Pateicoties karstajam laikam, jūtami palielinājies dažāda veida dzeramā ūdens noiets, sasniedzot par 190% pieaugumu, atzina aptaujātie ūdens ražotāji.
“Dzeramā ūdens “Everest” pieprasījums jūlija pirmajās divās nedēļās pieaudzis par 82%, salīdzinot ar pagājušā gada jūlija sākumu, un faktiski trīskāršojies, salīdzinot ar 2008.gada jūlija sākumu. Ūdens noieta pieaugums šogad bijis pat 190%. “Everest” ir dzeramais ūdens, kas tiek iegūts no dziļurbuma. Šogad atbilstoši patērētāju vēlmēm esam attīstījuši tāda gāzēta un negāzēta dzeramā ūdens ražošanu, kuram pievienota kāda īpaša garša. Jaunākā no tām – “Everest Fresh” ar ābolu-vīnogu garšu, kas jau ieņem stabilu vietu pieprasītāko dzeramo ūdeņu topā,” sacīja uzņēmuma AS “Gutta” pārstāve Indra Ozola.
Savukārt AS “Aldaris” valdes priekšsēdētāja Ināra Šure atzina, ka karstajā laikā pieaug bezalkoholisko dzērienu patēriņš kafejnīcās, tomēr lielākais noiets joprojām vērojams tirdzniecības vietās.
“Bezalkoholisko dzērienu tirdzniecībai vislabvēlīgākais laiks ir, kad temperatūra pārsniedz plus 25 grādus, jo tad patērētāji izvēlas atspirdzinošos bezalkoholiskos dzērienus, mazāk alu. Šogad, pateicoties gan karstajam laikam, gan arī dziesmu un deju svētkiem, “Aldara” pārdošanas rādītāji ir krietni uzlabojušies, salīdzinot ar attiecīgo laika posmu pērn. Restorānu segmentā tas ir jau 150% pret pagājušo gadu, bet kopējā tirgū vērojams 130% produkcijas noieta pieaugums. Patlaban kopējais alus, ūdens un citu dzērienu pārdotās produkcijas daudzums jau pārsniedz pirmsjāņu lielāko dienas apjomu, un tas mērāms jau virs pusmiljona litru kopējās produkcijas,” norādīja Šure.
Labs noiets vērojams uzņēmuma jaunumam – “Miestiņa kvasam”, kura tirgošanas apjomi pavisam no jūnija vidus ir sasnieguši 200 000 litru, turklāt par 171% palielinājušies šī dzēriena eksporta apjomi uz Lietuvu un Igauniju.
Pēc sulu un atspirdzinošo dzērienu ražotāja “Cido grupa” datiem, pieprasījums pēc dzeramā ūdens un dabīgā minerālūdens “Mangaļi” ir pieaudzis, ne vien sākoties karstajam laikam, bet arī attiecībā pret pagājušo gadu, norādīja uzņēmuma pārstāve Inese Lielpinka.
“Attiecībā uz fasētā ūdens noietu kopumā, jāņem vērā, ka tas ir izteikts sezonāls produkts – vismazāk ūdeni pērk janvārī, savukārt, sākot ar maiju, pieprasījums sāk būtiski palielināties. “Cido grupas” apkopotie dati par pārdošanas apjomiem šī gada janvārī un maijā liecina, ka tas palielinājies par 111%. Pērn pārdošanas apjoms attiecīgajos mēnešos palielinājās vien par 35%. Tāpat, piemēram, salīdzinot maija realizācijas apjoma pieaugumu pret aprīli, 2009.gadā tas bija 16%, savukārt šogad – 33%,” sacīja Lielpinka.
Lielpinka atzina, ka tik būtiskas pieprasījuma izmaiņas pēc ūdens, kādas ir novērotas šī gada jūlija pirmajās divās nedēļās, nav bijušas pēdējo trīs gadu laikā. Tādēļ, izvērtējot jūlija pirmajās divās nedēļās sasniegtos fasētā ūdens pārdošanas rādītājus, “Cido grupa” eksperti jūlijā prognozē 48% pārdošanas pieaugumu, salīdzinot ar 2009.gada jūliju.
“Aptuveni pusi no mūsu realizētās fasētā ūdens produkcijas veido tieši dabīgais minerālūdens “Mangaļi”, kurš ir pieprasītākais produkts atspirdzinošo dzērienu kategorijā, kā arī ir kopumā visvairāk pārdotais produkts no kopējā “Cido grupa” produktu portfeļa. Pateicoties ilgstoši karstajam laikam, šī gada jūlija pirmajās divās nedēļās “Mangaļi” pārdošanas apjoms pieaudzis par 33%, salīdzinot ar jūnija sākumu. Savukārt, salīdzinot šī gada jūlija pirmās divas nedēļas ar tādu pašu laika posmu pērn, pārdotā minerālūdens “Mangaļi” apjomi pieauguši par 25%,” sacīja Lielpinka.
“Cido grupa” pārstāve atzina, ka sulas nav tik sezonāls produkts kā ūdens, taču vairāk tās tiek patērētas gada aukstajos mēnešos. Attiecībā uz šo segmentu iezīmējoties tendence, ka karstā laikā cilvēki izvēlas citus atspirdzinošus dzērienus – sulu dzērienus, dzeramo ūdeni ar dažādām garšām vai arī sulas atšķaida ar minerālūdeni.
NOZARE.LV
Komentāri