Ziņas

Uzņēmējdarbība

“Valmiermuižas alus” gatavojas pieckāršot eksporta apjomus

Alus darītava AS “Valmiermuižas alus” aizvadīto gadu noslēgusi ar 3,82 miljonu eiro apgrozījumu, pārdošanas apjomu eksporta tirgos palielinājusi par 38%, savukārt tuvākajos gados eksportu plānots pieckāršot, aģentūru LETA informēja uzņēmuma līdzīpašnieks Aigars Ruņģis.

Viņš arī norādīja, ka uzņēmums šogad plāno turpināt izaugsmi līdzšinējā līmenī, radot jaunas šķirnes un attīstot abus uzņēmuma restorānus, vienlaikus rēķinoties ar aizvien pieaugošu konkurenci.

“Klienti kļūst arvien prasīgāki, attiecīgi pieaug arī alus daudzveidība, ko aizvien lielākā skaitā piedāvā importētāji un pašmāju alus darītāji – pagājušajā gadā vien Latvijā radītas vairāk nekā 100 jaunas alus garšas. Šā gada mērķis ir pacelt alus baudīšanu jaunā līmenī – katrai “Valmiermuižas alus” garšai radīt īpaši saskanīgus ēdienus. Tos baudīt aktīvi aicināsim arī gardēžus no citām valstīm,” sacīja Ruņģis.

Tāpat viņš sacīja, ka pērn līdzās eksportam Igaunijā uzņēmums veiksmīgi startējis Lietuvā, Zviedrijā, Šveicē un Vācijā, tādējādi eksporta apjomi pērn auguši par 38% un patlaban veido 2% no kopumā pārdotā alus.

“Turpmākajos gados plānojam eksportu pieckāršot, lai katrs desmitais Valmiermuižā brūvētais alus kauss nonāktu Baltijas jūras valstu galvaspilsētās,” atzina uzņēmuma saimnieks.

Pērn “Valmiermuižas alus” attīstībā ieguldījis 1,2 miljonus eiro. 1,1 miljons eiro ieguldīts portera alus pagraba izveidē un receptes slīpēšanā, kā arī 0,33 litru tilpuma stikla pudeļu pildīšanas iekārtās. Tāpat veikti ieguldījumi jaunu alus garšu radīšanā – tostarp 50 000 eiro “eilu” šķirnes darīšanā, 30 000 eiro “Degalus” gatavošanā, kā arī alus darīšanā mazās partijās par godu festivāliem un teātra izrādēm.

Šogad “Valmiermuižas alus” plāno pilnveidot “Baltijas portera” garšu, kā arī paplašināt “Kokmuižas alus” zīmolu. Šogad tiks attīstīti abi “Valmiermuižas alus” restorāni. Viens atrodas Valmiermuižā līdzās alus darītavai, bet otrs – Valmiermuižas vēstniecībā Rīgā, A. Briāna ielā 9a.

“Pērn sākām cept alus maizi un gatavot “Tumšā alus-sīpolu marmelādi”, “Tumšā alus-zosu pastēti”, “Portera-upeņu cepešmērci”, “Alus-kadiķogu sinepes”. Šogad piedāvāsim īpašas ēdienkartes ar mūsu pavāru īpaši alum radītiem ēdieniem,” sacīja Ruņģis.

Patlaban “Valmiermuižas alus” klāstā ir gaišais, tumšais un kviešu alus, gaišā alus kokteilis “Frišs” , ka arī iesala dzēriens “Zelta zirgs” un brūkleņu un cidoniju zelteri “Gardu muti”.

Kā ziņots, “Valmiermuižas alus” 2014.gadu noslēdza ar apgrozījumu 3,39 miljoni eiro, savukārt peļņa bijusi 310 162 eiro salīdzinājumā ar 79 624 eiro 2013.gadā.

Pārdotā alus daudzums pērn audzis par 27,3%, kopumā sasniedzot 1,86 miljonus litru.

“Valmiermuižas alus” patlaban ieņem apmēram 1% alus tirgus.

“Valmiermuižas alus” reģistrēts 2005.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 1 396 691 eiro. “Valmiermuižas alus” īpašnieks ar 100% kapitāldaļu ir SIA “Valmiermuižas ieguldījumu fonds”. Savukārt 60% fonda daļu pieder Ruņģim, 24% – Austrijas ieguldījumu fondam “Industrieliegenschaftenverwaltungs AG” (ILAG), bet 16% – Austrijas uzņēmumam “Alcor”.