Katra Eiropas tūrisma mītne var novērtēt atbilstību vienotajiem standartiem, izvērtējot atbilstību kopumā 39 kritērijiem, un, ja prasības ir izpildītas, iespējams saņemt Eiropas līmeņa sertifikātu.
To trešdien, 9. jūnijā asociācijas “Lauku ceļotājs” sadarbībā ar Eiropas lauku tūrisma federāciju “Eurogites” rīkotajā starptautiskajā konferencē “Lauku tūrisms: pārmaiņas kvalitātei un konkurētspējai” sacīja Eiropas lauku tūrisma organizācijas prezidents Klauss Ērlihs.
Konferences mērķis ir parādīt šī brīža daudzveidību Eiropas lauku tūrisma piedāvājumā un dažādos risinājumus, kādus atrod spēcīgākās lauku tūrisma organizācijas Eiropā, lai realizētu lauku tūrisma ekonomisko un sociālo potenciālu, padarītu piedāvājumu atraktīvu, pieejamu un konkurētspējīgu.
Ērlihs sacīja, ka patlaban lauku tūrismā aktuāla ir jaunu tirgus nišu apgūšana un kvalitātes standartu sasniegšana. “Nepietiek tikai ar to, ka viesu mājā ir patīkami cilvēki un skaistas telpas. Konkurētspējai nepieciešama uz tirgu orientēta stratēģija – nepieciešams precīzi saprast, ko vēlās klients,” uzsvēra Ērlihs.
“Eurogites” veikusi pētījumu par dažādiem lauku tūrisma patērētāju profiliem un to, kā klienti novērtē lauku tūrisma pakalpojumus pēc dažādiem kritērijiem. Pētījuma rezultāti liecina, ka katrā valstī ir atšķirīgas klientu vēlmes un prioritātes. Ērlihs norādīja, ka lauku tūrisma produkti ir jāveido un jāattīsta, vadoties pēc pieprasījuma vadlīnijām un izpildot konkrētas prasības.
Lai to realizētu visā Eiropā, “Eurogites” ir sākusi projektu, kura mērķis ir panākt lielāku starptautisko atpazīstamību. “Vietējās lauku tūrisma organizācijas, piemēram, “Lauku ceļotājs” Latvijā, ir labi atpazīstamas, kas ir arī pareizi no tā viedokļa, ka lauku tūrismā visā Eiropā 80%-90% klientu veido vietējie tūristi, taču ārpus valstu robežām šīs organizācijas nav tik zināmas. “Eurogites” vēlas panākt vienotāku un starptautiskāku lauku tūrisma tēlu, lai katrs klients jebkurā valstī atpazītu vienoto Eiropas lauku tūrisma zīmolu un justu drošības un kvalitātes garantiju,” norādīja Ērlihs.
Asociācijas vadītājs gan uzsvēra, ka vienoti kvalitātes un standarta kritēriji neizslēdz vietējo specifiku, taču katrai tūrisma mītnei ir iespēja novērtēt atbilstību vienotajiem kritērijiem un saņemt Eiropas līmeņa sertifikātu, informēja Ērlihs.
Eiropā, ieskaitot Rumāniju, Bulgāriju un jaunās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis vai tādas, kas vēl tikai tiks uzņemtas ES, ir aptuveni 90 000 lauku tūrisma mītņu. 20% no šīm mītnēm ir “agro tūrisma” segments, 20% no kopējiem piedāvājumiem ir tā saucamās “bed and breakfast” mītņu, kur iespējams tikai pārnakšņot un pabrokastot.
Kā ziņots, jūnija beigās ES nāks klajā ar paziņojumu par turpmāko ES tūrisma politiku, kuras izstrādē piedalījusies arī “Eurogites” organizācija.
“Lauku ceļotājs” ir profesionāla lauku tūrisma asociācija, kas dibināta 1993.gadā un patlaban apvieno aptuveni 300 biedrus – lauku naktsmītņu saimniekus visā Latvijā.
“Eurogites” ir Eiropas lauku tūrisma organizācija, kurā ir 36 dalībnieki no 29 valstīm. Organizācijas mērķis ir uzlabot lauku tūrisma konkurētspēju. “Lauku ceļotājs” ir “Eurogites” biedrs kopš 1996.gada.
NOZARE.LV
Komentāri