Jau rakstīts, ka nāciju kausā blakusvāģiem Latvijas ierindojās trešajā vietā. Slikto laika apstākļu dēļ sacīkstes Slovākijā tika atceltas, un uzvarējusī valsts tika noteikta pēc sestdienas kvalifikācijas rezultātiem.
Interesants šo sacensību atstāsts lasāms brāļu Daideru mājas lapā internetā www.teamdaiders.lv. Piedāvājam ar to iepazīties arī mūsu portāla lasītājiem: “Tāds visai interesants sezonas noslēgums iznāca Nāciju kausa sacensībās blakusvāģiem, kur kopā sabraukušas bija visas spēcīgākās Eiropas ekipāžas. Vispār jau sacensību organizatori uzvedās dīvaini un nepārliecinoši. Laikam jau līdz galam tā arī nebija sapratuši šo sacensību patieso būtību katram sportistam un līdzjutējam. Tie kas pirmo reizi atbraukuši uz blakusvāģu motokrosu tā arī nesaprata, kas un no kurienes šeit sabraukuši. Nebija ne fanu telts, ne komandu prezentācijas, ne kārtīgas apbalvošanas ceremonijas. Žūrijas komisijā uz jautājumu – vai būs komandu prezentācija – atbildēja, ka šeit valdīs sportiskais gars un svarīga ir cīņa trasē. Kā vēlāk izrādījās, lai tās cīņas notiktu, gandrīz nekas no organizatoru puses darīts netika. Kvalifikācijas dienā laika apstākļi vienkārši ideāli. Jānis ar Lauri pamazām sāka aprast ar moci un vajadzīgo tempu sacīkšu režīmā. Neskatoties uz to, ka gandrīz divus mēnešus nebija braukts ar elites braucējiem brāļi turējās godam. Kvalifikācijas diena parādīja, ka tā pa īstam savu tempu Jānis ar Lauri attīstīs gonkā. Šādam optimismam bija arī daži priekšnoteikumi. Viens, ka viņiem noteikti bija perfekti sagatavota tehnika.
Ja godīgi, lietus ir bijis un būs motokrosā, taču šoreiz jāsaka, ka tā bija vismazākā bēda. Nedaudz nošokēja tas, ka organizatoriem vispār nebija trases sagatavošanas tehnikas. Pirmo reizi redzējām tik haotisku trases tiesnešu darbu. Pirmo braucienu svētdienā A un B grupas braucēji tā arī nenobrauca. Vispirms tika samazināts brauciena laiks, tad noīsināja divus lielos kalnus. Brauciena laikā sākās pamatīgs haoss. Vispirms jau ekipāžas sāka stāties pat mazākajos kalnos. Apstāties nozīmēja brauciena beigas jebkuram. Jo uzreiz moci tā kā pielīmē pie trases. Tas vienkārši sapinās dubļos. Tad vairākas ekipāžas sāka apbraukt iestrēgušos un atpalikušos pavisam vienkārši. Pa savam prātam noīsināja trasi un brauca kur gribēja. Trases tiesnešu reakcija nekāda. Viņi vienkārši blaķenes nekad līdz šim nebija redzējuši un droši vien domāja, ka viss notiekošais ir normāli, jo tā tam acīmredzot jābūt. Trases galvenajam tiesnesim kāds tomēr pateica, ka sacīkste jāpārtrauc. Uz brīdi tiek pacelts sarkanais karogs. Dažas ekipāžas nobrauc malā. Te pēkšņi sarkanais karogs tika nomainīts ar finiša karogu un vairākām ekipāžām pieskaitīja klāt vēl vienu apli. Attiecīgi visi līdz tam finišējušie tika pabīdīti vēl zemāk. Vēlāk mazā žūrija nolēma, ka brauciena rezultātus noteiks pēc nobrauktajām piecpadsmit minūtēm. Interesanti, ka internetā jau šos rezultātus varēja izdrukāt, taču nevienam komandas pārstāvim viņu nebija. Brāļi turpināja gatavoties savam braucienam. Arī pārējie puiši mazgāja un ķīlēja močus. Īsi pirms brauciena paziņoja, ka blaķenes vairs nebrauks vispār. Pirmā brauciena rezultāti anulēti un vietu sadalījums noteikts pēc sestdienas kvalifikācijas. Patiesībā vairs nebija nekādu sajūtu, ka esam komandu sacīkstēs. Viss atgādināja vienkāršu gonku piemēram Gulbenē. Žēl, ka organizatori laika apstākļu prognozi paskatījās tikai sestdienas rītā. Moči ir braukuši vēl lielākā lietū. Skumji par neizmantotajām iespējām. Nezinam vai kvalifikācijas dienas rezultāti bija objektīvie rādītāji patiesajam spēku samēram. To visu mums vairs nekad nebūs iespējams uzzināt, jo vienkārši tādas situācijas vairs nebūs.
Prieks, ka iedevām savu artavu, lai Latvija noturētos pasaules elitē blakusvāģiem! Vislielākais prieks par tuvojošos fanu dienu Cēsīs, 2. oktobrī! Ceram un ticam, ka Sverepecas lietus aizskaloja visas nebūšanas un likstas, kuras šosezon piedzīvoja Jānis ar Lauri! Lūdzu atbrauciet ciemos, ņemiet brāļus un māsas, draugus un paziņas līdzi un visi kopā iedosim papildus lādiņu brāļiem jaunajai 2011. gada sezonai un lai vēl turpmāk nākotnē daudzus gadus pēc Latvijas GP posma Ķegumā nevienam līdzjutējam nebūtu jāsaka, kaut kā pietrūka, Daideru pietrūka…..”
Komentāri