Šogad apdrošināšanas sektoru turpinās ietekmēt ekonomikas un tautsaimniecības pagājušā gada kaites – augstais bezdarba līmenis un līdz ar to sarūkošais pieprasījums, iedzīvotāju aizceļošanas tendences, kā arī nodokļu pieauguma politika.
Šādu prognozi atzina apdrošināšanas kompānijas “Balta” stratēģiskā mārketinga un klientu direktors Kristians Pudans.
Pagājušajā gadā apdrošināšanas nozares dalībnieku rentabilitāti vēl pozitīvi ietekmēja iepriekšējo gadu apdrošināšanas un investīciju portfelis, kā arī zaudējumu noregulēšanas izmaksu samazinājums. Apdrošināšanas produktu lietotāju skaits 2010.gadā neesot būtiski samazinājies, proti, tie, kuri apdrošinājās 2009.gadā, turpināja to darīt arī 2010.gadā, sacīja Pudans.
“Balta” prognozē, ka šogad pretstatā iepriekšējiem gadiem atlīdzību izmaksas paaugstināsies inflācijas dēļ, atstājot ietekmi uz cenu pieaugumu māju, mašīnu remontiem un atjaunošanai, līdz ar to arī uz apdrošinātāju atlīdzību apmēriem un arī cenām.
Runājot par atsevišķiem apdrošināšanas segmentiem, Pudans pieļāva, ka, lai arī patlaban ir pāragri runāt par veselības produkta pieprasījuma pieaugumu, ikdienā jūtama uzņēmēju interese par darbinieku veselības apdrošināšanas programmām. “Acīmredzot kvalificēta darbaspēka noturēšana ar papildu motivējošiem rīkiem drīzumā atkal var kļūt populāra. Interesi par šo pakalpojumu primāri izrāda kompānijas, kas pirms gada vai diviem atteicās no darbinieku veselības apdrošināšanas,” sacīja Pudans.
Savukārt transporta apdrošināšanas tirgus joprojām esot riska zona galvenokārt divu būtisku faktoru dēļ. Pirmkārt, mazs pieprasījums pēc jaunām automašīnām veicina Latvijas autoparka novecošanu, tādējādi ietekmējot kopīgo KASKO prēmiju apjomu. Otrkārt, samazinās satiksmes dalībnieku skaits, ko, iespējams, ietekmējot arī izceļojošie ekonomiski aktīvie iedzīvotāji. “Gada vidū plānotā tautas skaitīšana atbildēs uz šo jautājumu,” piebilda eksperts.
Savukārt 2010.gads nedzīvības apdrošinātājiem palikšot atmiņā ar dramatisku tirgus samazinājumu, lielāko kritumu piedzīvojot veselības un transporta apdrošināšanas veidos. Pagājušais gads “Baltas” skatījumā asociējas arī ar industrijā sīvāko līdz šim vērojamo konkurenci, kas tikusi balstīta “cenu karos”.
“Iemesls tādam tirgus attīstības scenārijam ir gan iedzīvotāju patēriņa samazinājums, gan arī privāto un valsts uzņēmumu taupības programmas, vispirms 2009.gadā ierobežojot apdrošināmos objektus, savukārt 2010.gadā galvenokārt samazinot apdrošināšanas segumu polises,” sacīja Pudans.
Tanī pat laikā viņš norāda, ka arī 2010.gadā lielākā daļa apdrošinātāju būs strādājuši ar peļņu. Tomēr prognozējams, ka cenu samazinājuma sekas negatīvi iespaidos 2011.gada peļņas rezultātus, kad vienlaikus samazināsies gan apdrošināšanas darbības, gan investīciju darbības atdeve.
Apdrošināšanas kompānija “Balta" ietilpst vienā no pasaules lielākajām apdrošināšanas grupām ar 300 gadu pieredzi – “RSA Group”. Lielbritānijā rezidējošā “RSA Group” piedāvā apdrošināšanu vairāk nekā 130 valstīs visā pasaulē. Grupas uzņēmumos strādā aptuveni 22 000 darbinieku.
“Balta” dibināta 1992.gada 28.janvārī. Lielākais “Balta” akcionārs ir Dānijas apdrošinātājs “Codan” ar 99,98% akciju. “Codan” ir Lielbritānijas vadošās apdrošinātāju grupas “Royal Sun Alliance Group” kompānija.
Biznesa žurnāla “Kapitāls”, “IBS Prudentia” un “NASDAQ OMX Riga” 2010.gada pētījumā “101 vērtīgākais Latvijas uzņēmums” “Balta” ar uzņēmuma vērtību 21,17 miljoni latu ierindojas 83.vietā.
NOZARE.LV
Komentāri