Pašreizējās runas par gaidāmo pārtikas cenu celšanos ir sava veida mārketings, lai palielinātu apgrozījumu tirdzniecībā, intervijā laikrakstam “Dienas Bizness” atzīst Konkurences padomes vadītāja Ieva Jaunzeme.
“Cilvēks jau gudrāks nekļūst. Diemžēl, tāda ir realitāte,” secina Jaunzeme. “Īsi pirms Latvijas neatkarības atgūšanas ļoti daudzi iedzīvotāji skrēja pirkt miltus, un tagad dara to pašu. Mēs paši “barojam” dažādas ažiotāžas un spekulācijas. Protams, nav šaubu par to, ka mums neies garām globālie, pasaules tirgos notiekošie procesi. Jautājums ir par samērīgumu, par to, cik lielā mērā tas notiks. Kāds gan labums no tā, ka mēs tagad sapirksim griķus lielos daudzumos, jo kāds teica, ka drīzumā tie kļūs dārgāki – pēc kāda laika tajos sametīsies tārpi, un mēs izmetīsim tos laukā. Bet pēc tam iesim uz veikalu, lai pirktu vēl.”
Jaunzeme norāda, ka ražotājiem būtu nepieciešams apzināties, ka aizvietot var visu.
“Protams, mūsu pārbaudes uzņēmumos būs, lai redzētu, vai nenotiek kādas vienošanās par cenām, taču neticu, ka vienošanās starp ražotājiem varētu notikt,” sacīja Jaunzeme, norādot, ka ražotājiem ir ļoti spēcīgs pretinieks – mazumtirgotājs. “Pie pirmā apgrozījuma krituma, “Rimi” un “Maxima” ražotājiem skaidri pateiks – vai nu būs lētāk, vai arī jūsu produkts tiks aizvietots.”
Viņa arī norāda, ka tirgotāju un ražotāju attiecības joprojām tiek kārtotas “pa kaktiem”, bet “brīdī, kad sakām, lai oficiāli vēršas ar savām pretenzijām Konkurences padomē, tad neviens negrib”.
NOZARE.LV
Komentāri