaidrīti Smildziņu-Budovsku. Viņa ir viena no pirmās TTT komandas meitenēm, kas vēl ir mūsu vidū. 82 […]

Vai mākslīgais intelekts nogalinās medijus?

19:58
03.12.2025
21
1

Kad radās un plašu popularitāti iemantoja televizori un dažādas televīzijas pārraides, ātrs gals tika paredzēts radio, jo kāda gan jēga kaut ko tikai klausīties, ja var reizē arī skatīties. Tomēr radio dzīvo vēl šodien un nebūt nešķiet, ka būtu uz miršanu. Kad parādījās datortehnoloģijas un vēl jo vairāk plašās interneta iespējas, ātru galu paredzēja abiem […]

Ar iepirkumu sarakstiņu rokās

09:50
02.12.2025
31

“Lai palīdzētu iepirkties lētāk, decembrī Centrālā statistikas pārvalde sāks ievākt lielveikalu ķēdēs pārdoto pamata pārtikas produktu cenas. Kur tās varēs atrast,” vēsta žurnāls “Ir” publikācijā “Kur lētāki brokoļi”.Rakstā paskaidrots: “Iepērkoties pārdomāti, nevis impulsīvi, mēs varam apturēt pārtikas cenu pieaugumu, uzskata rīdzinieks Arturs Zikovs. Viņš ir programmētājs, tomēr ar naudu nemētājas. Lai ekonomētu, agrāk bieži pārskatīja […]

Nerimstošais Kijiv-gurums

09:50
01.12.2025
23

Notikumi virzās pa apli, un šobrīd manī kaut kur pazudusi ticība kaut kad tikt no tā ārā. Teju ik dienu sev nākas atkārtot – kaut kad tās kara šausmas beigsies. Lai gan vairs nesaprotu, kā tieši tas var beigties, ja pat sākuma punktu sen vairs nemāku noteikt. Mums ģeogrāfiski vistuvākais karš visvienkāršākajā, acīmredzamākajā un ļoti, […]

Ieraudzīt un novērst vardarbību

09:48
01.12.2025
20

Šogad centram “Marta”, Latvijas sieviešu tiesību aizstāvības organizācijai, aprit 25 gadi. Centrs sniedz profesionālu rehabilitāciju vardarbībā un cilvēku tirdzniecībā cietušām pieaugušām personām. Pērn palīdzību saņēma 790 cilvēki Latvijā. Viena no būtiskākajām pārmaiņām, ko centram ar neatlaidīgu darbu izdevies panākt, ir plašākas sabiedrības izpratne, ka vardarbība ģimenē nav pieņemama. 25. novembris ir Starp­tautiskā diena vardarbības pret […]

Vai spēsim mainīt demogrāfijas līkni

10:22
26.11.2025
36
1

Novembris Latvijai ir nozīmīgs mēnesis, kad īpaši domājam par mūsu valsti – tās pagātni, pārbaudījumiem, iespējamo nākotni. Par Latviju es domāju arī, piedaloties divu iestāžu atklāšanā. Jaunpiebalgā bijušajā skolas ēkā durvis vēra senioru nams “Piebalga”, savukārt Cēsīs, Dārtas ielā, svinīgi tika atklāta atjaunotā Cēsu Bērzaines pamatskolas pirms­skolas “Dārtiņa” ēka. Divas celtnes, kas ļoti gaidīja atdzimšanu: […]

Tautas balss

Veidenbauma prēmijas tradīcija izgaist

09:49
01.12.2025
29
G.Z. raksta:

“Uz Cēsīm nebraucu, uzskatu, ka Liepā dibinātās prēmijas tradīcija ir mirusi, to apliecina arī tas, ka prēmiju saņēmušie vairs uz pasākumu neierodas (tā bija arī iepriekšējo reizi). Iespējams, mūsdienu organizatori neprot pildīt savu misiju. Protams, laiki mainās, varbūt arī tradīcijām jāmainās, bet ir jāpaskaidro un jāpastāsta tautai, ka tiek radīts kas jauns,” atsaucoties uz “Druvas” […]

Ielas daļa joprojām tumsā

08:29
24.11.2025
42
1
Iedzīvotāja raksta:

“Cēsīs, Lenču ielā, garš posms joprojām tumšajā diennakts laikā nav apgaismots. Ja jau tur nav iespējams pievadīt elektrību, varbūt pašvaldība var izvietot gaismekļus, kas izmanto saules enerģiju. Privā­tajās teritorijās tādi mēdz būt. Ielu laternas, protams, tie neaizvietos, tomēr būs daudz patīkamāka sajūtu gan gājējiem, gan braucējiem,” ieteica Lenču ielas apkaimes iedzīvotāja.

Ja nav savas automašīnas

08:29
24.11.2025
31
Līgatnes iedzīvotāja raksta:

“Ja nav sava transporta, mums, līgatniešiem, nav iespējas aizbraukt uz koncertu vai izrādi Cēsīs. Pēdējais autobuss uz mūsu pusi nāk astoņos vakarā, bet arī ar to var aizbraukt tikai līdz Augšlīgatnei, ne pilsētai. Tātad var teikt, ka kultūras pasākumi pilsētā mums nav pieejami. Kā to varētu mainīt?” jautāja Līgatnes iedzīvotāja.

Veidenbauma prēmijai jāatgriežas Liepā

08:27
23.11.2025
35
Literatūras cienītāja raksta:

“Izlasīju “Druvā”, ka Eduarda Veidenbauma prēmiju šogad pasniegs Cēsīs, ne Liepā, kā tas bijis tradicionāli. Uzskatu, ka tas nav pareizi. Tieši tas, ka pagodinājuma pasniegšanas ceremonija gandrīz 60 gadu notiek dzejnieka dzimtajā pagastā Liepā, ir īpašā pievienotā vērtība. Tā ir kā visu Veidenbauma novadnieku novērtējums literātam, Veidenbauma prēmijas saņēmējam. Cēsīs un Cēsu Izstāžu namā notiek […]

Atbildība arī gājējam

08:26
22.11.2025
29
Cēsniece V. raksta:

“Agrāk bērniem skolā mācīja satiksmes noteikumus. Atceros, ka teica: “Pirms šķērsojiet brauktuvi, vispirms paskatieties pa kreisi, pēc tam pa labi, vai nebrauc kāda automašīna. Tikai pēc tām ejiet pāri ielai.” Un tas attiecas ne tikai uz vietām, kur nav gājēju pārejas, bet arī tur, kur tās ir. Taču tagad bērni un jaunieši vispār neskatās, vai […]

Sludinājumi