Šodien Valkā ekspluatācijā nodots Rīgas un Zemgales ielas krustojums un ar šīs aktivitātes pabeigšanu ir noslēgusies Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekta “Tranzīta maršruta ielu rekonstrukcija Valkas pilsētā” ieviešana, aģentūra LETA noskaidroja Valkas novada pašvaldībā.
Valkas novada dome 2010.gada 23.februārī parakstīja vienošanos ar Satiksmes ministriju par projekta īstenošanu. Projekta mērķis bija radīt komfortablu un drošu satiksmi Valkas pilsētas tranzītielās.
2011.gada nogalē tika nodots ekspluatācijā gandrīz piecus kilometrus garš tranzīta maršruta posms pa Zemgales, Burtnieku, Parka, Varoņu un Rūjienas ielu. Finansējums Rīgas un Zemgales ielas krustojuma rekonstrukcijai tika piesaistīts pēc tam, kad pēc iepirkuma procedūras noslēgšanās projektā palika brīvi līdzekļi.
LETA jau ziņoja, ka konkursā par Valkas tranzītielu rekonstrukciju uzvarējusi ceļu būves firma SIA “Binders”, kura rekonstrukcijas darbus apņēmusies veikt par 3 109 927 latiem (bez pievienotās vērtības nodokļa). “Binders” nosolītā līgumcena ir zemāka, nekā plānots projektā, tāpēc Valkas novada dome gatavo iesniegšanai Satiksmes ministrijā lūgumu par grozījumiem projektā ar mērķi izmantot visu piešķirto finansējumu.
Rīgas un Zemgales ielas krustojuma rekonstrukciju pēc SIA “Ceļukomforts” izstrādātā tehniskā projekta veica SIA “Limbažu ceļi”, būvuzraudzību – SIA “Pro Via” un autoruzraudzību – SIA “Ceļukomforts”.
Projekta kopējās plānotās izmaksas ir 4 998 206 lati, projekta attiecināmās izmaksas ir 4 000 891 lats, ERAF finansējums – 3 400 757 lati, kas ir 85% no attiecināmajām izmaksām. Valsts budžeta dotācija ir ne vairāk kā 240 053 lati jeb 6%, bet pašvaldības līdzfinansējums – 360 080 lati jeb 9%.
Valkas pilsēta atrodas uz galvenā valsts autoceļa A3 (Inčukalns-Valmiera-Igaunijas Republikas robeža). A3 autoceļš Valkas pilsētā virzījās pa Rīgas, Zemgales, Raiņa, Ausekļa un Rūjienas ielu. Šis valsts autoceļš nodrošina sasniedzamību ar galvaspilsētu Rīgu, bet ceļa turpinājums Igaunijā brīvi ļauj sasniegt Igaunijas otro lielāko pilsētu Tartu.
Projekta gaitā tranzītceļu novirzīja pa pilsētas nomali, atslogojot pilsētas centru un nodrošinot tranzīta transporta optimālu kustību pilsētā, tādējādi nodrošinot satiksmes un gājēju kustības drošību.
LETA
Komentāri