
“Druva” saņēmusi “Latvijas Pasta” preses abonēšanas gada balvu. Laikraksts Vidzemes novadiem “Druva” 2019.gadam ir visvairāk abonētais reģionālais izdevums Latvijā. Balva piešķirta, “Latvijas Pastam” apkopojot un izvērtējot 2018.gada darbības rādītājus un 2019.gada preses izdevumu abonēšanas kampaņas rezultātus.
“Četras reizes nedēļā vairāk nekā 3100 pastkastītēs ne tikai vēsturiskā Cēsu rajona pagastos un pilsētās, arī citviet Latvijā lasītāji saņem mūsu veidoto laikrakstu. Lai katrs numurs tiktu saņemts laikā, esam pateicīgi pastniekiem, viņi atbildīgi dara savu ikdienā tik grūto darbu,” saka SIA “Cēsu Druva” valdes priekšsēdētāja un redaktore Andra Gaņģe un uzsver, ka balva, ko “Latvijas Pasts” pasniedza pirmoreiz, ir redakcijas kolektīva un lasītāju uzticības nopelns. “Lasītāji ir tie, kuri palīdz veidot avīzi, viņu uzdotos jautājumus arī mums ir svarīgi noskaidrot, viņu ieteiktie temati dažkārt mums paslīdējuši garām. “Druva” cenšas būt klāt notikumos, kas svarīgi ne tikai kādam pagastam vai pilsētai, arī ģimenēm, dzimtām, domubiedru grupām,” stāsta Andra Gaņģe un atgādina, ka laikraksts ir šodienas spogulis. Pēc gadiem pāršķirstot “Druvas” lappuses, varēs uzzināt par cilvēkiem svarīgo šodien, vērtēt, brīnīties, varbūt pat smieties, neiedomājoties, kādas korekcijas notikumu vērtēšanā var izdarīt laiks.
“Cēsis ir Vidzemes centrā. Mums gadsimtiem ir, ar ko lepoties. Arī ar lasīšanas tradīcijām, kas iesakņojušās dzimtās. “Druvas” lasītājs ir izglītots un prasīgs. Viņam svarīga ir sava dzimtā vieta, piederība tai. Allaž ir prieks dzirdēt par lasītājiem, kuri no avīzes izgriež materiālus, kas viņus interesē, kuri krāj, veido savu arhīvu par dzimto pusi un tās cilvēkiem, zināšanai noliek rakstus, kuros rodami kādi padomi. Šie materiāli tiks nodoti nākamajām paaudzēm. Gan jau pēc gadiem kāds pašķirstīs nodzeltējušā papīra lapas un tomēr no tām uzzinās ko jaunu,” pārdomās dalās A.Gaņģe.
“Druvas” vadītāja atzīst, ka šodien drukātajai presei nav viegli konkurēt ar televīziju, interneta piedāvājumu. Ik dienu redakcijā tiek domāts un vētīts, kas interesē lasītājus, kas sabiedrībā ir svarīgs – kas kaitina, kas iepriecina, ko gribas nosodīt. Tikai dzīvojot līdzi visam, kas notiek apkārt, korespondenti spēj atspoguļot šodienu un pavērties iespējamos nākotnes scenārijos, var piedāvāt savu redzējumu.
“Avīze – tā ir saruna. Lasītāja un tās veidotāju. Mēs varam izdomāt nezin ko, celt smilšu pilis, bet lasītājs, abonējot “Druvu” vai to nopērkot, skaidri pasaka galvenos labas preses kritērijus –aktualitāte, precizitāte, oriģinalitāte,” saka A.Gaņģe un pauž pārliecību, ka arī turpmāk “Druva” būs tā, kas stāstīs par jaunumiem, kas notiek tepat kaimiņu pagastā, ielā, mājā, rakstīs par pazīstamiem un interesantiem šīspuses cilvēkiem, zemnieku un uzņēmēju veiksmēm un sarūgtinājuma brīžiem, sportistu panākumiem un skolēnu ceļu pretī zināšanām un karjerai, mūspuses bagāto kultūras dzīvi un radošajām personībām: “Tas, kas interesē lasītājus, interesē arī “Druvas” kolektīvu. Uz tikšanos “Druvas” lappusēs!”
Pateicībā par veiksmīgo sadarbību drukāto mediju izdevējiem un to radošajām komandām “Latvijas Pasts” iedibinājis preses abonēšanas gada balvu par iepriekšējā gada rezultātiem abonēto preses izdevumu jomā, un šogad tā pirmoreiz pasniegta astoņās dažādās nominācijās. Balvu nominācijā “Izdevniecība” ar visvairāk noformēto abonementu skaitu 2019.gadam saņēmusi izdevniecība “Žurnāls “Santa””, par “Abonētāko izdevumu latviešu valodā” atzīts iknedēļas žurnāls “Ieva”, “Abonētākais izdevums krievu valodā” ir nedēļas laikraksts “MK Latvija”, 2018.gadā visvairāk piegādātais izdevums ir dienas laikraksts “Latvijas Avīze”, visvairāk abonētais izdevums bērniem – žurnāls “Ilustrētā Junioriem”, nominācijā “Izdevniecība ar procentuāli lielāko abonēto izdevumu pieaugumu 2019.gadam” balvu saņēmis “ADV Service”, bet nominācijā “Izdevums ar procentuāli lielāko abonementu pieaugumu 2019.gadam” uzvarējis nedēļas žurnāls “Rīgas Viļņi+”.
“Latvijas Pasta” abonēšanas rezultāti liecina, ka preses izdevumu abonēšanai pēdējos gados ir ne tikai stabila, bet pat nedaudz augoša tendence. Noslēdzoties tradicionālajai abonēšanas kampaņai, “Latvijas Pastā” piegādes nodrošināšanai 2019.gadā tika saņemti 430 823 preses izdevumu abonementi jeb par 18 139 abonementiem vairāk nekā pirms gada.