Piena produktu pārstrādātāja AS “Trikātas siers” apgrozījums 2010.gadā bija 2,6 miljoni latu jeb par 100% lielāks nekā 2009.gadā, informēja “Trikātas siers” valdes priekšsēdētājs Raimonds Freimanis.
Viņš skaidroja, ka apgrozījuma divkāršošanās panākta, pateicoties veiksmīgi sāktajam produkcijas eksportam uz Krieviju un pārdošanas aktivitātēm Latvijā. “Pārdošanas apjomi Latvijā nav mazinājušies, bet klāt nācis jauns tirgus – Krievija, uz kurieni tagad jau eksportējam vairāk nekā pusi saražotā,” sacīja Freimanis.
Viņš arī piebilda, ka 2010.gadā kopumā uzņēmums būs cietis zaudējumus, tomēr pagaidām konkrēts skaitlis vēl nav zināms. “Mūsu pagājušā gada budžetā līdz septembrim bija paredzēti zaudējumi, jo jaunu eksporta tirgu apgūšana prasa izdevumus. Gada pēdējos četrus mēnešus strādājām ar peļņu,” skaidroja Freimanis.
Jautāts par prognozēm 2011.gadam, Freimanis sacīja, ka tik liels apgrozījuma kāpums netiek prognozēts. “Neliels pieaugums būs, iespējams, izdosies sasniegt trīs miljonu latu robežu,” sacīja Freimanis.
Šogad Maskavā notiekošajā “Prodexpo 2011” izstādē AS “Trikātas siers” piedalīsies jau otro reizi. Pērn dalība izstāde palīdzējusi uzņēmumam sākt veiksmīgu produkcijas eksportu uz Krieviju – patlaban “Trikātas siers” eksportē uz Krieviju vidēji 60% no saražotās produkcijas un plāno saglabāt eksporta apjomus arī šogad, piebilda Freimanis.
Viņš sacīja, ka dalība 2010.gada izstādē Maskavā ir devusi iespēju sākt “Trikātas siera” produkcijas eksportu uz Krieviju. Pērn uzsāktā sadarbība ir bijusi rezultatīva un šogad, piedaloties izstādē “Prodexpo 2011”, uzņēmums cer iegūt padziļinātu pieredzi un paplašināt sadarbības partneru loku.
“Konkurence ir milzīga, mēs kā samērā nelieli ražotāji, nevaram pārsteigt ar apjomiem vai plašām mārketinga aktivitātēm, bet mūsu spēks ir kvalitātē un Latvijas labo piena produktu slavā”, skaidro Freimanis.
Krievijas patērētāji ir novērtējuši gan tradicionālos sierus, gan arī nišas produktu – “Sniega bumbas”, un patlaban galvenais uzņēmuma mērķis ir nostiprināt savas pozīcijas eksportējot, piebilda Freimanis.
Izeja uz Krievijas tirgu sākas ar sertifikācijas iegūšanu, skaidroja uzņēmuma vadītājs. “”Trikātas siers” ir viens no nedaudzajiem Latvijas ražotājiem, kam izdevies izpildīt stingrās prasības un saņemt eksporta atļauju. 2009.gadā uzņēmums investējis vairāk nekā 150 000 eiro (105 000 latu) ražotnes un iepakojuma modernizācijā, kā arī Krievijas eksporta atļaujas iegūšanā, kas ir pirmais nosacījums eksporta sākšanai uz šo kaimiņu valsti,” sacīja Freimanis.
“Trikātas siera” valdes priekšsēdētājs atzīst, ka dalība izstādē dod iespēju iepazīties ar pārtikas ražotājiem no visas Eiropas, iegūt informāciju par jaunākajām tehnoloģijām, tendencēm un pieprasījuma izmaiņām un personīgus vērtīgus kontaktus. “Dodamies uz šī gada izstādi ar konkrētiem mērķiem – prezentēt sevi kā spējīgu, elastīgu uzņēmumu, kas piemērojas tirgus prasībām, un nostiprināt uzsākto sadarbību Krievijā,” piebilda Freimanis.
Izstāde “Prodexpo 2011” notiks Maskavā no 7.februāra līdz 11.februārim. Tas ir sava veida lielākais gadatirgus pārtikas ražotājiem Austrumeiropā. 2010.gadā izstādē piedalījušies uzņēmumi no 57 valstīm, izstādi apmeklējuši 48 000 interesentu.
Kā ziņots, “Trikātas siers” apgrozījums 2009.gadā samazinājies par 31,2% – līdz 1,31 miljonam latu, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA “Lursoft” informācija.
2008.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 1,91 miljons latu.
“Trikātas siera” zaudējumi samazinājušies 3,2 reizes – no 462 688 latiem 2008.gadā līdz 143 634 latiem 2009.gadā.
Trikātas pienotava darbojas kopš 1896.gada, bet 1993.gadā tās teritorijā dibināts uzņēmums “Trikātas siers”. Uzņēmums nodarbojas ar siera ražošanu.
Kopš 2007.gada janvāra “Trikātas siers” pieder zemnieku kooperatīvam “Trikāta”.
NOZARE.LV
Komentāri