Pagājušajā gadā uzņēmumu jauno līzinga darījumu apjoms ir palielinājies par 45%, liecina SIA “Swedbank līzings” dati.
Straujākais pieaugums novērojams industriālajā un komerctransporta līzingā, kur pārdošana bija 1,5 reizes lielāka nekā 2011.gadā. Auto līzingā uzņēmumi priekšroku devuši jaunām automašīnām – 53% no visiem darījumiem.
Šogad kopējais līzinga tirgus varētu saglabāties 2012.gada līmenī vai arī sasniegt nelielu pieaugumu par 5-10%. Komerctransporta un industriālā līzinga segmentos prognozējams, ka tirgus apjomi saglabāsies līdzšinējā līmenī, privātpersonu auto līzinga darījumu skaits varētu pieaugt par 15-20%, prognozē “Swedbank” valdes loceklis un Uzņēmumu apkalpošanas pārvaldes vadītājs Daniils Ruļovs.
“Klientu apkalpošanā izšķiroši faktori būs vienkārša līzinga noformēšana un iespēja šajā procesā izmantot attālinātos kanālus,” norāda Ruļovs.
“Swedbank” 2012.gada novembrī ieviesa iespēju arī juridiskajiem klientiem pieteikt auto līzingu internetbankā. Kopš tā laika pieprasījums pēc šāda risinājuma arvien pieaug, īpaši tas novērojams mazo uzņēmumu segmentā, kur pērn 30% no kopējā darījumu skaita ir noslēgti internetbankā.
NOZARE.LV
Komentāri