Lai nodrošinātu nepārtrauktu ceļu no Rīgas līdz Tallinai caur Tartu, norisinās sarunas par iespēju saskaņot vilcienu laikus un paredzams, ka maršruts kļūs iespējams no 29.maija,
informēja Satiksmes ministrijā (SM).
AS “Pasažieru vilciens” (PV) valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds skaidro, ka, aizbraucot līdz Valgai, pēc 12 minūtēm atiet vilciens uz Tallinu un Tartu. Viņš arī uzsver, ka nākotnē varētu šādus savienojošus reisus iniciēt ar Baltkrieviju vai Lietuvu.
Patlaban iniciētais savienojums ar Tallinu ceļā liks pavadīt diezgan ilgu laiku – dīzeļvilciens no Rīgas izies ap plkst.14, bet Tallinā būs ap plkst.22. Izdevīgāk ir doties uz Tartu, kur vilciens piestās jau ap plkst.18.
SM skaidro, ka iecere par pasažieru vilciena maršrutu Rīga-Tartu-Tallina abu valstu transporta ministriju starpā tika apspriesta 2009.gadā. Tad AS “Pasažieru vilciens” aprēķināja, ka, lai uzturētu šo dzelzceļa līniju bez pārsēšanās, ik gadu būtu nepieciešamas aptuveni vienu miljonu eiro (700 000 latu) lielas dotācijas. SM uzsver, ka, ņemot vērā valstu finansiālo situāciju, šāda iecere tika atlikta.
SM arī uzsver, ka šajā maršrutā ir problemātiski nodrošināt vilcienu konkurētspēju ar autobusiem, jo dzelzceļa maršruts ir ievērojami garāks.
Ministrijā arī skaidro, ka patlaban Baltijas valstis veic izpēti par iespēju savienot Tallinu, Rīgu un Kauņu “Rail Baltica” maršrutā. Latvijas, Lietuvas un Igaunijas pārstāvji konceptuāli ir vienojušies, ka izdevīgākais “Rail Baltica” maršruts būtu Tallina-Pērnava-Rīga-Bauska-Panevēža-Kauņa. Iespējamais “Rail Baltica” maršruts tiek analizēts tālāk, lai veiktu detalizētu projekta izmaksu un ieguvumu analīzi. Pēc tam Baltijas valstīm būs jāvienojas, vai un kad tās ir gatavas īstenot šo projektu.
NOZARE.LV
Komentāri