Ziņas

Uzņēmējdarbība

“Viasat Latvija” veickusi TV skatītāju ieradumu pētījumu

Pēc “VIASAT Latvija” pasūtījuma eSample un Media Contacts veiktais pētījums par televīzijas skatīšanās ieradumiem Latvijā, liecina, ka aptuveni puse Latvijas iedzīvotāju pie televizora ekrāniem pavada vidēji līdz 2 stundām dienā. Savukārt vairāk nekā puse (58%) respondentu uzskata, ka televīzija ir laba izklaide, bet ne vienmēr TV kanālu piedāvājums sakrīt ar personiskajām interesēm, un raidījumiem vajadzētu labāku pārraides laiku. Vērtējot rezultātus, industrijas pārstāvji norāda uz citu valstu pieredzi un pieļauj, ka arī Latvijā drīzumā pazīsim trīs TV skatītāju tipus: tradicionālo skatītāju, TV skatītājus internetā un PVR jeb pārraižu ierakstītāja lietotājus. Tiesa gan eksperti norāda, ka jauno iespēju apguve notiks pakāpeniski, un to apguvē liela nozīme būs pašiem pakalpojumu sniedzējiem. Pētījumā, kas tika veikts no šī gada 28.aprīļa līdz 5.maijam piedalījās 693 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15-74. gadiem. Tā mērķis bija noskaidrot galvenos TV skatīšanās paradumus, un skatītāju redzējumu par to, ko nepieciešams uzlabot. TV industrijā šobrīd jūtamas vairākas ietekmes: cilvēku aizņemtība un aizvien pieaugošās prasības pret piedāvāto saturu, kā arī moderno tehnoloģiju attīstība un ar to saistītās iespējas. Visi šie faktori TV skatīšanās paradumos ir ieviesuši noteiktas korekcijas. Ja aptuveni puse aptaujāto atzīst, ka pie TV ekrāniem pavada vidēji līdz 2 stundām, tad 23% respondentu norāda, ka TV skatās 2-5 stundas dienā. Ilgāk laiku pie TV ekrāniem, vairāk kā piecas stundas dienā, izvēlas pavadīt sievietes, kā arī respondenti vecumā no 25-34 gadiem. 70% iedzīvotāju raidījumus, ko skatīties, neplāno un TV skatās pēc situācijas un konkrētā piedāvājuma. Savukārt 18% respondentu norāda, ka savlaicīgi plāno TV vakarus, bet 11% visai bieži sanāk strīdēties ar saviem mājiniekiem par to, ko skatīties. Vairāk nekā puse – 58% – respondentu kopumā uzskata, ka TV ir laba izklaide, bet ne vienmēr TV kanālu piedāvājums sakrīt ar personiskajām interesēm, turklāt labas filmas vai seriāli bieži iet vienlaicīgi. Viena ceturtā daļa gan norāda, ka TV cenšas skatīties pēc iespējas mazāk, izvēloties laiku pavadīt citādi. “VIASAT Latvija” pārstāvji norāda, ka dinamiskā ikdiena TV skatītājiem liek kritiski paskatīties uz laiku un saturu, ko viņam piedāvā. Pozitīvi ir tas, ka cilvēki iesaistās diskusijās, ko un cik daudz vēlas redzēt, savukārt TV pakalpojumu sniedzējiem ir izaicinājums apmierināt šīs patērētāju gaidas. Vērtējot TV skatītāju paradumu ietekmi uz industrijas attīstību, iespējams, ka drīzumā Latvijas tirgus piedzīvos dabiskas pārmaiņas, kurām citas valstis jau tikušas pāri. Eksperti visā pasaulē paguvuši izdalīt trīs visizplatītākos TV skatītāju tipus: tradicionālais skatītājs, TV skatītājs internetā un PVR lietotājs, kuru raksturo neatkarība un individuāls skatīšanās laiks. Pie mums daudzi jauninājumi ir to sākotnējā stadijā, līdz ar to esam ceļā uz šīm pārmaiņām. Protams, jautājums ir par to, cik ātri šis tehnoloģiskais progress kļūs par tik pat ikdienišķu sastāvdaļu kā savulaik tas bija ar interneta ieviešanu un – apguvi.” Tai pat laikā kompānijas pārstāvji uzsver, ka nav pamats apšaubīt TV skatīšanās paradumu saglabāšanu tās klasiskajā versijā. Jāņem vērā, ka vienam paradumam pakāpeniski piepulcējas citas iespējas, un izmainīsies vien proporcijas, ko cilvēki vairāk izvēlēsies un izmantos. Tik pat labi cilvēks var izmantot visus variantus. Būtiskākais ir secinājums, ka lielākas nākotnes perspektīvas ir tām kompānijām, kas reaģēs uz šīm gaidāmajām pārmaiņām un paplašinās piedāvāto produktu portfeli,” rezumē.