AS “Cēsu alus” ir panākusi vienošanos ar pasaulē trešo lielāko kolas ražotāju “Cott Beverages Inc” par kolas dzēriena “Royal Crown Cola” jeb “RC Cola” ražošanu un izplatīšanu Latvijā, informēja uzņēmumā.
Kā norādīja “Cēsu alus”, dzērieni ar kolas garšu ir iecienītākie Latvijas bezalkoholisko dzērienu tirgū un aizņem 30% tirgus daļas šajā segmentā. Lai arī patlaban “RC Cola” vēl nav zināms zīmols Latvijā, tas atrodas populārāko kolas garšas zīmolu trijniekā pasaulē, kur ir arī “CocaCola” un “Pepsi”. Dzērienu “RC Cola” patlaban ražo un izplata 60 pasaules valstīs.
Pārņemot ražošanas tehnoloģiju un receptūru no ASV – “RC Cola” izcelsmes valsts -, “Cēsu alus” jūnijā sāk šī dzēriena ražošanu un izplatīšanu Latvijā. Jaunā produkta ieviešanā un ražošanas tehnoloģijas pielāgošanā uzņēmums ieguldījis 60 000 latu.
“Cēsu alus” valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone-Zatlere norāda: “Esam gandarīti, ka viens no pasaulē lielākajiem kolas ražotājiem apstiprinājis tieši “Cēsu alu” par vienīgo “RC Cola” zīmola ražotāju un izplatītāju Latvijā. Patlaban visos dzērienu tirgos recesijas rezultātā ir jūtams kritums. Lai uzņēmums spētu nodrošināt ilgtermiņa attīstību, ar spēcīgu darbības uzsākšanu kolas garšas segmentā esam atklājuši progresīvu iespēju, kā palielināt savu ietekmi Latvijas bezalkoholisko dzērienu tirgū. Mūsu mērķis ir sasniegt 15% tirgus daļu šajā segmentā.”
“RC Cola” recepti 1905.gadā izveidoja amerikāņu farmaceits Klods Hačers. Pirmās kolas nosaukums bija “Chero Cola”, kas 1934.gadā ieguva nosaukumu “Royal Crown Cola” jeb “RC Cola”.
“Cēsu alus” ir otra lielākā alus darītava Latvijā un visvecākā alus darītava Ziemeļeiropas reģionā. 99% balsstiesīgo akciju pieder somu koncernam “OLVI Oój”. Kopš 2001.gada uzņēmuma attīstībā investēti 27 miljoni latu. 2008.gadā ražotnē tika uzstādīta Baltijā modernākā un jaudīgākā skārdeņu līnija. AS “Cēsu alus” produktu portfelī ir plaši pārstāvētas astoņas dzērienu kategorijas: alus, alus kokteiļi, alkoholiskie kokteiļi, sidri, enerģijas dzērieni, kvass, sulas, bezalkoholiskie dzērieni.
Biznesa žurnāla “Kapitāls”, “IBS Prudentia” un “NASDAQ OMX Riga” biržas 2009.gada pētījumā “101 vērtīgākais Latvijas uzņēmums” AS “Cēsu alus” ar vērtību 22,01 miljons latu ierindojas 66.vietā, savukārt 2008.gadā uzņēmums ierindojās 76.vietā un tā vērtība bija 23,62 miljoni latu.
NOZARE.LV
Komentāri