Cēsis kā tūrisma galamērķis iekļautas Igaunijas-Latvijas-Krievijas pārrobežu projektā izstrādātajā maršrutā “Via Hanseatica”, kas stiepjas no Sanktpēterburgas līdz Rīgai.
Kā aģentūru LETA informēja Cēsu Tūrisma attīstības un informācijas centra vadītāja Andra Magone, trīs gadu ilgā kopīgā projektā pašvaldības un tūrisma uzņēmēji Igaunijā, Latvijā un Krievijā kopīgi strādāja, lai seno Hanzas ceļu atdzīvinātu kā veiksmīgu tūrisma zīmolu, veicinot ceļošanu trijās kaimiņvalstīs.
Projekta rezultātā izveidotais ceļojumu plānotājs, kas pieejams mājaslapā “www.viahanseatica.info”, ļauj tūristiem izveidot brauciena maršrutus atbilstoši savām interesēm latviešu, krievu, angļu, vācu un igauņu valodā. Maršruta popularizēšanai vairākās valodās ir nodrukātas kartes un īpašais “Via Hanseatica” ceļvedis, kas veidots kā aizraujošs stāsts, atstāstot kādas ģimenes piedzīvojumus, ceļojot pa “Via Hanseatica” maršrutu. Mobilo ierīču lietotāji var izmantot “Via Hanseatica” aplikāciju.
Maršrutā iekļauti arī Cēsu nozīmīgie tūrisma objekti un tūrisma pakalpojumu sniedzēji. Maršruts ir popularizēts starptautiskajos tūrisma gadatirgos Somijā, Krievijā un Vācijā un ir iemantojis apmeklētāju interesi. Ar maršrutu tika iepazīstināti gan tūrisma aģenti, gan vairāku valstu žurnālisti, kas veidojas publikācijas dažādos žurnālos un laikrakstos, tai skaitā izdevumā “National Geographic”.
Projekta laikā ir izveidoti septiņi dažādi reklāmas videoklipi, kas dod ne vien ieskatu par Latvijas, Igaunijas un Krievijas piedāvājumu “Via Haseatica” maršrutā, bet arī par četriem tematiskiem piedāvājumiem – atpūtu kopā ar ģimeni, atpūtu dabā, atpūtu ziemā un kultūras un tradīciju baudīšanu visa maršruta garumā.
Ņemot vērā, ka projektā tika iesaistīti dažādu valstu pārstāvji, viens no izaicinājumiem bija izvedot kopīgu izpratni par servisu, augstu pakalpojumu kvalitāti un piedāvājumu. Tas tika panākts, organizējot gan kopīgus tematiskos seminārus un pasākumus projekta partneriem, gan arī īpašas apmācības gidiem un tūrisma uzņēmējiem.
Lai arī projekts ir noslēdzies, tā partneri ir vienojušies arī turpmāk attīstīt “Via Hanseatica” tūrisma piedāvājumu un meklēt jaunas iespējas sadarbībai. Hanzas vārds Eiropā ir plaši atpazīstams, un tas dod pamatu, uz kura veidot reģionam raksturīgus un uz savstarpēju sadarbību balstītus tūrisma produktus.
Projekts tika īstenots Vidzemes plānošanas reģiona vadībā Igaunijas-Latvijas-Krievijas pārrobežu sadarbības programmas laikā. Pašvaldības aģentūra “Cēsu Kultūras un tūrisma centrs” līdzdarbojās projektā kā viens no 18 partneriem. Aģentūras plānotais budžets projektā bija 28 050 eiro, no kura 90% finansēja Igaunijas-Latvijas-Krievijas programma un 5% Latvijas valsts.
LETA
Komentāri