Pērn televizoru mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 58,1%, salīdzinot ar 2009.gadu, liecina pētījumu kompānijas “GfK Retail and Technology Baltic” veiktais Latvijas elektrotehnikas tirgus apskats.
Televizoru kategorija tradicionāli ir bijusi vadošā prece elektrotehnikas mazumtirdzniecības segmentā, veidojot vairāk nekā 70% no apgrozījuma un ap 20% no visām “GfK” apskatā vērtētajām patērētāju elektrotehnikas preču grupām.
Pagājušā gada televizoru mazumtirdzniecības pieaugums par 58,1% par 0,6 procentpunktiem pārsniedzis 2008.gada pārdošanas apjomus. Šis mazumtirdzniecības pieaugums saistāms ar pāreju uz digitālo televīziju, kā rezultātā patērētāji iegādājās ne tikai atsevišķus uztvērējus, bet arī jaunus televizorus.
Pateicoties digitālai televīzijai, Latvijā patlaban ir pieejami un izplatīti tehnoloģiski attīstīti televizori ar iebūvētiem digitālās televīzijas uztvērējiem, televizori ar LED, interneta pieejamību un 3D tehnoloģijām. Ar LED tehnoloģiju aprīkoto televizoru vidējā cena no apmēram 981 lata 2009.gada decembrī samazinājās līdz 557 latiem 2010.decembrī. Savukārt LCD cenas ir pieaugušas no 335 latiem 2009.gada decembrī līdz 377 latiem 2010.gada decembrī.
Attiecībā uz nākotnes tendencēm apskatā prognozēts tirdzniecības pieaugums arvien lielāka ekrāna izmēra, arvien plānākiem televizoriem un LED tehnoloģiju ekrāniem. Par LED tehnoloģiju ekrānu popularitāti liecina tas, ka 2010.gada decembrī katrs otrais pārdotais televizors Latvijā bija ar LED ekrānu. 2009.gada decembrī tikai katrs divpadsmitais televizors bijis ar LED ekrānu.
Sadzīves elektrotehnikas segments kopumā veido 33,8 miljonus latu no kopējā elektrotehnikas tirgus. Kopējais sadzīves elektrotehnikas segmenta pieaugums 2010.gadā bija 40,6%, savukārt pieaugums 2010.gada ceturtajā ceturksnī pret 2009.gada ceturto ceturksni bija 57,1%.
Kā ziņots, pagājušā gada pēdējā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2009.gadā, elektrotehnikas mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 23,4%, liecina pētījumu kompānijas “GfK Retail and Technology Baltic” veiktais Latvijas elektrotehnikas tirgus apskats.
Kopējā tirgus vērtība sasniegusi 99,072 miljonus latu.
Tirgus apskats ir veidots, lai sekotu līdzi elektrotehnikas tirgus attīstībai Latvijā. Apskata rezultāti ir bāzēti uz “GfK Retail and Technology” regulāriem mazumtirdzniecības paneļa pētījumiem. Mazumtirdzniecības panelis apkopo datus no vairāk kā 470 mazumtirdzniecības objektiem Latvijā.
“GfK Group” ir ceturtā lielākā pētījumu aģentūra pasaulē. “GfK Group” ietilpstošās kompānijas darbojas 100 valstīs visā pasaulē un nodarbina vairāk nekā 10 000 cilvēku. Centrālajā un Austrumeiropā “GfK Group” pārstāvēta 18 valstīs.
NOZARE.LV
Komentāri