Ziņas

Sabiedrība

Vieni darbi sākti, citi atlikti

Salabo. Šonedēļ Vaives pagastā sākts ceļa seguma remonts posmā Krīvi – Kaķugrogs, kur pērn veiktā dubultā virsmas apstrāde izrādījās nekvalitatīva.Foto: Marta – Martinsone - Kaša

Sākts ceļa Cēsis – Rāmuļi posma Krīvi – Kaķukrogsremonts. Pagājušajā rudenī šajā posmā ceļam tika veikta dubultā virsmas apstrāde gandrīz trīs kilometru garumā, braucēji bija gandarīti, ka putekļainais un bedrainais laiks aiz muguras.

Diemžēl prieki izrādījās īsi, samērā drīz ceļā parādījās bedres, segums neturējās. Lai arī ceļš nav pašvaldības pārziņā, tas ir valsts autoceļš, braucēji regulāri vērsās Cēsu pašvaldībā, prasot, lai ceļu saremontē. Novada vadība runāja ar “Latvijas Valsts ceļu” pārstāvjiem, kuri norādīja, ka situācija zināma, noformēts defektēšanas akts un iesniegta prasība būvniekiem. Tie atzinuši radušos brāķi un apņēmušies šovasar problemātiskās vietas sakārtot.

Mēģinot rast skaidrojumu seguma sliktajai kvalitātei, izskanēja vairākas versijas. Pirmkārt, pērn vasarā un rudenī jūtami palielinājusies transporta kustība, kas saistīts ar ceļa Cēsis – Melturi pārbūvi, jo autovadītāji izvēlējās braukt caur Vaivi, nevis gaidīt pie luksoforiem.

Otrs iespējamais problēmu iemesls, ka darbi posmā Krīvi – Kaķukrogs veikti pārāk vēlu rudenī, pagājusī vasara bija ļoti lietaina, tādēļ ceļa pamatne pārāk mitra, un šie faktori slikti ietekmēja seguma kvalitāti.
Šonedēļ “Druva” fiksēja, ka sākta ceļa seguma atjaunošana. Cerams, ka šoreiz tas turēsies labāk, jo var droši prognozēt, ka sakarā ar plānoto remontu uz Vidzemes šosejas posmā Rīdzene – Bērzkrogs autovadītāji atkal vēlēsies braukt caur Krīviem un transporta plūsma palielināsies.

Viens ceļš tiks sataisīts, bet kāds cits ieplānotais remonts pārcelts uz nākamo gadu. Gada sākumā rakstījām par ieplānoto Cēsu novada pašvaldības grants ceļa Akmenskrogs –Veismaņi – Vaives pagasta robeža pārbūves projektu. Sanāksmē, kas martā notika Krīvos, izskanēja, ka darbi varētu notikt šogad, taču Cēsu novada pašvaldības Īpašumu apsaimniekošanas pārvaldes vadītājs Vladimirs Kalandārovs norāda, ka tas nedaudz atlikts: “Zinot, ka visi ceļu būvnieki ir pārslogoti, būtu nepareizi izsludināt iepirkumu, jo ir skaidrs, ka būs neadekvāti augsts cenu piedāvājums. Redzam, ka visi iepirkumi šobrīd ir par 20 līdz 30 procentiem augstāki nekā kontroltāmē. Tāpēc nolemts konkursu izsludināt rudenī, kad cenas kritīsies, lai darbus var veikt nākamajā gadā.”