Aizvadītā gada decembrī, salīdzinot ar 2009.gada decembri, reģistrēts pēdējam gada mēnesim neierasti liels reklāmu apjoma pieaugums, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras “TNS Latvia” apkopotā informācija.
“TNS Latvia” Reklāmu reģistrs decembrī televīzijā reģistrējis 105 976 reklāmas gadījumus, un šāds reklāmas apjoms esot neierasti liels gada pēdējam mēnesim. Salīdzinot ar 2009.gada decembra datiem, reklāmu skaits ir palielinājies par 33%.
“Visticamākais skaidrojums ir gada pāri palikušo reklāmas investīcijām paredzēto līdzekļu ieguldījums, kas tika ietaupīti salīdzinoši mierīgākajā augusta-novembra periodā,” skaidro “TNS Latvia” Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.
Savukārt sponsorreklāmu, kas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem, skaits, salīdzinot ar 2009.gada decembri, samazinājies par 5%, un pērn decembrī reģistrēti 21 743 sponsorreklāmu gadījumi.
2010.gada decembrī, salīdzinot ar novembri, par 1,3% pieaudzis reklāmu izvietojums “Prime Time” laikā, kas ir no plkst.18 līdz 24. Tomēr visvairāk reklāmu decembrī izvietots dienas laikā no plkst.9 līdz 18, kad pārraidīti 48,1% no visām reklāmām.
Pērn decembrī joprojām reklamētākā bijusi mobilo sakaru nozare, kuras reklāmas tika pārraidītas par 60% vairāk, salīdzinot ar 2009.gada decembri. Otra reklamētākā nozare 2010.gada decembrī bija mazumtirdzniecība, kuras reklāmu skaits medijos pieaudzis par 83%.
Taču vislielākais reklāmu skaita pieaugums reģistrēts telekomunikāciju nozarē, kurā to skaits palielinājies no 321 reklāmas 2009.gada decembrī līdz 6294 pērn decembrī. To nodrošinājis mobilo interneta pakalpojumu reklamēšanas pieaugums.
Kā norāda “TNS Latvia” Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Rumpēters, vērā ņemams ir fakts, ka piecās reklamētākajās nozarēs reklāmu skaits bijis par vismaz 30% vairāk nekā gadu iepriekš. “Interesanti būs novērot, vai šāda tendence saglabāsies arī 2011.gada sākumā,” piebilst Rumpēters.
NOZARE.LV
Komentāri